دیدار سفیر کشور دانمارک با مدیر دفتر بین الملل دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1397/8/30 | 
بازدید سفیر دانمارک از دانشگاه خوارزمی بنا به درخواست آقای دانی عنّان سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران و در جریان گفتگوی ایشان با دکتر محمود بریمانی، دستیار وزیر و مدیرکل اروپا در وزارت امور خارجه، به تاریخ ۲۱ شهریور سال جاری، برای دیدار با آقای دکتر رسول رسولی پور، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و سرپرست دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه، در بعدازظهر روز چهارشنبه 97/7/27 در دفتر این حوزه انجام شد.
سفیر محترم دانمارک که در این دیدار تنها بودند، ضمن اظهار خوشحالی از فراهم شدن این فرصت، ضمن معرفی ماموریت جدید سفارت متبوع خویش در گسترش ارتباطات و گفتگوهای بین الادیانی با مراکز دینی و دانشگاهی قم و تهران، از دکتر رسولی پور خواستند در این زمینه تجارب و پیشنهادهای خود را ارائه دهند.
دکتر رسولی پور هم ضمن معرفی دانشگاه خوارزمی بعنوان قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در ایران، با قدمت یکصد ساله، و ظرفیتهای آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه یکصد ساله، آمادگی خود و دانشگاه را برای برگزاری نشست ها و همایشهای مشترک در زمینه گفتگوهای دینی و دانشگاهی اعلام نمودند.
همچنین سفیر دانمارک علائق خود را در بحث و گفتگو در موضوعاتی همچون آشنایی با زندگی روزمره مسلمانان شیعه در ایران و مسیحیان لوتری در دانمارک، حقوق زن در اسلام شیعی و مسیحیت لوتری، مسائل جوانان در فرهنگ ایرانی و دانمارکی، و مقایسه مجازاتهای حقوقی و شرعی در ایران و دانمارک، ابراز داشت.
دکتر رسولی پور ضمن اعلام آمادگی گروههای آموزشی فلسفه، حقوق، و الهیات دانشگاه خوارزمی برای مشارکت در این موضوعات، دو مرکز دانشگاهی- دینی تهران؛ دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه شهید مطهری را نیز برای میزبانی این مباحث به جناب سفیر معرفی کردند.
مقرر گردید زمینه های مورد علاقه در همکارهای علمی و بین الادیانی دانشگاه خوارزمی برای آغاز همکاری فی ما بین دانشگاه خوارزمی و دانشگاهای دانمارک؛ بویژه دانشگاه کوپنهاگ، طی نامه ای به سفارت دانمارک اعلام گردد.
همچنین سفیر دانمارک از سفر یکی از مسئولان وزارت امور خارجه دانمارک در ماه نوامبر (آبان-آذر) امسال خبر داد و از دکتر رسولی پور درخواست کرد که با ایشان هم ملاقاتی تنظیم شود.
در پایان این دیدار، نشان دانشگاه به همراه هدیه ای از صنایع دستی ایران به جناب سفیر اهدا گردید.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 16760 بار   |   دفعات چاپ: 741 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر