گردهمایی بزرگ دانش آموختگان دانشگاه برگزار شد گردهمایی بزرگ دانش آموختگان دانشگاه برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1398/4/27 | 
در یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی گردهمایی بزرگ دانش آموختگان دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پنجشنبه 27 تیر 98 در پی سلسله برنامه های یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی، گردهمایی بزرگ دانش آموختگان دانشگاه با حضور فارغ التحصیلان سال های گذشته دانشگاه و مسئولان عالی رتبه امروز کشور در فضایی آکنده از خاطرات روزهای خوش دانشجویی در سالن غدیر دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد.
در ابتدای برنامه دکتر عزیزاله حبیبی رئیس دانشگاه از فارغ التحصیلان رشته شیمی ضمن خیر مقدم از روز های دانشجویی خود در دانشگاه و وقایع انقلاب فرهنگی گفت، آنگاه به بیان معرفی دانشگاه و شرایط امروز دانشگاه پرداخت.
ایشان فارغ التحصیلان دانشگاه را سرمایه های بیکران و همیشه جاری دانشگاه نامیدند و حضور آنها را در دانشگاه مایه برکت و قوام مجموعه آموزشی ذکر کردند.
ریاست دانشگاه خوارزمی گفت ما با حضور شما عزیزان می توانیم در رشد و توسعه دانشگاه گام های استوار تری برداریم و با کمک های شما مراکز رشد و دانش بنیان خود را در فضایی فعال تر از حال به جامعه و صنعت کشور معرفی کنیم.
ایشان خدمات متقابل بین دانشگاه و دانش آموختگان دانشگاه را بسیار گسترده و بی حد ذکر کردند و دانشگاه را آماده پذیرش و بستر سازی حضور این عزیزان دانستند.
در ادامه دکتر انصاری معاون رییس جمهور در سازمان استخدامی کشور و دانش آموخته دانشگاه به جایگاه رفت و ضمن بیان احساسات خوب خود از این برنامه  از خاطرات دهه 50 خود گفت، از روزهای خوش دانشجویی و نقش دانشگاه در رشد و توسعه جامعه و قدمت تاریخی دانشگاه خوارزمی و امکان فعالیت های بسیار زیادی که این دانشگاه با این عقبه تاریخی خود دارد و توان بالای آن در  عملیاتی کردن بسیاری از برنامه های دانشگاه در کشور.
سپس حجت الاسلام هاشمی نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به بیان نقش و جایگاه دانشگاه و ایجاد ساختار مناسب جهت بهره گیری از توانمندی های دانش آموختگان پرداختند و توجه و تمرکز به آینده دانشگاه را با حفظ گذشته ضروری ذکر کردند آنگاه نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری کردند و صد سال دوم دانشگاه را در قالب گام دوم انقلاب و با حرکت و رشدی برپایه این بیانیه لازم دانستند. ایشان ضمن بیان خدمات متقابل بین دانشگاه و دانش آموختگان گفتند: از امروز دانشگاه با حضور شما باید متفاوت از روزهای قبل باشد و جوشش و همراهی شما کمکی برای مدیران دانشگاه تا دیگر هیچ فرهیخته و اندیشمندی از دانشگاه جدا نشود و دانشگاه را خانه خود و فضایی برای فعالیت های علمی و اجتماعی خود بداند و به طور حتم سنت نیک وقف فرهنگی، علمی و مالی دانش آموختگان دانشگاه کمک شایانی به این جریان مقدس خواهد کرد.
آنگاه دکتر مرتضی تهامی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به جایگاه رفت و از زحمات همکارانی گفت که در چند وقت اخیر برای برگزاری و راه اندازی دفتر دانش آموختگان و گردهمایی کوشش کردند و از آمادگی دانشگاه برای گسترش فعالیت هایی که از امروز به صورت رسمی شروع شده و ارتباطات وسیعی که قرار است از این به بعد با دانش آموختگان همه سال های قبل برای رشد و توسعه دانشگاه گرفته شود یاد کرد.
همایش دانش آموختگان دانشگاه خوارزمی با کاندیداتوری تعدادی از دانش آموختگان برای راه اندازی کانون دانش آموختگان ادامه پیدا کرد و میهمانان دانش آموخته دانشگاه با آرائ خود تعدادی از همکلاسی های خود را برای تشکیل هیأت مؤسس کانون دانش آموختگان دانشگاه خوارزمی انتخاب کردند.
اساسنامه تشکیل کانون دانش آموختگان دانشگاه در مرحله اول توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری پذیرفته شده و با برگزاری انتخابات انجام شده امور حقوقی خود را جهت سیر مراحل قانونی و ثبت ادامه می دهد. این همایش با حضور چهره های ملی دانش آموخته همچون دکتر اکرمی وزیر سابق آموزش و پرورش و از رؤساء سابق دانشگاه، دکتر کریم زارع از از رؤساء سابق دانشگاه، دکتر محمود گودرزی وزیر سابق وزارت ورزش و جوانان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین و مدیران کل وزارت خانه های مختلف کشور و اساتید برجسته ای همچون دکتر بابلیان، اسلامی، بیرقی، موسوی، عریان، شکروی، رفویی و قبادی برگزار شد. در حاشیه همایش یاد خاطرات روز های خوب دانشجویی، تقدیر از رئیس دانشگاه و برگزار کنندگان این همایش از طرف دانش آموختگان و اعلام آمادگی برای همکاری در همه بخش ها با مسئولین دانشگاه، و خوشحالی برای دور هم جمع شدن پیشکسوتان امروز و دوستان جوان روز های قبل بسیار پررنگ و زیبا بود.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 8288 بار   |   دفعات چاپ: 806 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر