ورود به پنل کاربری
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ( OLD SITE )
مدیریت روابط عمومی

نشست اعضای هیأت علمی دانشگاه با آقای دکتر سمنانیان نشست اعضای هیأت علمی دانشگاه با آقای دکتر سمنانیان

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ | 
روز چهارشنبه 12/10/97 نشست اعضای هیأت علمی دانشگاه با آقای دکتر سمنانیان عضو محترم هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با موضوع رتبه بندی و ارزیابی دانشگاههای کشور در تالار ابوریحان دانشگاه برگزار شد. در این نشست که ریاست محترم دانشگاه، معاونین، مدیران آموزشی ،پژوهشی و اعضای هیآت علمی حضور داشتند در ابتدای جلسه آقای دکتر حبیبی ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه و خوشامدگویی به  آقای دکتر سمنانیان گفتند:
بنده زمانی که به عنوان دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس حضور داشتم با مدیریت هوشمندانه و با درایت آقای دکتر سمنانیان آشنا بودم و  دانشگاه تربیت مدرس جز محصولات انقلاب اسلامی است ولی دانشگاه خوارزمی با قدمت صد ساله  نقش تأثیرگذاری در شکل گیری انقلاب فرهنگی داشتند. اما نکته مهم این است در حال حاضر وظیفه ما در نظام آموزش عالی چیست و برای ایفای نقش جدی و تأثیر گذار و موثر چگونه باید عمل کنیم دانشگاه هایی که نوپا و جوان هستند نسبت به دانشگاه هایی مثل ما که قوام پیدا کرده­اند و با  بافت قدیمی اداره می شوند حرکتشان پویاتراست  و برای تحرک و پویایی دانشگاههایی شبیه ما توان مضاعف و بیشتری مورد نیاز است.
در ادامه آقای دکتر حبیبی از اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه خواستند که به طور جدی در این نشستهای تخصصی که با نگاه انتقادی به وضع موجود تشکیل می شود حضور پیدا کنند تا با بررسی نقاط ضعف و قدرت و با  کمک و همراهی یکدیگر بتوانیم در عرصه آموزش و پژوهش و حرکت به سمت دانشگاه های نسل چهارم قدم های موثری برداریم. دعوت از دکتر سمنانی در رابطه با ارزشیابی و ارزیابی دانشگاه حرکت دراین مسیر است. ما در تلاش هستیم که بتوانیم در چنین نشست هایی مسیری را فراهم کنیم تحت عنوان تربین آزاد، هم فکری آزاد و هم اندیشی تا مسائل مختلف مطرح شود امیدواریم که بتوانیم در آینده در فاصله دو ترم هم اندیشی بیشتری را تدارک ببینیم و با همفکری یکدیگر بتوانیم حرکت موثر و سازنده ایی را طراحی و اجرا کنیم.
سپس در ادامه آقای دکتر سمنانیان عضو محترم هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در مورد دانشگاه ها و ویژگیهای آنها صحبت کردند و مواردی را برشمردند از جمله اینکه : بیشتر دانشگاه های ما آموزش محور هستند
بجز اندکی از آنها (تقریبا 15 دانشگاه) که پژوهش محور هستند. در دانشگاه نسل دوم دانشگاه ها به یکدیگر به عنوان همکار نگاه می کنند و فقط دو هدف دارد پژوهش و آموزش. پژوهش در دانشگاه نسل دوم تک رشته­ایی است و دانشگاه نسل دوم ملی است.
 
 ایشان در مورد خصوصیات دانشگاه نسل سوم وخصوصیات اساتید و همین طور پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی که باید در راستای نیازهای جامعه باشد صحبت کردند و گفتند بیشتر هزینه های دانشگاه می بایست  از پژوهش های کاربردی تأمین شود تا دولت و شهریه دانشجویان. در دانشگاه نسل سوم بازار رقابتی شکل می گیرد و فضا رقابتی است دانشگاه باز است و همکاری با موسسات آن جامعه دارند پژوهش  فرا رشته ایی است و در آن، دانشکده به پژوهشکده تبدیل می شود. در دانشگاه نسل سوم از دانش و کسب و کاربهره برداری می شود. دانشگاه نسل سوم بین المللی است.
در پایان آقای دکتر سمنانیان به سوالات مطرح شده توسط اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه پاسخ دادند.

 
 
 
 
 


CAPTCHA code

دفعات مشاهده: 431 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر