همایش "دانشگاه سبز و توسعه پایدار" برگزار شد همایش "دانشگاه سبز و توسعه پایدار" برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1397/12/21 | 

به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری همایش "دانشگاه سبز و توسعه پایدار" برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، صبح روز دوشنبه 20 اسفند ماه همایش "دانشگاه سبز و توسعه پایدار" به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری با حضور آقایان دکتر کمالی زاده شهردار محترم کرج، دکتر فکورزاده شهردار منطقه 6 کرج، آقای مهندس بضاعتی پور رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری کرج، آقایان دکتر نصیری، دکتر نبیونی و خانم دکتر دشتگرد اعضای محترم شورای شهر کرج، مسئولان، کارکنان، نیروهای فضای سبز و دانشجویان در پردیس کرج برگزار شد.
در ابتدای مراسم آقای دکتر عزیزاله حبیبی ضمن خیرمقدم به حاضران  و تشکر از خدمات ارزشمند نیروهای مدیریت امور عمومی، همکاران فضای سبز و باغبانان گفت: ایران یک کشور با تمدن دیرینه چند 10 هزار ساله است که سابقه آن در آثار باستانی شناخته شده و از گذشته دور ایرانیان به استفاده از مواهب طبیعی شاکر و به خوبی از آن استفاده کرده اند.
وی خاطر نشان کرد : هر چند گذشته مردمان ایران زمین در زمینه حفظ داشته های طبیعی و گیاهی افتخار آمیز است اما اکنون باید به خود انتقاد کنیم در قرن 21 ما ایرانیان گاهی کارهایی انجام می دهیم که به طبیعت و موجودات آسیب می زنیم.
دکتر حبیبی گفت : با هدف گذاری مناسب در صدد هستیم که پردیس کرج این دانشگاه تا یک سال آینده به مرکز دانشگاهی سبز کشور تبدیل شود.
وی اظهار داشت: این برنامه به منظور حرکت در مسیر رشد شاخص های دانشگاه برای رسیدن به دانشگاه سبز است که لازم است تا شورای شهرکرج و مسئولان مربوطه در این بخش به این دانشگاه به عنوان یک پایلوت نگاه کنند تا بتوانیم آموزش های لازم را بدهیم و زیرساخت هایش را فراهم کنیم.
وی در خاتمه گفت: کاشت نهال و درخت باید به صورت پیوسته و مکرر و با شرکت همه اقشار انجام شود تا طبیعتی سرزنده را برای آیندگان برجای بگذاریم.
در ادامه مراسم دکتر علی اصغر کمالی زاده شهردار محترم کرج به سخنرانی پرداخت و گفت: بدون درخت و عرصه های سبز زندگی غیرممکن است و متاسفانه در حال حاضر عدم توجه به این مسئله تغییر اقلیم را به وجود آورده است.
وی ادامه داد: براین اساس برای سال آِینده مصوب شد که 10 درصد از بودجه شهر کرج با رویکرد زیست محیطی هزینه شود.
کمالی زاده بیان داشت: همچنین یک هزار و 400 میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز شهرداری کرج در نظر گرفته شده است.
دکتر کمالی زاده در پایان افزود: اگر فضای سبز را توسعه ندهیم از شهر زیست پذیر دور می شویم و با آلودگی های مختلف روبرو خواهیم شد.
تقدیر از باغبانان و مسئولان فضای سبز بخشی از این مراسم بود.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 5093 بار   |   دفعات چاپ: 449 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر