برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان باهیئت رئیسه دانشگاه (تهران) برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان باهیئت رئیسه دانشگاه (تهران)

 | تاریخ ارسال: 1398/2/24 | 
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه روز یکشنبه 98/2/22 ساعت 15 جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با هیئت رئیسه دانشگاه در تالار ابوریحان(تهران) برگزار شد.  
در ابتدای برنامه پس از قرائت قرآن، نماینده شورای صنفی دانشجویان در تهران در خصوص مشکلات و درخواست های دانشجویان توضیحاتی دادند. سپس معاونان و مدیران دانشگاه در جایگاه حاضر شدند.
آقای دکتر زنگانه
(معاون دانشجویی دانشگاه) به مواردی که می توان با استفاده از آن ها به حاکمیت خوب دست یابیم از جمله مشارکت، حاکمیت قانون، شفافیت، عدالت و یا حقوق برابر، پاسخگویی، مسئولیت پذیری و اثربخشی اشاره کردند و استفاده از این ویژگی­ها را عاملی برای تحقق بخشیدن به حاکمیت خوب دانستند و عنوان کردند وظیفه ما این است که در چهار چوب کاری که در دست داریم جوابگو باشیم.
در ادامه آقای دکتر تهامی (معاون فرهنگی دانشگاه) از فعالیت ها و خاطرات خود در زمان دانشجویی در دانشگاه گفتند ایشان دانشگاه را یک محیط پویا و فعال دانستند. همچنین دانشگاه را محیط علمی و جامعه اندیشمندان دانستند و اشاره داشتند که انتظارات و منطق در این محیط متفاوت است به همین علت باید بتوانیم با یکدیگر تعامل زیادی داشته باشیم تا مشکلات و کاستی ها را بتوان برطرف نمود.
سپس آقای دکتر عبداللهی (معاون آموزشی دانشگاه) ضمن تشکر از اعضای شورای صنفی دانشجویی که این جلسه را برپا کردند خاطر نشان کرد: بخش آموزشی بخش مهم آن آیین نامه و قوانین است و مرز مشخصی در این حوزه وجود دارد ما در فرایند بازنگری  اساتید و دانشکده ها که شامل فعالیت فردی است در حال ایجاد تغییراتی هستیم. بحث امکانات آموزشی در تهران که به کمبود آن واقف هستیم و حد اقل کاری که توانستیم در این زمینه انجام دهیم کاهش دانشجو در تهران در سال 98 بوده تا بتوانیم امکانات را تا جایی که امکان پذیر باشد به روز کنیم.
در ادامه آقای دکتر مجلس آرا (سرپرست معاونت اداری و مالی دانشگاه) از برگزاری این جلسات به صورت مداوم استقبال کردند و از دانشجویان خواستند که بیشتر و پر شور تر در این جلسات شرکت و مشکلات خود را بیان کنند تا پیگیری لازم صورت گیرد.
سپس خانم دکترمیر طاهری (سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات)گفتند: دغدغه اصلی ریاست دانشگاه بر طرف نمودن مشکلات سایت در خوابگاه هاست. امیدوارم که حضور معاونین دانشگاه در این جلسات این فضا را ایجاد کند که دانشجویان به این باور برسند که در این جلسات حضور پیدا کردن تأثیراتی خواهد گذاشت و گفتن نقطه نظرات و مشکلاتشان می تواند راه گشا باشد و موجب تصمیمات بهتری در دانشگاه شود.
سپس دانشجویان حاضر در سالن  مشکلات و درخواست های خود را از مسئولان دانشگاه پرسیدند از جمله مواردی که دانشجویان به آنها اشاره کردند: نبود سالن ورزشی در تهران، کمبود تجهیزات و امکانات ورزشی در خوابگاه ها، یکسان سازی منوی غذا در تهران و کرج، راه اندازی نشدن وسیله سرمایشی در خوابگاه­ها، درخواست خوابگاه برای تابستان، خراب بودن آسانسور خوابگاه ها، ضعیف بودن سایت کامپیوتر، نامناسب بودن محیط دانشگاه از نظر زیبایی ظاهری به علت ساخت و ساز، پایین بودن کیفیت غذا،  کوچک بودن فضای کتابخانه در برخی دانشکده ها، دادن کمک هزینه برای کارهای پرینت و کپی به دانشجویان، حذف سه شنبه های شاد در تهران، مشکل قطع اینترنت و سرعت بسیار کم و کافی نبودن حجم اینترنت در خوابگاه، نداشتن ایمیل دانشگاهی، افزایش پایگاه های علمی، پایین بودن هزینه چاپ مقاله دانشجویی، کمبود برنامه های فرهنگی و ...
مسئولان و مدیران دانشگاه به تک تک سوالات و درخواست های دانشجویان پاسخ دادند و قول دادند تمام تلاش خودشان را در جهت جهت رفع مشکلات دانشجویان بکار بگیرند.

 
 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7523 بار   |   دفعات چاپ: 704 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر