خدمات نرم افزار

 | تاریخ ارسال: 1394/10/12 | 


واحد خدمات نرم افزاری تهیه و پیاده سازی نرم افزارهای مکانیزه و مبتنی بروب را درواحدهای مختلف دانشگاه برعهده دارد.دراین راستا سیستم های پرتال ، آموزش سما برای رده های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ،ایمیل آکادمیک ، cv اساتید ، کتابخانه دیجیتالی و ماهنامه دانشگاه تربیت معلم راه اندازی شده است.

سیستم پرتال : عبارت پرتال به معنى درگاه و در مى باشد . در حقیقت وظیفه یک سایت پرتال جمع آورى اطلاعات از منابع مختلف و ایجاد یک درگاه واحد براى دسترسى به کتابخانه اى ازاطلاعات و خدمات دسته بندى و اختصاصى شده مى باشد . پرتال ها با این هدف ایجادمى شوند که کاربران اینترنت بتوانند گردش خود را در اینترنت از طریق یک مدخل مدرن و ساختیافته شروع نموده و هر موقع که اراده کنند بدون هیچ مشکلى به نقطه شروع بازگردند . در یک دسته بندى کلى عملکرد ها و قابلیتهاى اصلى یک سیستم پرتال عبارتند از- :  دسترسى به اطلاعات مورد نیاز- ارتباط با دیگرکاربران- دسترسى به برنامه هاى کاربردى مجزا- انجام امور روزمره کارى ،شهر ى ، ادارى و. ...بنابراین یک سایت پرتال باید علاوه برقابلیتهاى زیربنایى همچون امنیت ، سرعت ، و دقت ، سرویسهاى متعدى نیز در اختیار کاربران ومدیران سایت قرار دهد . عمده این سرویسها عبارتند از:

♦سرویس مدیریت محتوا
♦سرویس پست الکترونیک
♦سرویس کنفرانس الکترونیکى
♦سرویس جستجو
♦سرویس عضویت درسایت
♦سرویس نظر سنجى
♦سرویس تکمیل وارسال فرم هاى الکترونیکی
♦سرویس پرداخت اینترنتى  سرویس خبر

باید توجه داشت که یک پرتال موفق تنها شامل مجموعه اى از منابع اطلاعاتی نیست بلکه ترکیب درستى از سرویس هاى اصلى فوق الذکر است.

سیستم ایمیل آکادمیک : تخصیص ایمیل آکادمیک به اساتید و دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی
سیستم cv اساتید : شامل اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده ها و ارائه رزومه اساتید دانشگاه با قابلیت ویرایش قسمت های مختلف صفحه تخصیص داده شده به هر استاد با استفاده از نام و کد کاربری
سیستم آموزش گلستان: ثبت و حذف و اضافه دروس از طریق اینترنت با استفاده از نام و کد کاربری تعریف شده برای دانشجویان در مقاطع مختلف،تعریف قوانین آموزشی، شهریه ، اثرات نوع درس، وضع درس، وضع نمره و نوع ثبت نام، پذیرش وفارغ التحصیلی، برنامه ریزی ثبت نام، برنامه ریزی امتحانات  




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 5446 بار   |   دفعات چاپ: 540 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر