ورود به پنل کاربری

پژوهشکده علوم کاربردی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۴/۶/۲۴ | 
پژوهشکده علوم بنیادی و کاربردی
به منظور تحقق اهداف برنامه پنج ساله چهارم توسعه و همچنین چشم انداز دراز مدت (25 ساله ) کشور و گسترش پژوهش و توسعه علوم کاربردی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر نام یافت. در همین راستا اهداف و وظایف جدیدی نیز، علاوه بر انجام وظایف آموزشی، برای دانشگاه ها و موسسات عالی آموزشی کشور تعریف شده است.
با توجه به تعریف رسالت جدید برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مبنی بر اهتمام به انجام تحقیق ، به کارگیری علوم روز در جهت حل مسائل مختلف موجود بر سر راه توسعه پایدار و گسترش علوم کاربردی لازم است گروه های تخصصی به منظور حرکت در این جهت ضمن برنامه ریزی برای همکاری نزدیک و هدفمند از تمام پتانسیل پژوهشی موجود تحت نظارت مدیریت واحد استفاده نمایند.
در این راستا و با توجه به حضور نیروهای متخصص و همچنین امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی، تأسیس مرکزی برای هماهنگی و جهت دار شدن پژوهش در رشته های مختلف علوم و نیز استفاده بهینه از توانمندی های موجود در دانشگاه تربیت معلم تهران مورد توجه قرار گرفت.
بابا پیگیری مسئولان محترم دانشگاه، سرانجام وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سال 1384 با تأسیس پژوهشکده علوم بنیادی و کاربردی (واحد پژوهشی نوع 2 ) در دانشگاه تربیت معلم تهران موافقت نمود.
بدیهی است با توجه به گسترش تحقیقات بین رشته ای و همچنین نیاز به استفاده از امکانات آزمایشگاهی جهت نیل به اهداف موردنظر، این پژوهشکده برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی خارج از دانشگاه را مورد توجه خاص قرار داده است و به همین مناسبت معرفی مقدماتی توانمندی های این مرکز تحقیقاتی را به اطلاع کلیه مراکز پژوهشی و دستگاه های اجرایی مرتبط با فعالیت پژوهشکده می رساند.
این پژوهشکده هم اکنون آماده ارائه خدمات مشاوره ای و همچنین انجام طرح های تحقیقاتی به صورت مستقل و مشترک است.

 



CAPTCHA code
دفعات مشاهده: 485 بار   |   دفعات چاپ: 27 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر