دوره آموزشی شناخت شاخصها و نحوه ارزیابی نشریات علمی کشور

 | تاریخ ارسال: 1396/8/1 | 

 

 

 

 

دوره آموزشی«شناخت شاخصها و نحوه ارزیابی نشریات علمی کشور» روزدوشنبه 24/7/96 ویژه کارشناسان نشریات علمی دانشگاه در پردیس تهران توسط مدیریت امور اداری و منابع انسانی برگزار گردید. جناب آقای دکتر رمضانی کارشناس کمیسیون نشریات واعطای اعتبار علمی به نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری تدریس این دوره آموزشی را با حضور کلیه کارشناسان نشریات علمی دانشگاه و تعدادی از مدیران داخلی بر عهده داشتند.

انجام فرآیند ارزیابی نشریات معتبر علمی یکی از ضرورتها و اصول اولیه در بحث ارتقاء کیفیت نشریات می باشد.ارزیابی و رصد نشریات بعد از اخذ اعتبار علمی از وظایف اصلی کمیسیون نشریات می باشد. با راه اندازی سامانه ارزیابی نشریات علمی این کمیسیون توانسته مقایسه و ارزیابی درستی با تدوین شاخصهای ارزیابی چه در بخش کارشناسی و چه در بخش داوری تخصصی بین نشریات انجام دهد.در مجموع می توان اذعان داشت آموزش کارشناسان نشریات و مدیران داخلی فرآیندی بسیار سودمند برای دانشگاه و ارتقاء و بهبود جایگاه آن در بین سایر دانشگاهها از این منظر ایجاد خواهد نمود. سرفصلهایی که مورد بحث قرار گرفت:

*      ارزیابی، چرایی و چگونگی آن

*      نتایج ارزیابی نشریات(اهمیت راه اندازی سامانه ارزیابی نشریات علمی، وضعیت انتشار نشریات، شاخصها و نتایج ارزیابی نشریات در سال 94 و 95)

*      نتایج ارزیابی سال 95به تفکیک شاخصها، گروهها، نوع وابستگی سازمانی، موضوعات( گروه علوم انسانی، گروه علوم پایه، گروه فنی مهندسی، گروه علوم کشاورزی، گروه دامپزشکی، هنر و معماری

*      تحلیل مقایسه ای ارزیابی نشریات به تفکیک شاخصهای کارشناسی و داوری 




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 4860 بار   |   دفعات چاپ: 484 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر