پنجمین نشست کارگروه های تخصصی شبکه ملی جامعه و دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1398/4/26 | 
پنجمین نشست کارگروه های تخصصی شبکه ملی جامعه و دانشگاه در دفتر معاونت فرهنگی دانشگاه، روز دوشنبه 24 تیر ماه برگزار شد.

در ابتدای جلسه، جناب آقای دکتر شکراللهی خلاصه ای در مورد بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی و پارک علم و فناوری استان البرز و فعالیت های دانش بنیانی که در آنها و مراکز رشد شان انجام می گیرد، گزارشی ارائه دادند و بیان کردند که می توان از این فعالیت ها و معرفی آنها در دانشگاه، برای افزایش ارتباطات در شبکه ملی جامعه و دانشگاه استفاده کرد.
سپس ایشان در مورد تهیه برنامه ای برای شش ماه آینده و همایش هایی که بایستی برگزار شوند، صحبت نمودند و بنا بر این شد که جناب آقای دکتر فرشباف، لیستی از متخصصان و فعالان صنعتی استان البرز را برای استفاده از آن ها در همایش ها معرفی نمایند.
آقای دکتر حقی پیشنهاد دادند که بهتر است یک کارگروه کارشناسی هنر روز ایجاد شود؛ همچنین بیان داشتند که فضاسازی محیطی خوب در دانشگاه و شهر کرج در مورد دانشگاه وجود ندارد و بهتر است که تابلوهای دیجیتالی در دانشگاه ایجاد شود.
دکتر شکراللهی در مورد هماهنگی با صدا وسیما جهت پخش برنامه ها و همایش های شبکه سخن گفتند و آقای حقی پذیرفتند که این هماهنگی را انجام دهند.
سپس دکتر کرمی، دبیر کارگروه صنعت، اقتصاد و گردشگری، بیان کردند که هماهنگی با افرادی در استان البرز انجام گرفته که پتانسیل های شهری البرز و بافت های فرسوده آن را به جامعه دانشگاهی بشناسانند؛ همچنین ایشان بیان نمودند که بهتر است قبل از همایش، چند نشست تخصصی داشته باشیم و بهتر است از افرادی در این نشست ها استفاده کنیم که 70 درصد از حوزه اجرایی و 30 درصد از دانشگاه باشند؛ ضمنا پیشنهاد دادند تا یک جزوه در مورد معرفی شبکه و کارگروه های مختلف آن تهیه شود.

دکتر فرشباف در مورد پارک علم و فناوری صحبت نمودند و بیان کردند: برای اینکه پارک بتواند فعالیت های خود در استان بشناساند بایستی ارتباطات بین سازمانی خود را گسترش دهد.
ایشان اضافه کردند که بهتر است برای هر چیزی بهای تمام شده را حساب کنیم و ارزش آن را بدانیم؛ همچنین بایستی هزینه فرصت های از دست رفته را کم کنیم تا در ایجاد روابط و شبکه سازی از این کاهش هزینه بهره ببریم.
در انتها آقای  قاسم پور، در مورد حضور کم دانشجویان در برنامه ها بالاخص برنامه های علمی صحبت کردند و پیشنهاد دادند که معاون فرهنگی و مدیران گروه ها، موضوعات مشترکی بوجود بیاورند و دانشجویان براساس این موضوعات، حداقل یک جلسه کلاسی را در طول ترم در بیرون از دانشگاه و در جامعه حضور داشته باشند؛ ضمنا بیان نمودند که بایستی برنامه هایی را تدوین کنیم که مورد نیاز دانشجویان بوده و براساس بستر موجود حرکت کنیم؛ مثلا در فضای آزاد برنامه هایی را برگزار کنیم تا مورد توجه دانشجویان قرار بگیرد.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 7212 بار   |   دفعات چاپ: 572 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر