اولین کرسی آزاداندیشی «پیامدها و تبعات سوءمصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1396/7/18 | 

 

 

 

 

اولین کرسی آزاداندیشی «پیامدها و تبعات سوءمصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی»، ظهر روز دوشنبه 17 مهر ماه با حضور سردار مرتضی میرزایی، جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، مسئولان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه خوارزمی در سالن غدیر پردیس کرج برگزار شد. سردار مرتضی میرزایی جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: موضوع مواد مخدر در دنیا یکی از جرایم سازمان یافته و خانمان سوز است که گریبان همگان را گرفته است. وی افزود: سالانه 1500 تا 1600 میلیارد دلار گردش مالی مواد مخدر باعث شده که بعد از قاچاق سلاح، دومین عامل سودمند برای قاچاقچیان به شمار رود

 

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در کانون مواد مخدر قرار گرفته، خواه ناخواه تبعات این موضوع کشور ما را خواهد گرفت. سالانه حدود 5 هزار تن مواد مخدر به صورت رسمی و 7500 هزار تن بصورت غیررسمی در کشور وجود دارد که 20 درصد کشف و 80 درصد مصرف می شود. متاسفانه خطر مهم تر و جدی تر، مصرف مواد مخدر صنعتی و وارداتی از کشورهای غربی برای جوانان است. وی تصریح کرد: تعداد معتادان دو میلیون و هشتصد هزار نفر یعنی 6.4 درصد است که از این میزان یک درصد زنان هستند. مواد صنعتی روز به روز در حال تغییر است و لازم است جوامع علمی و دانشگاهی در کنار پلیس مبارزه با مواد مخدر، برای مقابله با آن چاره اندیشی کنند. ایشان گفت: پلیس علاوه بر کار اجرایی، دارای تحقیقات کاربردی است. همچنین آزمایشگاه مرکزی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، به عنوان مرجع در خاورمیانه از طرف سازمان ملل انتخاب شده است و با تقدیم 3700  شهید مبارزه با مواد مخدر، در دنیا به عنوان اولین کشوری هستیم که به صورت جدی وارد مرحله مبارزه با مواد مخدر شده ایم.

شایان ذکر است اولین کرسی آزاداندیشی به همت مرکز رشد دانشگاه خوارزمی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری برگزار شد. نشست علمی استادان دانشگاه و متخصصان ناجا، پرسش و پاسخ حاضران و برگزاری نمایشگاه آثار و پیامدهای ناشی از مصرف مواد مخدر، بخش دیگر این مراسم بود.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3250 بار   |   دفعات چاپ: 357 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر