بازدید رییس دانشگاه از منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز بازدید رییس دانشگاه از منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز

 | تاریخ ارسال: 1398/7/2 | 
بازدید رییس دانشگاه خوارزمی و هیات همراه از منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز و فرودگاه پیام
دکتر حبیبی رییس دانشگاه خوارزمی ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز و فرودگاه پیام در جلسه ای به همراهی نمایندگانی از مدیریت های مرتبط دانشگاه با دکتر نادر ثناگو مطلق مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز دیدارو به بحث و تبادل نظر پرداختند.
د ابتدای جلسه دکتر حبیبی ضمن بیان تاریخچه ای از دانشگاه خوارزمی و قرابت منطقه ای که دانشگاه خوارزمی با منطقه ویژه اقتصادی دارد از توانمندی های پژوهشی و آموزشی دانشگاه گفته و آمادگی دانشگاه را در برقراری ارتباطی مستمر، علمی و تحقیقاتی و اجرای پروژهای مختلف مورد نظر منطقه ویژه اقتصادی و صنایع واقع در این منطقه اعلام کرد.
ایشان به امکان حضور اعضاء هیات علمی دانشگاه در هدایت و راهبری صنایع موجود و انجام تحقیقات آینده پژوهی در منطقه بر اساس استراتژی سازمان های بالادستی در منطقه اشاره کرده و گام ابتدایی را عقد تفاهم نامه ای با موضوعات توافق شده یادکردند. در ادامه دکتر نادر ثناگو مطلق مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز ضمن خوش آمد گویی و معرفی منطقه از مزیت هایی همچون نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران با فاصله 40 کیلومتری تا تهران قرارداشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور قرارگرفتن در مجاورت راه آهن سراسری، متروی تهران-کرج و شاهراه های ارتباطی کشور دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب برخورداری از امکانات زیر بنایی برخورداری از گمرک، گذرنامه اختصاصی، بانک. قرار گرفتن در مسیر تلاقی 5 استان اقتصادی کشور نزدیک بودن به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه و نیز نزدیک بودن به مراکز تولید میوه، سبزیجات و گل و گیاه بدون محدودیت سقف زمانی نزدیک بودن به مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات. وجود هاب پستی در فرودگاه بین المللی پیام. وجود گمرک البرز در فرودگاه بین المللی پیام. وجود انبارهای متعدد روباز و سر پوشیده( 3000 هکتار انبار روباز و 6000 متر مربع انبار سرپوشیده) وجود ترمینال های کانتینری. وجود امکانات تخلیه و بار گیری با دستگاه های پیشرفته گفته و از برنامه های در دست اقدام همچون: ایجاد شهر لجستیک و بندر خشک به واسطه وصل شدن به راه آهن سراسری، ایجاد شهر فرودگاهی، شهر سلامت، شهر ICT و بزرگترین مرکز آموزش خلبانی کشور گفت.
در ادامه ایشان به نگاه مدیریت منطقه در خصوص ارتباط با مراکز دانشگاهی اشاره کرده و از امکان فعالیت های لابراتواری، پژوهشی و کارگاهی توسط دانشگاه در منطقه گفتند و اعلام کردند آماده هرگونه تفاهم و تعامل در زمینه های یادشده هستند. در ادامه اعضاء جلسه ضمن بیان نظرات خود از مراکز پزشکی، صنعتی و فرودگاهی منطقه دیدن کردند.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 6068 بار   |   دفعات چاپ: 683 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر