شیوه نامه ارسال پایان نامه به پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران

 | تاریخ ارسال: 1395/7/6 | 

 

 

شیوه نامه ارسال پایان نامه به پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران

1- مقدمه:

این شیوه‌نامه در راستای دستورالعمل شماره 12238/4389 تاریخ 86/8/20 وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در مورد لزوم امکان دسترسی به منابع غنی علمی(پایان نامه‌ها/رساله‌ها) برای پژوهشگران و علاقه‌مندان، اجتناب از تکرار مطالعات و تحقیقات انجام یافته و تکمیل پایگاه اطلاعاتی پایان‌نامه‌های دانشجویی کشور در پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران تنظیم گردیده است.

2. تعاریف:

دانشگاه: کلیه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی دولتی و غیر دولتی زیر پوشش وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری.

دانشجو: دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای و تخصصی دانشگاه.

پژوهشگاه: پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران

نماینده: فردی که از سوی دانشگاه برای ارتباط با پژوهشگاه در موضوع شیوه‌نامه معرفی می‌شود. این فرد، نماینده تام الاختیار دانشگاه در موضوع فوق الذکر بوده و مرجع تایید کننده برای صحت و اعتبار موارد ارسالی به پژوهشگاه می باشد.

پایان نامه: پایان نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری حرفه‌ای و تخصصی که مراحل دفاع و اصلاحات پایانی آن به پایان رسیده است.

کتابخانه: کتابخانه مرکزی دانشگاه یا کتابخانه دیگری که از سوی دانشگاه تعیین می‌شود.

3- شیوه‌نامه

  1. 3-1 دانشگاه نمایندهِِ‌ی را در امور مربوط به پایان‌نامه‌های دانشجوی به پژوهشگاه معرفی می‌کند.

    1. دانشگاههایی که جمع آوری پایان نامه ها را به صورت پراکنده و نه متمرکز انجام می دهند می توانند نمایندگانی را معرفی کنند.

  2. 3-2 پژوهشگاه در سامانه‌ الکترونیکی خود یک شناسه به نام هر نماینده تعریف و به او اعلام می‌کند.

  3. 3-3 دانشجو پس ازجلسه دفاع اطلاعات نمایه پایان نامه را به دو زبان فارسی و انگلیسی آماده می کند و در نشانی http://thesis.irandoc.ac.ir بخش ورود اطلاعات پایان نامه ، ورود اطلاعات می نماید و شماره رهگیری را از طریق سیستم دریافت می نماید

  4. 3-4 کتابخانه، بر اساس ابلاغ دانشگاه نمایه پایان نامه را بررسی و تائید می‌کند.

  5.  

  6. 3-5 دانشجو پس ازتائید پایان نامه توسط هیات دواران نسخه نهائی (الکترونیکی و چاپی) پایان نامه خود را همراه با شماره رهگیری جهت تحویل به پژوهشگاه تحویل نماینده می‌دهد.

  7. 3-6 نماینده وارد کردن کد رهگیری و یا شماره دانشجویی به پایگاه اطلاعات پایان نامه به نشانی http://thesis.irandoc.ac.ir از وارد شدن اطلاعات پایان نامه به پایگاه توسط دانشجو اطمینان حاصل می نماید و نسخه‌ چاپی و الکترونیکی پایان نامه را تحویل می‌گیرد.

  8. 3-7 نماینده، بر مبنای راهنمای مندرج در سامانه الکترونیکی به نشانی http://thesis.irandoc.ac.ir با تایید اطلاعات ، نسبت به ارسال اطلاعات پایان نامه‌ دانشجو از طریق سامانه اقدام می نماید..

  9. 3-8 نماینده پس از اطمینان از ارسال موفق فرم و تایید محتویات پیوست، تائیدیه دریافت فرم را از سامانه پرینت می‌کند و پس از تائید( مهر و امضا)، تحویل دانشجو می‌دهد

  10. 3-9 دانشجو رسید تحویلی را به بخش فارغ‌التحصیلان دانشگاه تحویل می‌هد

  11. 3-10 نماینده دانشگاه در پایان هر ماه فهرست پایان نامه‌های ارسال شده را تهیه می‌کند و همراه با نسخه صحافی شده پایان نامه‌ها و فایلهای مربوطه به پژوهشگاه ارسال می‌کند.

  12. 3-11 پژوهشگاه پس از کنترل اطلاعات سامانه با پایان نامه های دریافتی ، نسبت به صدور تاییدیه نهایی و ارسال آن به دانشگاه اقدام می نماید.

 


دفعات مشاهده: 21108 بار   |   دفعات چاپ: 1000 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر