هند در بین 7 کشور برتر در معرض آلودگی به باج افزار.

 | تاریخ ارسال: 1396/8/14 | 
در چندسال اخیر حملات برروی سیستم عامل هایی همچون ویندوز، اندروید، لینوکس و مک افزاریش چشم گیری داشته است.

هند در میان 7 کشور آسیب پذیر به باج افزار در حملات مختلف برروی ویندوز، اندروید، لینوکس و مک می­­باشد.

بر اساس گزارش SophosLabs 2018 Malware Forecast دو روش از حملات اندروید در حال ظهور هستند که عبارتند از روش قفل کردن گوشی بدون رمزنگاری داده و روش قفل کردن گوشی همراه با رمزنگاری داده

Dorka Palotay محقق امنیتی شرکت SophosLabs بیان نمود: "باج افزارها تبدیل به پلتفرم شده­اند. هدف اصلی عموم باج افزارها سیستم عامل ویندوز می­باشد. در این سال­ها SophosLabs بررسی نموده است که تعداد حملات رمزنگاری برروی دستگاه­های مختلف در حال افزایش در سراسر دنیا می­باشد."

باج افزار WannaCrypt که در ماه می 2017 متوقف شد، بزرگترین حمله باج افزاری بود که سیستم­های کاربران را آلوده و به مدت طولانی پیشرو بود.  این باج افزار اولین بار در اوایل 2016 مشاهده گردید. براساس آمار حاصله از SophosLabs باج افزار WannaCrypt 45.3 درصد از کل باج افزارها را شامل می­شود.

Palotay همچنین اضافه نمود: "اولین بار این باج افزار با مشخصات کرم مانند مشاهده گردید که به گسترش هرچه سریعتر WannaCrypt کمک می­کرد. این باج افزار از یک آسیب پذیری مرسوم در سیستم عامل ویندوز استفاده می­کرد تا کامپیوتر قربانیان را آلوده کند."

باج افزارهای اندروید نیز از سوی دیگر مجرمان اینترنتی را به خود جذب کردند. براساس گزارش SophosLabs، شمار حملات کاربران Sophos که از دستگاه­های اندروید استفاده می­کنند در هر ماه 2017 رو به افزایش است. یکی از دلایلی که مجرمان اینترنتی از باج افزارهای اندرویدی استفاده می­کنند جمع کردن پول می­باشد.

Sophos همچنین بیان نمود که: "مهم است بدانیم که اکثر باج افزارها از مکان­هایی خارج از Google Play market کشف می­شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که شما از کجا برنامه­ها را دانلود می­کنید". وی همچنین بیان نمود که تهیه­ی نسخه­ی پشتیبان به صورت منظم از دستگاه­ها برای بازگرداندن فایل­ها رمز شده مهم­ترین امری است که کاربران باید رعایت کنند.

 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 14229 بار   |   دفعات چاپ: 1029 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر