بازدید آقای دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور از دانشگاه خوارزمی بازدید آقای دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور از دانشگاه خوارزمی

 | تاریخ ارسال: 1397/8/21 | 
 روز دوشنبه 98/8/21 ساعت 8 صبح آقای دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از دانشگاه خوارزمی بازدید نمود. در این برنامه که آقای دکتر حبیبی ریاست محترم دانشگاه، خانم دکتر حاجوی شهردار منطقه 7، آقای دکتر موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی، معاونان، مدیران و اعضای هیأت دانشگاه حضور داشتند دکتر نوبخت از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، ساختمان میراث فرهنگی ،آزمایشگاه مرکزی و ... بازدید کردند. سپس درجلسه ای که با حضور اعضای هیآت علمی و روسای دانشکده ها و ... برگزار شد حضور یافتند.
ابتدای جلسه آقای دکتر حبیبی ضمن خوشامد گویی به معاون محترم رئیس جمهور به معرفی دانشگاه خوارزمی، پیشینه و قدمت این دانشگاه بعنوان نخستین نهاد اموزش عالی کشور اشاره کردند.
ایشان در خصوص ظرفیتهای دانشگاه، مشاهیر و چهره های ماندگار ،استادان و پژوهشگران نمونه ،تفاهم نامه های مختلف و پروژه های عمرانی دانشگاه صحبت نمود.
دکتر حبیبی گفت: این دانشگاه در بین ۱۶ دانشگاه برتر قرار دارد و در مقطع کارشناسی آن سالانه هزار تا ۱۵۰۰ دانشجو دانش آموخته می شوند. در مقطع کارشناسی ارشد سالانه حدود یک هزار نفر پذیرش می شوند و این نشان می دهد که این دانشگاه دارای پتانسیل خوبی است.
آقای حبیبی تصریح کرد: دانشگاه خوارزمی از سوی وزارت علوم برای مبدل شدن به دانشگاهی در سطح بین المللی در نظر گرفته شده است که اگر امکانات لازم برای این دانشگاه فراهم و استاندارد سازی شود، این دانشگاه می تواند در جمع دانشگاه های برتر کشور قرار گیرد.
وی اظهار داشت: دانشگاه تفاهم نامه های زیادی با دانشگاه های خارج، دستگاه های دولتی، شرکت های دانش بنیان، پژوهشکده صنعت نفت داشته و یکی از برنامه های آن احداث شهر سلولی است که در ۶ هکتار و سه فاز بهره برداری خواهد شد. گسترش مراکز رشد و ارتباط با جامعه، افزایش جذب دانشجویان خارجی، افزایش ارتباطات بین المللی از برنامه های دانشگاه خوارزمی و محور ارتباطات بین المللی با کشور اتریش است.
رئیس دانشگاه خوارزمی تأکید کرد: پروژه های عمرانی زیاد در تهران و کرج در دست است که می توان به ساختمان آموزشی، ساختمان میراث فرهنگی، مسجد دانشگاه، دانشکده شیمی اشاره کنیم.
رئیس دانشگاه خوارزمی درباره انتظارات دانشگاه از دولت گفت: درخواست افزایش بودجه دانشگاه متناسب با ساختار جدید دانشگاه، تخصیص اعتبار برای نوسازی تجهیزات آموزشی دانشگاه، اختصاص بودجه برای پرداخت دیون دانشگاه، اختصاص بودجه برای فعالیت های دانشگاه و اتمام پروژه های آن از جمله انتظاراتی است که این دانشگاه از سازمان برنامه و بودجه دارد.
در ادامه جلسه  آقایان دکتر مدقالچی ، دکتر رسولی پور، دکتر  کیوانی، دکتر موسوی، دکتر منطقی، دکتر زنگانه معاون دانشجویی و خانم دکتر حاجوی شهردار منطقه 6  صحبت هایی ارائه کردند. سپس کلیپ معرفی دانشگاه وهمچنین سرود دانشگاه پخش شد.
 
در ادامه آقای دکتر نوبخت ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه خوارزمی گفتند: واژه سنجیدگی در مورد اصالت و ظرفیتهای دانشگاه خوارزمی بعنوان نهاد علمی بسیار واژه مناسب و به جایی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان در تلاش است با توجه به تمام محدودیت منابعی که دارد، رشد قابل توجهی برای بودجه دانشگاه ها در سال آینده در نظر گیرد
آقای دکتر نوبخت افزود: امسال نیز تلاش ما این است که بتوانیم نهایت تخصیص را درمورد بودجه آموزش عالی انجام دهیم. برای بودجه سال آینده نیز سازمان برنامه و بودجه در تلاش است که رشد قابل توجهی با توجه به تمام محدودیت منابعی که دارد برای آموزش عالی در نظر بگیرد
ایشان در ادامه افزود: ما نیازمند برنامه‌های قوی و تاثیرگذاری از سوی دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های دولت برای برون‌رفت از شرایط فعلی در ارتقای وضع موجود هستیم و نگاه به وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بیانگر این است که باید همه برای رسیدن به شرایط مطلوب تلاش داشته باشیم
 ایشان در خصوص تأمین بودجه و اعتبار بخش دانشگاهی گفتند بودجه شامل دو بخش است:  بخشی از بودجه معطوف به سال جاری دانشگاه است که از ردیف بودجه ای که در قانون تعریف شده است می توان بخشی ازدیون فعالیتهای عمرانی دانشگاه را تأمین کرد بخشی دیگر مربوط به بودجه سال آتی دانشگاه در سال 98 است که امیدواریم بتوانیم کار عملی و اجرایی انجام دهیم .
در پایان دکتر نوبخت با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها در شرایط فعلی  باید همکاری و مساعدت‌های بیشتری با دولت داشته باشند، گفت: امیدواریم با همفکری دانشگاهیان و نخبگان برنامه‌ریزی‌های درستی برای گذار از مرحله فعلی  داشته باشیم. 

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 4759 بار   |   دفعات چاپ: 576 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر