صعود به قله دماوند از مسیر جبهه جنوبی صعود به قله دماوند از مسیر جبهه جنوبی

 | تاریخ ارسال: 1397/5/16 | 
به مناسبت گرامیداشت صدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی برنامه صعود به قله دماوند که در ادامه سلسله برنامه‌های انجمن  کوهنوردی دانشگاه خوارزمی به مناسبت گرامیداشت یکصدمین سال تاسیس دانشگاه و برای اجرای صعودهای بلند برنامه ریزی شده بود از روز ۸ الی ۱۱ مرداد برگزار شد. به منظور آمادگی صعود قله دماوند گروه پیش تر به قله های توچال ۳۹۶۵ متر آزادکوه  ۴۴۰۰ متر خلنو  ۴۳۷۵ متر  صعود و برای  ایجاد هم هوایی در این قلل  شب مانی کرده بود طبقه برنامه روز دوشنبه ۸ مرداد ساعت ۱۴ گروه در قالب ۱۵ نفر از کوهنوردان دانشگاه متشکل از اساتید، کارکنان و دانشجویان با مینی بوس از دانشگاه به مقصد قرارگاه فدراسیون کوهنوردی پلور استان مازندران راه افتاد و بلافاصله ساعت ۱۸ به سمت گوسفندسرا بارگاه اول دماوند در ارتفاع ۳۵۰۰ متری حرکت کرد و ساعت۱۹ بعد از اندکی تنفس حرکت به سمت بالا را ادامه داده و ساعت ۲۴ در هوایی نسبتا سرد به کمپ بارگاه سوم دماوند ۴۱۵۰ متر رسید. 
برپایی چادرها به منظور هم هوایی و شب مانی در هوای سرد انجام شد و در روز سه شنبه نیز با پیمایش مسیر تا نزدیکی آبشار یخی در ارتفاع ۵۱۰۰ متری و بازگشت به کمپ و شبمانی دوم هم هوایی ادامه یافت. 
روز چهارشنبه از ساعت ۵ صبح گروه با همه افراد به سمت قله حرکت در مسیری پر شیب و هوایی سرد با عبور از آبشار یخی و سنگ مثلث به تپه های گوگردی در نزدیکی قله می رسیم. که آتشفشان نیمه فعال دماوند با دهانه وهم انگیز با دود و ذرات شدید گوگرد با عظمت و ابهت ناشی از آن خودنمایی می کرد که دیدن آن با وجود همه آن شرایط سخت خستگی را از تن بیرون میکرد. سپس همه اعضای گروه با یاری خدا و تلاش خستگی ناپذیر توانست در ساعت ۱۲:۱۵ به بام ایران صعود کرده و پرچم دانشگاه را بر فراز قله به نمایش بگذارند. 
پس از توقفی کوتاه به دلیل سردی و نامساعد بودن و شروع بارش تگرگ و برف گروه بعد از گرفتن عکس یادگاری به سرعت به سمت کمپ سرازیر و در ساعت ۱۷:۳۰  به بارگاه سوم رسیده و در نهایت پس از استراحت و شب مانی در چادر ها روز پنجشنبه ساعت ۶ صبح به سمت گوسفند سرا حرکت کرده  در ساعت ۹:۱۵ به گوسفند سرا رسیدیم.
طی قرار با مینی بوس دانشگاه ساعت ۱۱ در محل کمپ فدراسیون و بعد از تجدید قوا همه اعضای گروه ساعت  ۱۵ و ۳۰ دقیقه به دانشگاه بازگشتیم.
اعضای تیم آقایان: 
دکتر حمید جلالیان
دکتر بهرام علیزاده
موسی الرضا بنفشه
محمود عباس نژاد
سیدرضا حسین پور 
روح اله توکلی
نعمت آزادی
سجاد خورشیدوند
مازیار بشیری
وحید طولابی 
سعید سید علی
محی الدین رحیمی  از دانش آموختگان دانشگاه
رحمان رزاقی
خانم ها:
زهرا تقوایی فرد
فائزه مولایی
سرپرست برنامه: آقای سجاد خورشیدوند
جلودار: آقایان موسی الرضا بنفشه و  نعمت آزادی
عقب دار و گزارش نویس:  روح اله توکلی
عکاس: محمود عباس نژاد، روح اله توکلی
  کل زمان صعود ۱۳ ساعت
  کل زمان فرود ۹ ساعت 
مسافت طی شده ۳۲ کیلومتر

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7204 بار   |   دفعات چاپ: 744 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر