هشدار محققان درباره ی خطر احتمالی موجود در خودروهای دست دوم

 | تاریخ ارسال: 1395/12/16 | 

برخی از صاحبان قدیمی اتومبیل، می توانند اتومبیل هایی که سالها قبل فروخته اند را ردیابی کنند. فناوری های داخل خودرو مدام در حال پیشرفته شدن هستند. هر چه که سیستم های خودرو هوشمندتر می شوند، احتمال ریسک امنیتی بالقوه نیز افزایش می یابد، مخصوصا در خودروهای دست دوم. به همین دلیل پژوهشگر شرکت IBM، چارلز هندرسون، در کنفرانس امنیت RSA در سانفرانسیسکو، توضیح داد که چگونه از طریق اپلیکشن موبایل توانسته بود خودروهایی را که سالها پیش فروخته بود کنترل کند. این اپلیکیشن شما را قادر می سازد برخی از کارها را انجام دهید، برای مثال قفل ماشین را باز کنید، بوق بزنید و حتی مکان خودرو را مشخص نمایید.

هندرسون به شبکه سی. ان. ان.تک گفت: «اگرچه خودرو هوشمند است، اما نه آنقدر که بتواند مالک خود را تشخیص دهد. بنابراین، قادر نخواهد بود بفهمد که فروخته شده است. در داشبورد کنترل خودرو، امکانی وجود ندارد که به راننده اطلاع دهد شخص دیگری به کنترل ماشین دسترسی دارد».

مشکل این است که ریست کارخانه ای در مورد سیستم یک خودرو هوشمند، دسترسی کاربران قبلی را  به طور کامل قطع نمی کند. تنها نمایندگی های مجاز اولیه، قادرند دسترسی افراد را به یک وسیله تشخیص داده و آن را به طور دستی حذف نمایند.

معمولا جواب روشنی که به مالکان داده می شود در مورد کنترل بیشتر خودرو است. همچنین به نمایندگی ها اجازه داده شده تا خودشان دسترسی های وسیله نقلیه خود را لغو کنند. البته این راهکار نیز خودش خطر آفرین است: شخصی با دسترسی آزاد به خودرو، می تواند دسترسی خود مالکان را نیز قطع کند.

با اضافه کردن برخی فرم ها از سیستم نمایندگی مالک می تواند این مشکل را حل کند، اما هندرسون می گوید شرکتهای خودروسازی در مورد عدم توانایی کاربرانشان در بکارگیری این گزینه نگران اند. وی ادامه داد: «توضیحی که داده شده در مورد نگرانی ما از خطای کاربران است، اما بهرحال یک «پین سیستم» یا سیستم «احراز هویت» جهت تنظیم مجدد، پیشنهاد من خواهد بود».

وی هشدار داد هر کسی که اقدام به خرید خودرو دست دوم می کند، همشه باید دستگاه را چک کند تا مطمئن شود چه کسانی به تنظیمات مدیریت وسیله دسترسی دارند. بنابراین هنگام استفاده از ماشینهای دست دوم، از نمایندگی ها در مورد اپلیکیشن های موجود در آن، اطمینان یابد که صاحبان قبلی هنوز در حال کنترل ماشین نیستند.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 6633 بار   |   دفعات چاپ: 657 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر