مقابله ی برنامه نویس ها در مقابل کلاهبرداران تلفنی به وسیله ارتشی از ربات ها

 | تاریخ ارسال: 1395/12/8 | 

هر کسی ممکن است تماسی از سوی کلاهبرداران اینترنتی دریافت کرده باشد. آنها مردم را اغوا می کنند تا بدافزارهایی روی کامپیوترهایشان نصب کنند، یا جزئیات شماره کارت اعتباری شان را در دسترس قرار دهند. بنابراین، اطلاع داشتن از روشهای مقابله با آنها مفید به نظر می رسد.

راجر اندرسون -مشاور مخابرات و صاحب شرکت مخابراتی جولی راجر- بعد از افشای صحبت نامناسب یک فروشنده تلفنی با پسرش، تصمیم گرفت یک ربات تلفنی در مقابل این کلاهبرداران طراحی کند که در حال حاضر آن را به تجار و مصرف کنندگان به فروش می رساند. روش کار ربات به این صورت است که هرگاه یک فروشنده تلفنی (تله مارکتر) تماس می گیرد، افراد می توانند بدون اینکه فروشنده متوجه شود، تماس را به رباتی که صدایی مشابه انسان دارد منتقل نمایند. این ربات می تواند با شخص صحبت کند تا زمانی که خود فروشنده متوجه شود با یک انسان واقعی صحبت نمی کند! ربات به گونه ای طراحی شده است که پاسخ های کلی می دهد مثل «بله»، «اوهوم»، «در حال گوش کردم هستم» البته این صحبت های عمومی همراه با ترفند هایی است مثلا: اوه خدای من، صبرکن! یک زنبور روی آرنج من نشسته، من بخاطر این زنبور مجبورم تکان نخورم و ساکت بمانم، اما شما به صحبت خود ادامه دهید». صدای ضبط شده ی دیگر شامل صدای یک خانم است که با دخترش در حال دعواست! برای موارد بیشتر می توانید به یوتوب شرکت YouTube channel   مراجعه کنید.

بعد از اینکه اندرسون یک پیام تبلیغاتی کلاهبردارانه از «عامل پشتیبانی ویندوز» را در کامپیوتر شخصی خود دریافت کرد، تصمیم گرفت تا ارتش رباتش را در مقابل این کلاهبرداران نیز فرو ببارد!

«من پیام های تبلیغاتی که مدام می گویند کامپیوترم آلوده شده، خسته شده بودم. احساس می کردم مورد هجمه قرار گرفته ام. متوجه شدم که اینها کلاهبرداری است. از بین تمام افراد روی زمین، من تقریبا تنها کسی هستم که تکنولوژی ضربه زدن به تماس های تلفنی مزاحم را دارد. ربات هایی در اختیار دارم که صدایشان به قدر کافی شبیه به انسان است تا وقت کلاهبرداران را تلف کند». این جملاتی است که اندرسون به شرکت Business Insider گفت. اندرسون تاکید کرد که هرگز از این ربات ها به منظور تماس های خارج از محدوده برای سوءاستفاده نکرده است، و فقط در مقابل کلاهبرداران از آنها بهره برده است. او ابتدا با شماره ای که روی صفحه مانیتورش تبلیغات فرستاده بود تماس گرفت تا مطمئن شود پیام از سوی کلاهبردار است، نه پیام واقعی. سپس یکی از ربات ها را جهت تماس با آن فعال کرد، به گونه ای که صدای ربات، شخص کلاهبردار را متقاعد کرد تا بیش از پنج دقیقه با آن صحبت کند. در همین زمان، اندرسون آنها را با قدرت تمام شوکه کرد!

به این صورت که وی گفت: «من 100 مرتبه به طور همزمان با 20 شبکه (با همین شماره مزاحم) تماس گرفتم. آنها پاسخ دادند و با ربات های من صحبت کردند. سپس آنها ربات های مرا پشت خط در انتظار نگه داشتند، سپس شروع کردن به ناسزا گفتن به یکدیگر و فریاد زدن که چه اتفاقی اتفاده است، من می توانستم آنچه در پشت خط اتفاق می افتد را بشنوم. سپس، با همین شماره، 500 تماس دیگر با 20 شبکه ی دیگر به صورت همزمان گرفتم. بعد از 300 تماس آنها شماره را قطع کردند»

در طول فقط 15-20 دقیقه، اندرسون کار شرکت کلاهبرداری را یکسره کرد. حالا شماره ی تبلیغاتی مزاحم آن شرکت از رده خارج شد. به خاطر این کار از وی متشکریم. اندرسون گفت «من به طور کامل آنها را نابود کردم»

وی از مردم می خواهد تا شماره های کلاهبرداران که مشابه اینگونه پیام ها را به آنها می فرستند، به او گزارش دهند تا همین بلا را سر آنها بیاورد. اگر شما شماره ای از یک فروشنده تلفنی کلاهبردار دارید که فکر می کنید باید مورد هدف قرار گیرد، کافی است به شرکت اندرسون ایمیل بزنیدroger@jollyrogertelephone.com   «من به شما اطمینان می دهم تلفن های شرکت من بیشتر از آنهاست، حتی اگر آنها تلفن یک ربات را نیز قطع کنند باز هم من می توانم مرکز تماس آنها را ببندم تا از افراد کمتری کلاهبردای کنند» 

اندرسون برای تامین مخارج این کار، تقاضای کمک مردمی داشت. بدیهی است که ساخت تماسهای فراوان برون مرزی ارزان نیست.

به صورت تصادفی، به هنگام نگارش این خبر یک تماس کلاهبرداری از ISP دریافت کردم که اصرار داشت یک ویروس در حال ورود به روتر من است. شاید من هم از اندرسون بخواهم تا ربات خود را علیه او به کار ببندد 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 6568 بار   |   دفعات چاپ: 979 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر