هکرها با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور600 گالن سوخت را از ایستگاه گازی به سرقت می‌برند.

 | تاریخ ارسال: 1397/4/24 | 

با روند رو به رشد قیمت گاز، به ازای 3 دلار در هر گالن در ایالات متحده، بعضی از افراد به دنبال احیای زندگی و سود در پمپ­های گاز هستند. اینکه هکرها چگونه با وجود مشکلات به کار خود ادامه می­دهند، شاید بیشتر دسیسه یا فریب باشد تا اینکه دلیلی برای آن داشته باشند.
پلیس دترویت به دنبال دو نفر است که گفته می­شود یک پمپ گاز محلی را هک کرده‌­اند تا صد­ها گالن سوخت را در روز روشن به سرقت برسانند.
سرقت در حدود ساعت 1 صبح در 23 ژوئن در ایستگاه خدمات ماراتن در دترویت، میشیگان رخ داده است. بر اساس گزارشات Fox2Detroit، پلیس اعلام کرد که دزدها از دستگاه کنترل از راه دور برای هک کردن پمپ استفاده می­کردند که همچنین قادر بود تا مانع از کنترل کار پمپ در ایستگاه توسط منشی شود.
رسانه­های محلی 4NEWS گزارش داده‌­اند دوربین‌­های نظارتی که در حال تماشا (ضبط فیلم) پمپ­ ها بودند در زمانی که دزدی رخ داد شکسته شدند. در هر حال دوربین­های داخل ایستگاه از دو مظنون عکس گرفتند.
پلیس می­گوید در طی حدودا 90 دقیقه، 600 گالن سوخت دزدیده شده است. گفته می­شود که بیش از 10 وسیله نقلیه اما کمتر از 20- برای حمل سوخت استفاده شده است.
پلیس نمی­داند که آیا دزدان این سرقت را با همدستان خود برنامه­‌ریزی کرده‌­اند یا بسادگی نرخ تخفیفی را برای مشتریان ایستگاه شارژ کرده‌­اند تا سوخت وسایل خود را در پمپ‌­های هک شده تکمیل نمایند.
با حدود قیمت 3 دلار در هر گالن، نتیجه می­گیریم تقریبا 1800 دلار سوخت دزدیده شده است.
طبق گفته منشی ایستگاه Fox2Deetroit او سعی داشته است که پمپ را بصورت (نرم­افزاری) خاموش کند[1] اما ممکن نبوده است. وی تنها توانسته که پمپ را بصورت (سخت افزاری) با کلید خاموش کند[2] و بعد از دریافت کیت اضطراری با پلیس تماس گرفته است.
منبع:
https://www.techspot.com/news/75413-hackers-use-remote-device-steal-600-gallons-fuel.html


[1] Shut down

[2] Turn Off




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 8037 بار   |   دفعات چاپ: 719 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر