آیین نامه ها

 | تاریخ ارسال: 1394/9/21 | 
خدمات مرکزتندرستی  و مشاوره ورزشی دانشگاه خوارزمی
    ارزیابی و اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی، عضلانی
    ارزیابی و توانبخشی آسیب‌های ورزشی
    مشاوره پیشگیرانه و اصلاح ناهنجاری‌ها
    ارائه انواع برنامه‌های تمرینی وتغذیه‌ای
    کاهش وزن و تناسب اندام
    انجام طب سوزنی با تحریک الکتریکی
    لیزر پرتوان
.    تست ورزش
    ماساژ درمانی
    تیپینگ زانو، شانه، عضلات
    بادی کامپوزیشن
    ورزش درمانی
    تزریقات دو مفصل و تک مفصل
   مانیپولاسیون
1- ANALYZER BODY COMPOSITION :
تست ترکیب بدن
تست ترکیب بدن دستگاهی برای آنالیز کامل بدن می‌باشد که به عنوان پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین سیستم برای اندازه‌گیری ترکیب بدن در جهان شناخته شده‌است. تست بادی کامپوزیشن کارایی بسیار بالایی در آنالیز ترکیبات بدن از قبیل درصد چربی، آب، عضلات، استخوان‌ها، املاح، مقدار لاغری و کمبود وزن، چاقی و اضافه وزن، شاخص توده بدنی، اندازه‎‌گیری چربی موضعی اندام‌های بدن دارد.


2- BMI -BODY MASS INDEX :
شاخص توده بدن:   
در واقع مرجعی برای نشان دادن میزان حجم بدن می‌باشد و   دقیق‌ترین معیار جهانی چاقی است. با استفاده از این مقیاس         می‌توانید متوجه شوید که آیا دچار کمبودیا اضافه وزن هستید!.
3- DYNAMOMETRE :
تست قدرت عضلات پشت و پا
از این تست به  منظور اندازه‌گیری حداکثری قدرت پا و پشت استفاده می‌شود. عضلات پا و پشت از مهمترین عضلات هستند که در باز کردن کمر و بدن نقش مهمی دارند. ضعف این عضلات موجب ایجاد صدمه و آسیب های زیادی می‌شود. به این دلیل برنامه‌های تمرینی مناسبی را برای تقویت آن‌ها باید طراحی نمود. از طرفی برای بررسی تاثیر تمرین و یا آسیب‌دیدگی بر این عضلات باید از ابزار مناسبی استفاده نمود. دینامومتر عضلات پشت پا، یک ابزار مناسب برای سنجش قدرت عضلات پشت و پا است که توسط مربیان ورزشی و فیزیوتراپ‌ها در فرآیندهای توانبخشی استفاده میشود.
4- QUEENS STEP TEST:

تست پله کویین:
 از آزمون‌های بسیار مهم برای سنجش استقامت قلبی- عروقی و تنفسی می‌باشد.    
5- FLEXOMETER :
انعطاف سنج:
 جهت ارزیابی و سنجش عضلات پشت و همسترینگ استفاده می‌شود.   
6- STABILOMETER :
تست تعادل و سنجش  پایداری:
سنجش پایداری وضعیت بدنی، نوسانات بدنی را به طور غیر مستقیم اندازه‌‌گیری و تحلیل می‌کند.
7- FOOT PRESSURE :
ست فشار سنج کف پایی
این سیستم برای تجزیه و تحلیل فشار کف پایی در وضعیت ایستا و پویا و پارامترهای فضایی- زمانی راه رفتن، حداکثر فشار، فشار متوسط و مرکز فشار همچنین وضعیت و مقدار نوسانات پاسچر در حالت ایستاده، اطلاعات حمایت کف پایی ایستا و پویا، چرخش و عدم تقارن پاسچری، ارزیابی پارامترهای بصری، دهلیزی، اکلوزال و دخالت حسی-عمقی می‌باشد.

8-POSTURE  ANALYSIS
تست آنالیز ساختار قامتی:
 آنالیز ساختار قامتی یکی از مهم‌ترین موضوعات مهم در سلامت و ورزش است. ناهنجاری‌های ساختار قامتی علاوه بر این‌که سلامت جسمانی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بر عملکرد ورزشی وی نیز موثر است. وجود ناهنجاری‌ها در ساختار اسکلتی بدن موجب بروز بیماری‌ها و جلوگیری از زندگی سالم می‌گردد. دستگاه آنالیز ساختار قامتی جهت سنجش و ارزیابی انحرافات اسکلتی بدن از جمله شانه‌ها، گردن، لوردوز و انحرافات پا و ... ساخته شده‌است. به کمک این دستگاه می‌توان با تشخیص به موقع، درمان را شروع کرد. آنالیز به وسیله مشخص کردن جایگاه‌های مفاصل و ارزیابی کامپیوتری به روش فوتوگرامتری انجام می‌گیرد.

 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 20711 بار   |   دفعات چاپ: 1452 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر