تغییر فونت فارسی انواع پلت‌فرم‌ها به فونت خوانا و استاندارد

 | تاریخ ارسال: 1397/7/14 | 
با افزونه‌ی مرورگر «فونت‌آرا»، فونت فارسی نامناسب سایت‌هایی همچون توییتر، اینستاگرام و یوتیوب را به فونت فارسی خوانا و زیبا تبدیل کنید.
اگر تا به امروز تجربه‌ی استفاده از نسخه‌ی وب بعضی سایت‌ها از جمله توییتر، اینستاگرام، تلگرام، جیمیل، ترلو، واتساپ و گوگل را داشته باشید، حتما از مشکل ناخوانا و نامناسب بودن فونت فارسی در این سایت‌ها باخبر هستید. افزونه‌ی کاربردی 
فونت‌آرا (ساخته‌ی مصطفی الله‌یاری) یک افزونه‌ی فوق‌العاده برای مرورگرهای فایرفاکس، کروم و اپرا است که می‌تواند به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر، فونت فارسی نامناسب این سایت‌ها را به یک فونت استاندارد و کاملا خوانا تبدیل کند. با نصب این افزونه می‌توانید یک‌بار برای همیشه از فونت‌های نامناسب فارسی در سایت‌های خارجی و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی رها شوید و متون فارسی را با زیبایی و خوانایی استاندارد مطالعه کنید. توییتر، اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، واتساپ، یوتیوب، جیمیل، لینکدین، گوگل، گوگل پلاس، پاکت، ترلو، وردپرس، دراپ‌باکس و فیدلی از جمله سایت‌هایی هستند که توسط این افزونه پشتیبانی می‌شوند.

نحوه‌ی استفاده از این افزونه بسیار ساده است. تنها کافی است که به صفحه‌ی دانلود افزونه‌ی فونت‌آرا رفته و روی گزینه‌ی Download یا Add کلیک کنید تا عملیات نصب افزونه روی مرورگر شما آغاز شود. به‌محض اتمام نصب، افزونه فعال خواهد شد و با رفرش کردن صفحات یا مراجعه به سایت‌هایی که در ابتدا ذکر شد، می‌توانید از فونت جدید و خوانای خود لذت ببرید.

نکته‌ی جالب در رابطه با این افزونه، وجود چند فونت پیش‌فرض در تنظیمات آن است که به شما این امکان را می‌دهد تا اگر از فونتی که برای متون فارسی انتخاب شده است راضی نبودید، آن را تغییر دهید. همچنین اگر فونت مورد نظر و مطلوب شما در فونت‌های پیش‌فرض برنامه وجود ندارد نیز جای نگرانی نیست و می‌توانید به‌سادگی، آن را از کامپیوتر خود فراخوانی کنید.

این افزونه در حال حاضر از سه مرورگر کروم، فایرفاکس و اپرا پشتیبانی می‌کند اما به گفته‌ی سازنده، دو مرورگر محبوب سافاری و اج نیز در دست تولید هستند و احتمالا به‌زودی در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 8544 بار   |   دفعات چاپ: 802 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر