برنامه یک روزه کوهپیمایی از روستای "گیلیرد" برنامه یک روزه کوهپیمایی از روستای "گیلیرد"

 | تاریخ ارسال: 1397/4/4 | 
برنامه یک روزه کوهپیمایی از روستای "گیلیرد" و پیمایش دره تا روستای "اورازان" در منطقه بالا طالقان به همت انجمن کوهنوردی دانشگاه
 
روز پنجشنبه 31 خرداد سومین برنامه از سری برنامه های تابستانه انجمن کوهنوردی دانشگاه خوارزمی در منطقه بالا طالقان برگزار شد. در این برنامه تعداد 24 نفر از همنوردان کارمند و دانشجو از جمله آقای دکتر عبد اللهی، معاون دانشجویی، دکتر حسین محمدی، دکتر دوستی،  آقایان بنفشه و آزادی و خانم تقوایی و سایر دوستان در مدت 5 ساعت در هوایی نسبتا خنک توانستند پس از پیمایش دره زیبای اورازان و گذر از پیچ و خم رودخانه خود را از گیلیرد، به اورازان برسانند. هر دو روستا دارای سابقه تاریخی خاصی در ذهن ماست؛ گیلیرد زادگاه آیت الله طالقانی و اورازان زادگاه جلال آل احمد می باشد. بازدید از این دو روستا و دیدن محل زندگی این مشاهیر، صراحت و شجاعت آیت الله طالقانی و بیان شیوا و در عین حال خودمانی مرحوم جلال آل احمد در کتاب "اورازان" و "مدیر مدرسه" را به یاد آدم می آورد.
 
دامنه های سرسبز و دره زیبای اورازان با کوهسارهای اعجاب آور دو طرف دره چشمان هر بیننده ای را مسحور زیبایی بی انتهای خود می کند و آب و هوای خوش و خنک منطقه این سفر یک روزه را دلپذیر تر می نماید. بازدید از منزل آیت الله طالقانی در گیلیرد و صرف نهار در جوار امامزاده ای باصفا و خوش منظر در اورازان از دیگر بخش های خاطره انگیز برنامه بود. در نهایت با توجه به عدم امکان تردد اتوبوس به اورازان اعضای گروه فاصله 7 کیلومتری اورازان به روستای گوران، محل توقف اتوبوس را پیاده طی کرد تا اولین تجربه حضور معاون جدید دانشجویی دانشگاه در برنامه کوهنوردی با یک پیمایش طولانی و پیاده روی استقامتی و تجربه ای جدید همراه باشد.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7705 بار   |   دفعات چاپ: 827 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر