نخستین جشنوارۀ بین‌المللی پایان‌نامه‌های ایران‌شناسی دردانشگاه خوارزمی نخستین جشنوارۀ بین‌المللی پایان‌نامه‌های ایران‌شناسی دردانشگاه خوارزمی

 | تاریخ ارسال: 1397/12/25 | 
نخستین جشنواره پایان نامه های ایران شناسی به همت واحد فناور فیفتاو (نخستین نمایشگاه و تور آکادمی بین المللی در جهان)مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه خوارزمی برگزار شد
در این جشنواره که ساعت 10روز سه­شنبه مورخ ۲۱ اسفندماه سال ۱۳۹۷ در تالار ابوریحان دانشگاه خوارزمی تهران برگزار شد، فرهیختگان، اساتید و دانشگاهیان حضور داشتند.
در ابتدای برنامه آقای دکتر لواسانی (مدیریت مرکز رشد واحدهای فنآور دانشگاه خوارزمی) عنوان کردند: مرکز رشد سعی دارد تیم­های جوان و خلاقی مانند مجموعۀ فیفتاو که تلاش می­کنند ایران را به دنیا بشناسانند در خود جای دهد و کسب و کار جوانان را رونق بخشد.
در ادامه برنامه آقای دکتر بهادر باقری (معاون گسترش زبان فارسی در دانشگاه­های خارج از کشور) عنوان کردند: ایران آنچنان که باید در جهان شناخته نشده و مجموعۀ فیفتاو راهی­ست برای شناساندن ایران زیبا و مدرن به جهان، مجموعه­ای که به دور از هرگونه فعالیت سیاسی و بدون حمایت دولت در عرصۀ فرهنگ و علم تلاش می­کند. ایشان تازگی و نو بودن این جشنواره توسط بخش خصوصی (فیفتاو) را قابل تقدیر دانستند.
معاون گسترش زبان شناسی و ایران شناسی در خارج از کشور وزارت علوم اظهار کرد: واحد فناورفیفتاو (نخستین نمایشگاه و تور آکادمی بین المللی در جهان ) مستقر در دانشگاه از افرادی تشکیل شده است که در قالب هسته های فناوری دانش بنیان در زمینه معرفی ایران به خارج از کشور فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: این افراد تلاش می کنند تا ایران را به گردشگرها شناسانده و چهره ای مناسب در اذهان ایجاد کنند.
باقری خاطر نشان کرد: واحد فناور فیفتاو دانشگاه در تلاش است تا جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران را به دنیا بشناساند.
سپس آرمین حیدریان دبیر جشنواره با اشاره به یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی و بزرگداشت شاعر نام آشنا، نظامی گنجوی اظهار کرد: جشنواره که 17 آذرماه آغاز شده ، در عین نوپا بودن در مرحله نخست تعداد قابل توجهی پروپوزال از رشته های مختلف مرتبط با ایران شناسی را از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی و آزاد دریافت کرد که پس از داوری اولیه 8 پروپوزال مجوز حضور در مرحله بعدی را بدست آورد.
حیدریان افزود: در مرحله دوم پایان نامه ها توسط هیات داوران بررسی و در نهایت 3 پایان نامه منتخب اعلام شد.
دبیر نخستین جشنواره پایان نامه های ایران شناسی برگزاری نخستین ها در هر عرصه را با کمبودها و مشکلاتی عنوان کرد و گفت: فیفتاو تمام تلاش خود را در جهت بهتر برگزار کردن جشنواره پایان نامه های ایران شناسی در دوره های بعد به کار خواهد گرفت تا بتواند با تمام قوا معرف کشورمان در عرصه های گوناگون علمی، فرهنگی و هنری در سطح جهان باشد.
در انتها اعضای هیات داوران در کنار دبیر جشنواره و با حضور مدیریت فیفتاو (خانم روح­انگیز بختیاری) با اهدای تندیس ویژۀ فیفتاو، لوح تقدیر، یک جلد کتاب نفیس ایران­شناسی از برندگان برتر نخستین جشنوارۀ بین‌المللی پایان‌نامه‌های ایران‌شناسی فیفتاو تجلیل به عمل آوردند.
شایان ذکر است نتایج داوری پایان­نامه­های رسیده رتبۀ نخست را به هیچ یک اختصاص نداده و یک پایان­نامه رتبۀ دوم و دو پایان­نامه به دلیل نزدیکی امتیاز، به­طور مشترک، رتبۀ سومی را به خود اختصاص دادند.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 5527 بار   |   دفعات چاپ: 537 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر