خدمات شبکه

 | تاریخ ارسال: 1394/10/12 | 

شبکه:
  با توجه به توسعه روزافزون کاربرد فناوری اطلاعات و نیاز دوایر به سرویس های مختلف نرم افزاری ، طرح شبکه یکپارچه و جامع جهت فراهم آوردن زیر ساخت مناسب در بکار گیری فناوری اطلاعات پیشنهاد گردید. شبکه مذکور توسط کارشناسان واحد ، نیاز سنجی طراحی و نظارت گردید و طبق استانداردهای روز دنیا و با استفاده از تجهیزات پر سرعت و ساخت شرکت های معتبر دنیا ، پیاده سازی شده است که شامل --- ترمینال، --- سرور قدرتمند ، --- تجهیز هوشمند و نیز بیش از--- متر فیبر نوری در زیر ساخت این شبکه بکار رفته است و همچنین بیش از--- کیلومتر کابل شبکه می باشد. از دیگر خصوصیات این شبکه، قابلیت توسعه پذیری آن میباشد. از طریق این شبکه، کلیه سرویس های اینترنت،حسابداری، کتابخانه، وب سایت های اطلاع رسانی واحد و همچنین انتخاب واحد اینترنتی به کاربران مختلف ارائه
می گردد. از جمله فعالیتهای این بخش  برگزاری انتخاب واحد اینترنتی از طریق شبکه جامع با --- نفر ساعت کار فنی جهت نصب ، راه‌اندازی ، پیکربندی و بروزرسانی و همچنین برقراری امنیت اطلاعات و ایجاد وب سایتهای متعدد  اینترانتی (شبکه داخلی) و اتصال بیش از --- دستگاه کامپیوتر به وب سایتهای مذکور از طریق شبکه داخلی و نظارت مکرر بر اتصال و کیفیت سرویس دهی آنها  و نیز  پاسخگویی به کاربران متصل به شبکه می توان نام برد.   

زیرساخت شبکه :  
شبکه دانشگاه دارای ---هسته دانشگاه میباشد. این هسته ها توسط فیبر نوری شبکه شده اند که هر هسته وظیفه ارائه سرویس به شبکه های محلی اقماری را به عهده دارد. تعداد  کاربران ---نفر می باشد که برروی --- گره (Node) فعال مشغول استفاده از این شبکه هستند. دراین شبکه، بیش از---عدد سوئیچ پیشرفته درلایه های هسته و توزیع استفاده شده است. این شبکه توسط ---عدد سرور مستقر در مرکز کنترل و راهبری می شود.

اینترنت :
در راستای ارتقاء سطح علمی اعضاء محترم هیئت علمی و دانشجویان عزیز و پرسنل محترم استفاده از منابع و انجام تحقیقات، دانشگاه خوارزمی با اتصال به شبکه جهانی اینترنت با پهنای باند ---توانسته است  خدمات ارزنده ای را به کاربران خود ارائه نماید در این راستا میتوان به موارد ذیل اشاره نمود :

سرویسهای ارائه شده :
- استفاده از منابع الکترونیکی ازقبیل Elsevier ، EBSCO ،ProQuest و ACS

♦برگزاری انتخاب واحد اینترنتی
- اتصال به کتابخانه دیجیتال و امکان جستجو و استفاده از منابع موجود در آن
-  ارائه سرویس اینترنت برای تمامی اعضاء هیأت علمی محترم
- ارائه سرویس اینترنت برای تمامی پرسنل دانشگاه
- ارائه سرویس اینترنت جهت کلیه دانشجویان  در مراکز کامپیوتر
- ارائه سرویس اینترنت به کلاسهای آموزشی در مراکز کامپیوتر
- ارائه سرویس Dial Up

♦ارتقا پهنای باند اینترنت از --- مگابیت به --- مگابیت
- افزایش خطوط Dialup   به 8 خط با استفاده از خطوط پر سرعت E1
- نصب تجهیزات بی سیم (Wireless )جهت ارائه سرویس اینترنت در سطح واحد

     

 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 5831 بار   |   دفعات چاپ: 634 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر