خدانگهدار ویندوز ویستا

 | تاریخ ارسال: 1396/1/22 | 

ویندوز ویستا، یکی از منفورترین ورژن های سیستم عامل مایکروسافت، امروز برای همیشه به خاطره ها پیوست. طبق گزارشات گذشته، 11 آپریل روز پایان زندگی این سیستم عامل قدیمی معرفی شده بود. از این پس هیچ آپدیت امنیتی و غیر امنیتی، پشتیبانی رایگان و یا پولی از سوی مایکروسافت برای این سیستم عامل ارائه نخواهد شد.

ویندوز ویستا هنوز انتخاب اول 0.72 درصد از کاربران سیستم عامل ویندوز می باشد. به این معنی که در حدود 10 الی 11 میلیون کاربر از این سیستم عامل استفاده می کنند. در مقایسه با ویندوز اکس پی، این مقدار 7.44 درصد می باشد.

مایکروسافت اعلام کرده است به مدت 10 سال از این سیستم عامل پشتیبانی شده است اما زمان آن فرا رسیده است که با توجه به شرکای سخت افزاری و نرم افزاری، منابع را برروی تکنولوژی های جدیدتر برای رسیدن به تجربیات بزرگ سرمایه گزاری کنند.

پشتیبانی اصلی از ویستا در تاریخ 10 آپریل 2012 به پایان رسیده بود اما برای سرویس پک دو این سیستم عامل، این پشتیبانی برای مشتریان تجاری ادامه داشت.

به گفته ی برخی از کاربران، ویندوز ویستا سزاوار به دست آوردن شهرت نبود و مسائل مربوط به عملکرد آن به دلیل استفاده شدنش توسط کامپیوترهای خانگی می باشد. علاوه بر این، از روی علاقه سیستم عامل ویستا را می توان به عنوان سنگ فرش راه ویندوز 7 دانست.

افرادی که به استفاده از ویندوز ویستا ادامه می دهند از امروز به بعد ممکن است در مقابل ریسک ها و ویروس ها آسیب پذیر باشند. همچنین با پشتیبانی نکردن ویندوز ویستا از اینترنت اکسپلورر 9 از این پس افرادی که از این مرورگر استفاده می کنند بیشتر در مقابل خطرات تهدید می شوند. مرورگرهای دیگری مانند گوگل کروم نیز قبل تر پشتیبانی خودرا از ویندوز ویستا پایان داده بودند.

مایکروسافت اضافه کرد: همانطور که شرکت های سخت افزاری و نرم افزاری بیشتری محصولاتشان را برای نسخه نهایی سیستم عامل ویندوز بهینه می کنند، شما با برنامه های کاربردی بیشتر مواجه خواهید شد که با این ویندوز دیگر سازگاری نخواهند داشت.

خدانگهدار ویستا. حدود 3 سال دیگر نوبت به ویندوز 7 خواهد رسید. 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 6845 بار   |   دفعات چاپ: 650 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر