امضاء تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه خوارزمی و شهرداری کمالشهر امضاء تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه خوارزمی و شهرداری کمالشهر

 | تاریخ ارسال: 1398/5/6 | 

به گزارش روابط عمومی در راستای همکاری های متقابل بین دانشگاه خوارزمی و سازمان‌های اجرایی استان البرز، نشست بین مسئولین دانشگاه خوارزمی، شهرداری کمالشهر و شورای اسلامی شهرستان کرج انجام شد.

نشست بررسی همکاری‌های متقابل دانشگاه خوارزمی و شهرداری کمالشهر پنج شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ با حضور رئیس دانشگاه دکتر حبیبی، معاونین و مدیران ارشد دانشگاه با مهندس ناصری شهردار کمالشهر، مهندس قهرمان پوران رییس شورای اسلامی شهرستان کرج، مهندس علیزاده رییس کمسیون عمران شورای اسلامی شهر کمالشهر  در دانشگاه خوارزمی  برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر حبیبی رئیس دانشگاه ضمن معرفی دانشگاه و فضای همکاری های متقابل بین دانشگاه و مجموعه شهرداری کمالشهر این گونه همکاری ها را موجب توسعه و پیشرفت منطقه خواندند و تمام ظرفیت دانشگاه را در خدمت رشد و پیشرفت منطقه مهیا دانستند.

همچنین ایشان ضمن بیان خدمات علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی  که دانشگاه می تواند ارائه نماید از مشکلاتی که دانشگاه در مسیر رفت و آمد  دانشگاهیان  به سمت تهران و بالعکس دارند اشاره کرده و خواهان پیگیری مجدانه مسئولان استان در راه اندازی ایستگاه متروی دانشگاه خوارزمی که می‌تواند هم به دانشگاهیان و هم به مردم منطقه کمالشهر کمک شایانی نماید شدند.

دکتر حبیبی رئیس دانشگاه گفت ما برای حمایت از پژوهش ها و رساله های کاربردی تمهیداتی همچون محاسبه یک مقاله به ازای انجام پژوهش و رساله کاربردی اندیشیده ایم  و پیشنهاد می گردد در راستای توسعه کمالشهر سمیناری علمی در منطقه با استفاده از نظرات دانشگاهیان و خبرگان اجرایی برگزار گردد.

سپس مهندس ناصری شهردار کمالشهر ضمن معرفی کمال شهر به عنوان سومین شهر پرجمعیت در شهرستان کرج و دومین شهر تاثیرگذار در منطقه با داشتن ۴۰۰ کارخانه صنعتی و فضایی مهاجرنشین، حضور دانشگاه را در کنار دستگاه های اجرایی لازم و ضروری دانسته و این حرکت را گامی در جهت عملیاتی شدن دانشگاه ها و علمی شدن شهرداری ها دانستند.

ایشان از ظرفیت‌های موجود در شهرداری کمالشهر در خصوص حمایت های مادی و معنوی از رساله های مقطع دکتری و ارشد باقابلیت حل مسائل و مشکلات منطقه کمالشهر در ضمن اجرایی بودن آنها گفتند و از اولویت موضوع اقتصاد شهری در پروژه های شهرداری کمالشهر و لزوم استفاده از توانمندی دانشگاه خوارزمی به عنوان دانشگاه جامع و هم مرز با منطقه کمالشهر یاد کردند. 

وی گفت دانشگاه خوارزمی و شهرداری کمالشهر با انجام پروژه های مشترک و همکاری های متقابل می توانند چهره منطقه را به یک چهره علمی و فناورانه تبدیل کنند.

در ادامه مهندس قهرمان پوران رئیس شورای شهرستان کرج ضمن اعلام جمعیتی حدود ۱۷۰ هزار نفری در کمالشهر،  این شهر را پنجاه و ششمین شهر پرجمعیت کشور و جزو نوادر شهرهایی که دارای ۲۲ سازمان و نهاد اداری و شهری است نام برد و به آمار ترافیکی بالا و مهاجرت پذیری بسیار گسترده اشاره کرد.

ایشان برنامه‌هایی که دانشگاه در راستای همکاری با شهرداری کمالشهر ارائه کرده است را دارای قابلیتی بالا و لزوم ارائه برای دیگر شهرهای اطراف دانستند.

در این جلسه معاونین دانشگاه، مدیران ارشد دانشگاه و مهندس علیزاده رییس کمسیون عمران شورای اسلامی شهر کمالشهربه بیان نظرات و خدمات متقابل بین دانشگاه و شهرداری کمالشهر پرداختند.

در پایان مقرر شد تفاهم نامه ای جامع بین دانشگاه و شهرداری کمالشهر منعقد گردد و یک تیم مشترک برای اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه همکاری های خود را به صورت عملیاتی آغاز نمایند.
 




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7933 بار   |   دفعات چاپ: 682 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر