نشست گفتگوی چندتن از نمایندگان تهران و هیأت رئیسه ی دانشگاه خوارزمی

 | تاریخ ارسال: 1395/12/21 | 

به گزارش روابط عمومی به دعوت آقای دکتر سبحان اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی، عصر روز سه شنبه ۱۷ اسفند، چندتن از مجمع نمایندگان محترم تهران در مجلس شورای اسلامی از جمله آقای دکتر عارف به دانشگاه خوارزمی آمدند تا از نخستین مؤسسه ی آموزش عالی کشور بازدید کنند و در نشست گفتگوی صمیمانه با هیأت رئیسه ی دانشگاه، هم با توانمندی ها و برنامه های دانشگاه و هم با مشکلات و مسائل مهم آن آشنا شوند و به رشد و تعالی دانشگاه و رفع کاستی های آن کمک کنند‌.

 

ابتدا دکتر سبحان اللهی از تاریخ پرافتخار دانشگاه؛ نقش آن در توسعه ی آموزش عالی کشور؛ آمادگی دانشگاه برای ورود به یکصدمین سال تأسیس و همچنین از برنامه ی راهبردی، پیشرفت های دو سه سال اخیر و توانمندیهای دانشگاه برای کمک به مجلس شورای اسلامی بویژه مرکز پژوهش های مجلس و مشارکت اعضای هیأت علمی در طرح های کلان ملی گزارش مفصلی ارائه کرد و سپس به بیان مشکلات و کمبودهای دانشگاه پرداخت. مشکلاتی چون کمبود فضای فیزیکی و خوابگاهی در تهران، مشکلات مربوط به کرج، ایستگاه متروی دانشگاه، دسترسی پردیس کرج دانشگاه به اتوبان، مالکیت ورزشگاه شهید کشوری، زمین دانشگاه در منطقه ی گرمدره و ...

 

پس ازآن آقای دکتر بیژن عبداللهی رئیس شورای مرکزی انجمن اعضای هیأت علمی دانشگاه خوارزمی به بیان مشکلات صنفی استادان بویژه استادان پیشکسوت و بازنشسته و همچنین موضوع مهم یکپارچگی دانشگاه پرداخت و پیشنهاد کرد که مجلس از توان علمی و نظری استادان این دانشگاه بهره ببرد. همچنین معاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه آقایان دکتر کیوانی و دکتر مشهدی زاده و همچنین رئیس دانشکده ی حقوق و علوم سیاسی و مدیر دفتر حقوقی دانشگاه آقای دکتر عباسی سرمدی، گزارشی از مشکلات حقوقی دانشگاه از جمله موضوع مالکیت دانشگاه بر ورزشگاه شهید کشوری ارائه کرد.

 

سپس آقای دکتر عارف و دیگر نمایندگان حاضر در جلسه، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در قدیمی ترین دانشگاه ایران و تأکید بر اهمیت و جایگاه ویژه ی این دانشگاه در آموزش عالی کشور، ابراز علاقه کردند که در امور علمی، نظری و مشورتی بویژه در مرکز پژوهش های مجلس، از توان علمی دانشگاه خوارزمی بهره ببرند و همچنین برای حل مشکلات دانشگاه در کمیسیون های مربوط کمک کنند. آنان تأکید کردند که یکپارچگی دانشگاه در تهران و کرج باید حفظ شود و از پیشرفت هایی که در زمان ریاست دکتر سبحان اللهی در دانشگاه صورت گرفته، ابراز خرسندی کردند و مقرر شد که آقایان دکتر سیدحسین سراج زاده و دکتر کاویانی به عنوان نمایندگان دانشگاه خوارزمی برای ارتباط با مجلس شورای اسلامی معرفی شوند و با کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی، به ویژه با فراکسیون امید همکاری کنند .

 

این نشست را که در نوع خود بی سابقه و ارزنده است، به فال نیک می گیریم و امیدواریم برکات و نتایج چشمگیری برای دانشگاه داشته باشد




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 7405 بار   |   دفعات چاپ: 624 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر