گزارش تور آموزشی زیارتی به دانشگاه فردوسی مشهد گزارش تور آموزشی زیارتی به دانشگاه فردوسی مشهد

 | تاریخ ارسال: 1398/4/3 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه از تاریخ 28 الی 30 خردادماه 98 تور آموزشی زیارتی به دانشگاه فردوسی مشهد با حضور مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف دانشگاه با هدف آشنایی و تعامل کاری بین دو دانشگاه خوارزمی و فردوسی مشهد برگزار شد.این بازدید روز سه شنبه 28 خرداد ماه با حضور در دانشگاه فردوسی آغاز شد. در ابتدای برنامه،  جلسه ای با حضور مدیران و کارشناسان دانشگاه فردوسی و دانشگاه خوارزمی  به منظور آشنایی افراد برگزار شد.
 در ابتدای جلسه آقای دکتر عادل سپهر مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از برگزاری این برنامه به معرفی افراد حاضر در جلسه پرداختند. 
ایشان عنوان کردند: دانشگاه فردوسی امسال هفتادمین سال تأسیس خود را با شعار هفت دهه افتخار، نام آوری و سربلندی جشن می گیرد.  
در ادامه آقای دکتر عبدالهی مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه خوارزمی گفت: وظیفه دارم سلام گرم رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه خوارزمی را ابلاغ  نمایم و از میزبانی دانشگاه فردوسی تشکر و قدردانی کردند.
ایشان عنوان کرد: این اولین گروه اعزامی به دانشگاه فردوسی در قالب تور آموزشی برای الگوبرداری است و با توجه به این موضوع که رویکرد یادگیری، حرکت به سمت یادگیری درحین انجام کار است این نوع هم اندیشی، تبادل تجارب و شیوه مصاحبه، بهترین نوع یادگیری را ایجاد می­کند.
مدیر حوزه ریاست با اشاره به برگزاری جشن یکصدسالگی دانشگاه  خوارزمی  ابراز امیدواری کردند بتوانیم از تجارب گران سنگ  دانشگاه فردوسی بهره­مند شویم و  با حداکثر یادگیری و کوله باری از تجربه و تعامل سازنده این سفر را به پایان برسانیم.
در ادامه آقای دکتر یعقوب مهارتی مدیر برنامه، بودجه و نظارت راهبردی دانشگاه فردوسی، ضمن خوشامدگویی به همکاران دانشگاه خوارزمی گفت: ما هم سعی می کنیم از تجربه های این دانشگاه صد ساله استفاده کنیم. 
آقای دکتر مهارتی گفت: دانشگاه فردوسی از اول جزء معدود دانشگاه هایی بود که در همه امور بر اساس سند راهبردی و برنامه های از قبل تعیین شده حرکت کرد. در حال حاضر برنامه اول توسعه دانشگاه فردوسی رو به اتمام است و ما در شرف تدوین برنامه راهبردی آینده هستیم. این دانشگاه در بسیاری از آیتم های رتبه بندی به اهداف مورد نظر خود رسیده است و اکنون دومین دانشگاه جامع علمی کشور است.
ایشان در ادامه افزود: نکته حائز اهمیت در دانشگاه فردوسی بحث بین المللی شدن دانشگاه است. دانشگاه فردوسی از لحاظ تعداد دانشجویان خارجی جزء  دانشگاه‌های برتر کشور است و از این بابت رتبه نخست را دارد و بیش از 1700 دانشجوی بین المللی با  بیش از 22 ملیت در دانشگاه حضور دارند که به غیر از دوره های رسمی که در دانشگاه تدریس می شود در مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان برنامه­ریزی گسترده ای برای آنان تدارک دیده شده است و طبیعتا یکی از اهداف دانشگاه، حرکت به سوی بین المللی ساختن دانشگاه به معنای واقعی کلمه است. 
سپس آقای دکتر بهروز مشایخی فرد مشاور اجرایی معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی گفت: در سال ۹۴ ساختار دانشگاه فردوسی تغییراتی داشت و اتفاق مهمی که در قسمت معاونت آموزشی و پژوهشی رخ داد این بود که عنوان معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی برداشته شد. بحث تحصیلات تکمیلی دو بخش آموزشی و پژوهشی دارد بنابراین کارهای مربوط به تحصیلات تکمیلی به دو بخش آموزشی و پژوهشی تقسیم شد و برنامه ریزی قسمت های آموزشی را معاونت آموزشی و قسمت های پژوهشی را معاونت پژوهشی برعهده دارد. 
دکتر مشایخی فرد عنوان کرد: اتفاق دیگری که دو سال اخیر در دانشگاه فردوسی رخ داد بحث آموزش دانشگاه بود. تقریبا در همه دانشگاه‌ها به وجه پژوهشی،  بیشتر اهمیت داده می شود و بخش آموزشی مغفول واقع شده است و می بایست یک­سری فعالیتها در این زمینه انجام شود.
ایشان ادامه داد: در همین خصوص در سال 97 شیوه­نامه ارزیابی و حمایت از فعالیت­های آموزشی تنظیم و سعی شد اکثر فعالیتهای اعضای هیات علمی که  به نحوی به مسائل آموزشی مربوط است  دیده شود و مورد ارزیابی قرار گیرد.
در پایان آقای دکتر امیر ملک زاده مدیرتوسعه و انتقال فناوری دانشگاه فردوسی ضمن معرفی دستاوردهای دانشگاه گفتند: فناوری، خروجی پژوهش، نوآوری و تقاضا است و دانشگاه فردوسی در حال حرکت به سمت ایجاد دانشگاه نسل سوم و کارآفرین است.
سپس برنامه با پردیس­گردی در دانشگاه فردوسی ادامه یافت و آقای دکتر ملک زاده توضیحاتی در خصوص قسمتهای پژوهشی دانشگاه از جمله پژوهشکده هوا خورشید، مجموعه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی، مرکز توسعه فناوری های پیشرفته و.. برای همکاران دانشگاه خوارزمی ارائه دادند.
این برنامه آموزشی روز چهارشنبه 29خرداد ماه  نیز ادامه داشت و همکاران در حوزه های کاری مربوطه اعم از ( آموزش، پژوهش، اداری و مالی، دانشجویی، فرهنگی و ...) که از قبل برنامه­ریزی و هماهنگی به عمل آمده بود حضور یافتند و با مدیران و کارشناسان مربوطه دیدار و گفتگو کردند و در مورد فرآیندها، شاخص های کلیدی، فعالیتهای اصلی و پشتیبانی، نقاط قوت و ضعف و ... بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 
 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7945 بار   |   دفعات چاپ: 723 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر