شرکت اپل وضعیت محدود جدید USB، که در مقابل ابزارهای کرک پلیس مقابله می‌کند را درگوشی iPhone تایید می‌کند

 | تاریخ ارسال: 1397/3/27 | 
چه اتفاقی افتاده است؟ بنظر می­رسد بین اپل و اجرای قانون نزاع رخ می­دهد. شرکت کوپرتینو[1]حضور سیستم عامل­های IOS11.4.1، IOS12 را با یک خاصیت که حالت محدود USB نامیده می­شود، را تایید کرده است. این خاصیت ارتباط داده­ای از طریق پورت لایتنینگ[2] را در زمانی که به مدت یک ساعت قفل گوشی باز نشده است، غیرفعال می­سازد.
با اتصال آن، مد متناهی بصورت پیش فرض فعال می­گردد و تا زمانی که فعال است شارژ تنها عملکرد از طریق پورت لایتنینگ iPhone تا یک ساعت پس از قفل گوشی خواهد بود.
این خاصیت بدان معنی است که پلیس و دیگر مسئولین اجرایی تنها مدت زمان خیلی کوتاهی برای گسترش ابزارهای کرک iPhone از طریق شرکت­های امنیتی شبیه GrayShift و  Cellebrite و را خواهند داشت. GrayKey بخصوص یک ابزار متداول و عمومی از GrayShift است که حداقل در 5 ایالت و 5 آزانس فدرال استفاده می­گردد.
GrayKey از پورت لایتنینگ برای دسترسی به وسیله استفاده می­کند و تلاش برای کرک پسوردها را بیش از حد معمول که اجازه داده می­شود ممکن می­سازد و وابسته به طول پسورد در هر جایی می­تواند بین 2 ساعت تا سه روز بطول بیانجامد.
اپل در گفتگو با رویترز بیان داشته است که" قصد دارد از تمامی مشتریان خود خصوصا در کشورهایی که تلفن­ها به آسانی و با منابع گسترده در دست نیروی پلیس و مجرمین قرار می­گیرند، حفاظت کند و از گسترش بیشتر روش­های حمله جلوگیری کند".
مُد محدود USB اخیرا در توسعه­دهنده بتا برای هر دو سیستم عامل IOS11.4.1 و IOS12 قرار گرفته است. فایل ضمیمه (Patch) مربوطه نیز برای انتشار در آخرین نسخه IOS تنطیم شده است.
یک گزارش New York Times نشان می­دهد که پلیس از طرح اپل رضایت ندارد اما شرکت اپل بر این موضوع اصرار دارد که این خاصیت به نفع مشتریان است و راهی برای محافظت از مجرمین نیست.
یک نماینده اپل بیان داشته است که: "ما دائما در حال تقویت محافظت­های امنیتی در هر یک از محصولات اپل هستیم تا به حمایت مشتریان در مقابل هکرها، دزدان هویت و نفوذ به اطلاعات شخصی کمک نماییم. ما بیشترین احترام را برای اجرای قانون قائل هستیم و پیشرفت­های امنیتی را به منظور تخریب تلاش­ آن­ها برای انجام وظایفشان، طراحی نمی­کنیم".
انتظار داشته باشید که این موضوع، مناقشه دیگری را در حوزه امنیت و حریم خصوصی ایجاد نماید؛  شبیه آنچه که بدنبال ماجرای آیفون سان برنادینو بوجود آمد. در سال 2016، شرکت اپل از کمک به اداره تحقیقات فدرال جهت باز نمودن  قفل گوشی (iPhone c5) سید رضوان فاروق –یکی از تیراندازان سان برنادینو- امتناع کرد. مقامات فدرال نهایتا به یک شخص ثالث( Third Party) –تصور می­شود Cellebrite باشد- روی آوردند.
منبع:
https://www.techspot.com/news/75084-apple-confirms-usb-restricted-mode-protect-against-police.html
 
[1] Cupertino
[2] Lightening Port



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 8957 بار   |   دفعات چاپ: 733 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر