گردهمایی زیست فناوران با هدف آشنایی با جایگاه زیست فناوری در دانشگاه خوارزمی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1398/8/4 | 
گردهمایی زیست فناوران دانشگاه خوارزمی با هدف آشنایی با جایگاه زیست فناوری در ایران و جهان و آشنایی با شرکت های موفق زیست بنیان در رسته بیوتکنولوژی در روز دوشنبه مورخ ۹۸/۰۷/۲۹ در سالن شماره هفت دانشکده علوم با حضور رئیس دانشکده علوم زیستی ، مدیر گروه علوم سلولی و مولکولی و چند تن از اساتید گروه علوم سلولی و مولکولی برگزار شد.
این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و پخش سرود ملی با سخنرانی پروفسور شهربانو عریان  پیرامون اهمیت دانش زیست شناسی در کشور و جایگاه بیوتکنولوژی در ایران و دانشگاه خوارزمی آغاز شد، ایشان همچنین توضیحاتی را درباره قدمت دانشگاه خوارزمی و اهتمام دانشجویان به فعالیت های درسی و فرادرسی ایراد فرمودند.
در ادامه دکتر عادله دیوسالار مدیرگروه علوم سلولی و مولکولی و استاد مشاور انجمن علمی بیوتکنولوژی سخنانی را درباره اهمیت شرکت در فعالیت های فوق برنامه خصوصا انجمن های علمی و کانون های فرهنگی و دینی و تقویت روحیه کار گروهی بیان کردند و از تجربیات دوران دانشجویی خود و اهمیت علم آموزی سخنانی را ایراد کردند.
سپس کلیپی از گزیده مصاحبه انجمن علمی بیوتکنولوژی با دکتر سیروس زینلی عضو هیئت علمی انستیتو پاستور پخش شد. در این ویدیو دکتر زینلی ضمن تبیین تعریف علم بیوتکنولوژی و خوش آمدگویی به ورودی های جدید این رشته و بیان جایگاه بیوتکنولوژی کشور توصیه هایی را در حوزه مهارت های نرم برای دانشجویان کارشناسی داشتند.
بعد از پخش این ویدیو آقای محسن رحیمی نژاد عضو هیئت مدیره موسسه زیست بنیان به تشریح علم بیوتکنولوژی و شاخه های آن و جایگاه فعلی این رشته در ایران پرداختند.همچنین ایشان توضیحاتی را در مورد موسسه زیست بنیان و هدف از پایه ریزی و تاریخچه آن ارائه دادند.
در پایان مراسم مهدی خشنود دبیر انجمن علمی بیوتکنولوژی دانشگاه خوارزمی ضمن معرفی انجمن بیوتک و اهداف و برنامه های آن در بلند مدت توضیحاتی را در مورد اهمیت عضویت در انجمن های علمی بیان کردند.


 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 5116 بار   |   دفعات چاپ: 378 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر