کره شمالی میلیارد ها دلار به حملات سایبری خود برای تأمین اعتبار برنامه تسلیحاتی اختصاص داده است

 | تاریخ ارسال: 1398/5/19 | 

شورای امنیت ایالات متحده آمریکا کره شمالی را در سال 2006 به دلیل تلاش های خود برای تسلیح کردن خود با سلاح های کشتار جمعی ، ممنوعیت یا محدود کردن دسترسی به فرصت های مختلف تجارت بین المللی ، تحریم کرد. هدف این بود که کشور کوچک آسیا را ترغیب کند تا از برنامه تسلیحات هسته ای خود دست بکشد ، اما تاکنون چنین نبوده است. اکنون که تنظیم کننده ها توجه خود را به سمت توسعه ارزهای غیرمتمرکز سوق می دهند ، جزئیات جدیدی در مورد استفاده کره شمالی از تیم های جنگ سایبری برای تأمین اعتبار اهداف نظامی این کشور آشکار شده است.

کره شمالی مرکز اختلافات بسیاری بوده است که آخرین آنها در تقاطع سیاست ، فناوری و ارتش است. براساس گزارشی از رویترز ، این کشور توانسته است حدود 2 میلیارد دلار با هزینه کمتر از راههای قانونی برنامه تسلیحات کشتار جمعی ، تولید کند.

بدون شک می دانید که کره شمالی تقریباً در تمام تاریخ حمله اخیر یک مظنون اصلی است. باج افزار مشهور WannaCry یک نمونه برجسته است گروهی که در پشت این حمله قرار داشتند می توانستند به ازای هر شخصی که بخواهند در ازای دریافت پرونده های مهم ، پول زیادی را جمع کند.

به گزارش رویترز ، " این حملات برای سرقت وجوه از موسسات مالی و مبادلات رمزنگاری برای تولید درآمد" مورد استفاده قرار می گیرد ، و همچنین طرح های پولشویی برای پول های دزدیده شده را مشاهده می کنند.

حداقل 35 حمله به 17 کشور را هدف قرار داده ، اما گفته شده که تعداد بیشتری از این حمله را میتوانند انجام دهد. همچنین به نظر می رسد این کار همان گروه های هکر است که طی دو دهه گذشته زیر دفتر عمومی بازآفرینی کره شمالی مشغول به کار بوده اند.

نتیجه واضح این است که کره شمالی با چند روش جدید تحریم خواهد شد یا این کشور را از استفاده از هکرها برای تأمین بودجه برنامه های نظامی خود منصرف کند ، اما اگر ، این کشور روش های جدیدی برای در امان ماند پیدا خواهد کرد در مورد پروژه هسته ای ، ایالات متحده می گوید پیونگ یانگ "برنامه های هسته ای و موشکی خود را افزایش داد


کلیدواژه ها: سلاح های کشتار جمعی | شورای امنیت | کره شمالی |



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 8689 بار   |   دفعات چاپ: 609 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر