چهارمین جلسه هماهنگی و همکاری شهرداری کرج و دانشگاه خوارزمی برگزار شد. چهارمین جلسه هماهنگی و همکاری شهرداری کرج و دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

 | تاریخ ارسال: 1398/4/25 | 
به گزارش روابط عمومی روز دوشنبه 24 تیر 98  به منظور بحث و بررسی پیرامون همکاری دانشگاه و شهرداری کرج جلسه ای با حضور دکتر عزیزاله حبیبی رییس دانشگاه، دکتر کمالی زاده شهردارکرج، دکتر درویش پور معاون عمرانی استانداری البرز، دکتر نبیونی عضو شورای اسلامی شهر کرج و شهردارمنطقه در راستای تعامل و همکاری مشترک در دفتر شهردار کرج برگزار شد.
دکتر حبیبی ظرفیت دانشگاه خوارزمی را از بعد علمی و پژوهشی بسیار بالا و متنوع ذکر کرده و برای همکاری با همه دستگاه های اجرایی و علمی- پژوهشی استان در جهت پیشرفت استان البرز اعلام آمادگی کرد. همچنین توجه جدی تر و یاری مجموعه مدیریتی استان البرز به دانشگاه جامع استان و مجموعه فرهیختگان استان را در حل مشکلات دانشگاه به ویژه ایستگاه مترو هشتگرد، مسائل پیرامونی درب های دانشگاه، روشنایی بلوار خوارزمی،  مشکلات تردد در رمپ های اطراف اتوبان یادآور شدند.  
معاون عمرانی استانداری البرز نقش دانشگاه را در توسعه کشور به خصوص استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری بی نظیر دانسته و اطمینان داد در جلسات و کمسیون های مختلف استان از برنامه های توسعه و رشد دانشگاه حمایت کامل خواهند کرد. ایشان به صورت ویژه قول پیگیری ایجاد ایستگاه دانشگاه در خط مترو هشتگرد را به حاضران دادند.
همچنین شهردار کرج عقد تفاهم نامه های پژوهشی و آموزشی با دانشگاه و حضور متخصصان دانشگاهی را در راستای مدیریت شهری بسیار مفید دانسته و از برنامه مدیریت شهرداری برای تخصیص بودجه ای جهت جذب نخبگان دانشجویی با تقبل هزینه های دوران تحصیل جهت ارتقائ سطح علمی مجموعه شهرداری و حضور فرهیختگان دانشگاهی در این مجموعه تاثیر گذار در مدیریت کشور ذکر کردند. 
ایشان گفتند: در راستای تعامل علمی و پژوهشی شهرداری با دانشگاه برنامه حمایت از تمام طرح ها و پروژه های کاربردی و علمی همچون مطالعات عوارض پروژه ها، زیست شهری، زیست محیطی، آب و مسائل مرتبط با مدیریت شهری در دستور کار شهرداری قرار دارد.
در ادامه دکتر نبیونی عضو شورای اسلامی شهر کرج و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی یکی از راه های استفاده هرچه بیشتر و بهتر از توانایی و خلاقیت های علمی دانشگاهیان در ارائه راهکارهای اداره شهر، راه اندازی مرکز نوآوری های مدیریت شهری در دانشگاه خوارزمی و حضور نخبگان دانشگاهی در آن یاد کردند. 
مقرر شد با مساعدت شهردار کرج و معاون عمرانی استاندار در راستای حل مشکلات دانشگاه در بخش های واحدهای تجاری – اداری، مسکونی و همچنین همکاری برای زیباسازی بافت شهر، راه اندازی ایستگاه مترو دانشگاه خوارزمی در مسیر قطار شهری تهران – هشتگرد و حضور اعضای هیات علمی دانشگاه در کارگروه های شهری (با نگاه علمی و تخصصی) همکاری های مجدانه ای صورت گیرد.
دراین جلسه بر بکارگیری امکانات مشترک برای آبادانی کلانشهر کرج و حل مسائل فی مابین بحث و تبادل نظرشد. در پایان جلسه که با همراهی مشاوران و کارشناسان به همراه  نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد، مصوب گردید این جلسه به صورت ماهانه در دفتر شهرداری و یا دانشگاه تشکیل شود.


 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7836 بار   |   دفعات چاپ: 774 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر