مایکروسافت از اپلیکیشن Teams برای مایکروسافت استور رونمایی کرد

 | تاریخ ارسال: 1397/2/22 | 
بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، اپلیکیشن پرکاربرد Teams در قالب پیش‌نمایش راهی مایکروسافت استور خواهد شد. این اپلیکیشن که از نوع وب‌ اپلیکیشن‌های پیشرو است، با استفاده از امکانات تحت‌وب، قابلیت‌های مدیریت گروهی را در اختیار شما قرار می‌دهد. حال با توجه به انتشار نزدیک‌الوقوع این برنامه در فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز ۱۰، کاربران می‌توانند تمامی به‌روزرسانی‌ها را از این پس از طریق این فروشگاه انجام دهند. خوب است بدانید که باوجود بهره‌گیری از پلتفرم وب در توسعه‌ی این اپلیکیشن؛ اما ویژگی تعامل با اکشن سنتر و بخش Narrator که اقدام به بلندخوانی نوشته‌جات روی صفحه‌نمایش می‌کند، در Teams وجود دارد. فعلا، تنها کاربرانِ نسخه‌ی ویندوز ۱۰ اس می‌توانند به این پیش‌نمایش دسترسی داشته باشند.

علاوه بر موارد فوق، ردموندی در کنفرانسِ امروزِ خود از ویژگی‌های زیر نیز برای اپلیکیشن Teams رونمایی کردند.

  • گفتگوی درون برنامه‌ای: این ویژگی که به‌زودی به نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان راه می‌یابد، امکان گفتگوی دو نفره و گروهی را برای اعضا فراهم می‌آورد. کاربرانِ شما می‌توانند با اضافه‌کردنِ یک زبانه یا چت از طریق بات، اقدام به گفتگوی خصوصی با اعضا کنند.
  • صفحه‌های شیرپوینت در Teams: شیرپوینت اکنون عمیق‌تر از گذشته با اپلیکیشن Teams ادغام شده است. به‌لطف تعاملات جدیدی که به اپلیکیشن اضافه‌ شده، شما می‌توانید در کانال‌تان یک صفحه‌ از شیرپوینت را نشانه‌گذاری کرده، و از قدرت کامل شیرپوینت برای همکاری عمیق‌تر بهره در درون برنامه بهره ببرید.
  • Teams App Studio: این ویژگی که در ماه ژانویه در قالب پیش‌نمایش رونمایی شده بود، روند توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مایکروسافت تیمز را برای افراد ساده‌سازی می‌کند. به‌لطف این ویژگی، کاربران می‌توانند از طریق فرم‌های ساده، مَنیفِست‌های اپلیکیشن‌شان را تعریف کنند. در ماه‌های آتی، Teams App Studio قادر به ذخیره‌ی منیفست‌های اپلیکیشن‌ها در فضای ابری خواهد بود و ثبت‌نام درون برنامه‌ای از طریق چارچوب نرم‌افزاری مایکروسافت بات میسر خواهد شد.
  • پشتیبانی از کارت‌ها تطبیق‌پذیر: این ویژگی به زودی به نسخه‌ی مخصوص توسعه‌دهندگان اضافه خواهد شد. به واسطه‌ی این ویژگی، شما می‌توانید از طریق بات، اتصال‌گر‌ها یا افزونه‌های پیام، اقدام به ارسال کارت‌های تطبیق‌پذیر غنی کنید.
  • پشتیبانی از فایل‌ها برای بات‌ها: توسعه‌دهندگان به‌زودی می‌توانند از قابلیت یادشده استفاده کنند. به‌واسطه‌ی این ویژگی، بات‌های شما می‌توانند در مکالمات دو نفره با کاربران، اقدام به ارسال و دریافت فایل‌ کنند. این ویژگی برای سناریوهایی که کاربران اقدام به ارسال گزارشِ هزینه‌ها، مدیریت فایل و پردازش تصویر می‌کنند، بسیار کارآمد خواهد بود.

علاوه بر موارد اشاره شده، مایکروسافت از API‌های جدید اپلیکیشن Teams در مایکروسافت گراف نیز رونمایی کرد. این APIها را می‌توان برای ساخت و حذف تیم‌ها و کانال‌ها، اضافه و حذف‌کردنِ اعضا یا به‌روزرسانی مشخصه‌های کانال یا تیم استفاده کرد.

همچنین مایکروسافت از توانایی شرکت‌های تجاری برای کنترل اپلیکیشن‌های سفارشی Teams و انتشار آن‌ها برای کاربران درون‌سازمانی سخن گفت که بی‌شک خبرِ خوشایندی برای صاحبان کسب‌و‌کار‌ها خواهد بود.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 5782 بار   |   دفعات چاپ: 861 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر