WhatsApp با TouchIDیا FaceID قفل می شود

 | تاریخ ارسال: 1397/11/19 | 

معرفی ویژگی های اضافی در حفظ حریم خصوصی WhatsApp ممکن است برای برخی از کاربران سودمند باشد، اما تنها گامی کوچک در حفاظت در برابر افرادی است که دسترسی فیزیکی به یک دستگاه تلفن همراه دارند
محتویات پیام را در برنامه های دیگر نادیده می گیرد، مسئله بسیار جدی تر است که به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است. WhatsApp به روز رسانی مهم خود را برای کاربران iOS که می توانند دسترسی به برنامه را به وسیله FaceID یا TouchID به عنوان وسیله ای برای محافظت از مکالمات خصوصی محدود کنند منتشر کرده است.
برای فعال کردن این ویژگی، روی تنظیمات ضربه بزنید، سپس به حساب کاربری بروید. گزینه فعال کردن Screen Lock را می توان در زیر بخش حریم خصوصی یافت. اگر کسی این قابلیت را فعال کند، باید اطمینان حاصل کنند که پیش نمایش های اعلان آن ها به درستی تنظیم شده است تا محتوای حساس را از نمایشگر پنهان کنند.
اما تماس های دریافت شده از WhatsApp هنوز قادر به پاسخ دادن بدون نیاز به احراز هویت بیومتریک هستند. در حال حاضر Screen Lock از ویژگی های عدم نمایش پیام ها می باشد اما هیچ راهی برای محدود کردن دسترسی به مکالمات انتخابی وجود ندارد.
این هنوز یک ویژگی است که منحصرا برای نسخه iOS از این پیام انتشار یافته است و انتظار میرود تأیید اثر انگشت بر روی دستگاه هایی که دارای نسخه اندروید 6.0 و بالاتر هستند نیز پشتیبانی شود. با وجود اینکه WhatsApp ویژگی های خصوصی خود را بهبود می بخشد، فیس بوک هنوز با اینکه شرکت مادر است همچنین اقدام مناسبی در این راستا نکرده است.
برخی از محققان امنیتی معتقدند، فیس بوک به طور کامل از رمز گزاری end-to-end encryption استفاده می کند که بسیار امن است. گزارش های متعدد در طول سال گذشته نشان می دهد که WhatsApp می تواند محتویات پیام را به برنامه های دیگر در یک دستگاه تلفن همراه نشت دهد اگرچه این موضوع تایید نشده است.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 9016 بار   |   دفعات چاپ: 701 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر