همایش سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی در کرج برگزار شد همایش سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی در کرج برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1398/3/1 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، همایش سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی روز دوشنبه 98/2/30 ساعت 10- 12 با حضور سردار یوسف مولایی فرمانده سپاه استان البرز، مسئولان استانی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در سالن غدیر کرج برگزار شد.
در ابتدای همایش دکتر عزیزاله حبیبی ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: امام راحل با دم مسیحایی خود یک حیات نوین در جامعه جهانی ایجاد کرد و انقلاب اسلامی زمانی رخ داد که شعارهای دفاع از خلق و دفاع از کارگر گوش آحاد جامعه را پر کرده بود.
ایشان افزود: اوج پیروزی ها از تبعیت مردم و ولایت مداری پس از پیروزی انقلاب بود. در واقع چپ گرایی کمونیستی فضای جامعه و تمام ابعاد زندگی جوامع به خصوص جامعه ما را در اختیار داشت و اگر بحث تدین مطرح می شد با واقعیت های روز فاصله داشت.
وی گفت: کسانیکه داعیه تدین داشتند در جامعه منزوی بودند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در هشت سال دفاع مقدس مردم ایران و به خصوص جوانان با ولایتمداری از تمام خواسته های خود گذشتند و جهت بارور کردن درخت انقلاب پای به ایثار گذاشتند.
دکتر حبیبی رئیس دانشگاه افزود: فتح خرمشهر نماد یکی از عملیات ها و مبارزات نظامی ما در مقابل صدام و صدامیان بود.
وی بیان داشت: شعار صدام که سه روزه کشور را فتح خواهیم کرد ناشی از تمام امیال و اهداف در سیستم استکباری شرق و غرب بود ولی با فتح خرمشهر بسیاری از این سناریوها رخت بربست و مهر بطلان بر آن خورد.
ایشان با ذکر نام و خاطره یاد شهیدان دانشجوی دانشگاه خوارزمی ناظم البکاء، محمدرضا خلیلی و کیخسرو پهلوان که در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیدند یاد و راه آنها را گرامی داشت.
وی در ادامه افزود: بنابر گفته استاد شهید مرتضی مطهری 3 فضیلت شامل: "علم، تقوا و جهاد" نشانگر برتری انسان است.
دکتر حبیبی در خاتمه گفت: شهیدان دانشگاه خوارزمی نماد این فضیلت هستند.
در ادامه سردار یوسف مولایی فرمانده سپاه استان البرز به سخنرانی پرداخته و گفت: عملیات بیت المقدس را نمی توان در هیچ آیین نامه ای توجیه کرد.
ایشان در ادامه افزود: عملیات خرمشهر و بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است و تعریف جدیدی از جنگ را نمایان می کند.
 سردار مولایی گفت: به فرموده امام راحل که "فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش هاست"
و "خرمشهر را خدا آزاد کرد". این نکته تامل انگیز از فهم ما خارج است زیرا یک مساله عادی نیست و بر فوق العاده بودن آن تایید دارد.
وی گفت: این عملیات دارای ویژگی های خاصی همچون تجلی آیات الهی و قرآن بود.
سردار مولایی بیان داشت: در 9 ماهه اول جنگ چهار عملیات تحت فرماندهی بنی صدر صورت گرفت که در همه آن ها شکست خوردیم زیرا این فرمانده جنگ را فقط یک امر تخصصی می دانست.
وی ادامه داد: از پنجم آبان ماه سال 60 که بنی صدر فرار کرد تا سوم خرداد 61 یعنی طی 9 ماه چهار عملیات بعدی با پیروزی همراه بود و طی این چهار ماه 90 درصد از خاک کشور که دست دشمن بود آزاد شد که به دلیل وحدت و انسجام بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد.
وی گفت: هر زمانی که دشمن قوی شد باید به تفرقه به وجود آمده توجه کنیم.
وی اظهار داشت: عده و عُده ما نسبت به دشمن کم بود. تجهیزات کم بود و از نظر نظامی بالاتر از عراقی ها نبودیم. صدام با تمام توان آمده بود تا خرمشهر را نگه دارد اما در نهایت با دادن اسیر به دست نیروهای ایرانی شکست خورد.
سردار مولایی ادامه داد: عملیات غافلگیرانه و اعتماد به جوانان برای طرح ریزی عملیات جنگ، یکی دیگر از نکات بارز عملیات آزاد سازی خرمشهر بود.
ایشان با بیان اینکه اگر آمریکا بخواهد با ایران وارد جنگ شود 3 سوالبرای آنها مطرح است که باید جواب آن شفاف باشد که شامل: هنگامیکه جنگ شروع شد چه تعداد تلفات، چه میزان هزینه و چه زمانی طول می کشد؟ 
که دیگر پاسخ این سوالات با جوابی که آنها در عراق و افغانستان گرفتند یکی نخواهد بود.
ایشان اشاره کرد در جریان آزادسازی خرمشهر چند هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شده و همچنین هزاران نفر نیروی عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند.
سردار مولای در خاتمه افزود: باید از درس های جنگ عبرت بگیریم و استفاده مفید کنیم.این همایش با ادای احترام به ساحت مقدس شهدای گمنام دانشگاه و اجرای زیبای برنامه های فرهنگی همچون رادیو خرمشهر توسط گروه رادیویی آوای فیروزه ای دانشجویان دانشگاه و مولودی خوانی میلاد امام حسن مجتبی(ع) مزین شد. در پایان مراسم از خانواده مرحوم سیدعبدالله سیدمیرزایی عضو مرحوم شورای بسیج کارکنان دانشگاه تقدیر شد. این همایش به همت دفتر بسیج کارکنان دانشگاه برگزار شد.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 8079 بار   |   دفعات چاپ: 805 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر