روترهای جدید TP-Link دسترسی به فناوری وایفای 6 را ارزان‌تر می‌کنند

 | تاریخ ارسال: 1398/7/22 | 
TP-Link روتر جدیدی را رونمایی کرده که به‌لطف قیمت پایین، امکان استفاده از فناوری وایفای ۶ را برای افرادی با بودجه کم نیز میسر می‌سازد.

خرید روتر‌های وایفای ۶ تاکنون هزینه‌ی زیادی روی دست کاربران می‌گذاشت؛ اما به‌نظر می‌رسد که این رویه در حال تغییر است؛ زیرا تی‌پی لینک به‌عنوان یکی‌ از مطرح‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه، به‌تازگی از روترهای جدیدی با پشتیبانی از فناوری وایفای ۶ رونمایی کرده که برچسب قیمت بالایی ندارند.

روتر‌های جدیدی این شرکت که AX3000 و AX1500 نام دارند، به‌ترتیب با قیمت ۱۳۰ و ۷۰ دلار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. 
روتر بالارده‌تر AX3000 که قیمت بالاتری نیز دارد، یک روتر چهارکاناله وایفای ۶ است که از پردازنده‌ی دوهسته‌ای اینتل استفاده می‌کند. این روتر در باند ۵ گیگاهرتزی بیشینه‌ی سرعت ۲۴۰۲ مگابیت‌برثانیه دارد و روی باند ۲/۴ گیگاهرتزی بیشینه‌ی‌ سرعت ۵۷۴ مگابیت‌برثانیه را ارائه می‌دهد. درست به‌مانند هر روتر جدید دیگری، در روتر موردبحث شاهد چهار درگاه گیگابیت LAN‌ برای اتصال سیمی هستیم؛ همچنین یک درگاه USB‌ برای اشتراک‌گذاری پرینتر و حافظه درنظر گرفته شده است.

روتر AX1500 که قیمت ارزان‌تری دارد نیز از فناوری وایفای ۶ پشتیبانی می‌کند؛ با‌ این‌ تفاوت که بیشینه‌ی سرعتش در باند ۵ گیگاهرتزی ۱۲۰۱ مگابیت‌برثانیه و روی باند ۲/۴ گیگاهرتزی ۳۰۰ مگابیت‌برثانیه است. از بعد درگاه‌ها نیز در این روتر شاهد ۴ درگاه گیگابیت LAN برای اتصال سیمی هستیم؛ اما متأسفانه خبری از درگاه USB نیست؛ اتفاقی که حتی برای یک روتر زیر ۱۰۰ دلار قابل‌توجیه نیست.

وایفای ۶ نام ساده‌سازی‌شده‌ی فناوری 802.11ax است که نسل‌ بعدی 802.11ac (وایفای ۵) را تشکیل می‌دهد. وایفای ۶ را می‌توان یک جهش بزرگ دانست؛ زیرا به‌واسطه‌ی آن، هم‌اکنون می‌توان در حجم بیشتر و سرعت بالاتر، تعداد دستگاه‌های بیشتری را به‌صورت هم‌زمان به شبکه متصل کرد.

اتصال هم‌زمان دستگاه‌های بیشتر یکی‌ از نقاط قوت فناوری وایفای ۶ برای کاربران عادی محسوب می‌شود؛ زیرا درطول سال‌های اخیر دستگاه‌های هوشمند بیشتری با امکان اتصال به اینترنت روانه‌ی بازار شده‌اند. در این میان، پیدایش مفهوم جدیدی تحت‌نام خانه‌ی هوشمند، معضل اتصال هم‌زمان به شبکه را در نسل فعلی پررنگ‌تر ساخت. 

با‌این‌حال، مزیت وایفای ۶ نسبت‌به نسل‌ قبلی تنها به‌ همین یک مورد خلاصه نمی‌شود. فناوری وایفای ۶ برای عصر مدرن دستگاه‌ها طراحی شده‌ است. کنسول‌های بازی یکی‌ از همین دستگاه‌های مدرن محسوب می‌شود که اتکای بسیار به ثبات شبکه دارند. به‌لطف وایفای ۶، حال گیمرهای می‌توانند در شرایط پرثبات‌تر و با پهنای باند بیشتر اقدام به انجام بازی‌های آنلاین کنند. توجه داشته باشید که برای بهره‌بردن حداکثری از توانایی‌های روتر‌های جدید، باید دستگاه متصل به شبکه نیز از فناوری وایفای ۶ پشتیبانی کند.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 8468 بار   |   دفعات چاپ: 874 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر