تلویزیون های اسمارت جاسوس هایی در خانه ها

 | تاریخ ارسال: 1395/12/9 | 

در این هفته شرکت ویزیو (Vizio) که برندی با کیفیت و مقرون به صرفه در تولید و ساخت و تلویزیون می باشد، پذیرفت که مبلغ 2.2 میلیون دلار جریمه را به کمیسیون فدرال جهانی (FTC) بخاطر جاسوسی و ثبت برنامه هایی که خریداران آن نگاه می کنند در سرورهای این شرکت بپردازد. این اطلاعات ثبت شده در اختیار کمپانی های تبلیغاتی قرار می گرفته تا این شرکت های تبلیغاتی بتوانند به صورت هدفمندتر عمل نمایند.

این کار کمی شرم آور به نظر می رسد. این درحالی است که سایر بسترهای تلویزیون های هوشمند اطلاعات شما را در سطح آی پی بدون توجه شما به مزایده نخواهند گذاشت. البته شرکت های نظیر ال جی نیز که از سیستم عامل webOS استفاده می کنند محتوای مورد تماشای هر فرد را به صورت خودکار تشخیص می دهند.

یک راه حل ساده

خبر خوب این است که راه حلی وجود دارد که می توان کمپانی ها را از محتوای مورد تماشای مشتریان به دور نگه داشت. این راه کمی ساده و پیش پا افتاده به نظر می رشد اما بسیار موثر است.

یکی از راه های پیش پا افتاده دور نگه داشتن تلویزیون از اینترنت برای ارسال و دریافت داده های مختلف به سرورهای تبلیغاتی در سراسر جهان می باشد. به طور صادقانه باید گفت که خریداران این تلویزیون ها باید این کار را انجام دهند.

شاید کلمه ی باهوش بخاطر همین اعمال در تلویزیون های هوشمند باشد. همچنین صفحه های pop up ناخواسته نیز در این تلویزیون ها بسیار شایع می باشد که می توان با خاموش کردن wi-fi از دست تمامی این موارد راحت شد.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 7397 بار   |   دفعات چاپ: 769 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر