برگزاری مراسم نکوداشت مرد ماندگار زیست شناسی ایران برگزاری مراسم نکوداشت مرد ماندگار زیست شناسی ایران

 | تاریخ ارسال: 1398/9/4 | 
به گزارش روابط عمومی روز پنجشنبه 29 آبان ماه 98 از ساعت 9:30 الی 13 ، مراسم نکوداشت آقای دکتر احمد مجد مرد ماندگار زیست شناسی ایران با همکاری انجمن زیست شناسی ایران و دانشگاه خوارزمی با حضورآقای دکتر حبیبی ریاست محترم دانشگاه، آقای دکتر زنگانه معاون دانشجویی، آقای دکتر شنبه زاده معاون پژوهشی، آقای دکتر نبیونی عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس انجمن زیست شناسی ایران ، آقای دکتر ایرانبخش رئیس انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران، خانم دکتر عریان رئیس دانشکده علوم زیستی دانشگاه خوارزمی ، مدیران و روسای انجمن های مختلف زیست شناسی، دانشجویان و علاقمندان آقای دکتر مجد در تالار 17 شهریور دانشگاه خوارزمی،  برگزار شد.
در ابتدای برنامه، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حبیبی ریاست محترم دانشگاه در جایگاه حاضر شدند و ضمن خوشامدگویی به حاضران ، دربارۀ نقش و جایگاه دانشگاه خوارزمی سخنانی ایراد کردند:
دانشگاه خوارزمی با بیش از 13 هزار دانشجو و بیش از 500 عضو هیئت علمی، در 2 سایت تهران و کرج فعالیت می کند. که همین امر نیاز به تجدید ساختار و سیستم در دانشگاه را بیشتر می کند. دانشگاه خوارزمی 10 مرکز پژوهشی در سطوح مختلف دارد که به صورت مشخص مشغول خدمت رسانی می باشند از جمله پژوهشکده نفت، پژوهشکده پلاسمای پزشکی، پژوهشکده علوم حرکتی ، پژوهشکده بلایای طبیعی و ...
ایشان در ادمه فرمودند:  یکی از بهترین مراسم که می تواند برگزار شود، مراسمی است که در باب نکوداشت علم است که امیدوارم به خوبی و درستی برگزار شود.
آقای دکتر حبیبی اشاره کردند: ما در دانشگاه دو مورد را در دستور کارقرار داده ایم: یکی تاسیس انجمن دانش اموختگان است که با عنوان کانون دانش اموختگان دانشگاه خوارزمی مکانی را در دانشگاه در نظر گرفته ایم  و همه کسانی که دانش اموخته دانشگاه هستند دانشگاه ،خانه انهاست . دوم راه اندازی مجمع خیّرین دانشگاه است . همه کسانی که دعای  خیری از دانشگاه را در ذهن دارند، خیّر به شمار می آیند  زیرا ذهن و فکر و توان خود را  در جهت پیشرفت دانشگاه، هدیه می کنند. امیدواریم با تشکیل انجمن دانش اموختگان و مجمع خیرین گام های موثر و ماندگاری جهت رشد و پیشرفت دانشگاه  خوارزمی برداشته شود.
سپس آقای دکتر نبیونی ضمن تشکر از ریاست دانشگاه ، گفتند: برای برگزاری این مراسم  انجمن های مختلفی، ذیل اتحادیه انجمن علوم زیستی کشور از جمله: انجمن ژنتیک ایران، انجمن فیزیولوژی گیاهی ایران، انجمن کشت سلول و بافت ایران و در مجموع اتحادیه انجمن های علوم زیستی کشور مشارکت کردند تا این مراسم نکوداشت را برگزار کنیم ، این نشان دهنده آن  است که اعضای این انجمن­ها خودشان را متعلق به خانواده بزرگ زیست‌شناسی کشور می دانند. امیدواریم که این اتفاق میمون و مبارک ادامه پیدا کند. بسیار خرسندیم که در چارچوب سند ملی نخبگان کشور یکی از وظایف بنیاد نخبگان تکمیل اسامی کسانی است که در زندگی دیگران تاثیرگذار بوده­ اند و با امکانات خود و با خلاقیت و نوآوری و تلاش و پشتکار توانستند مجموعه ای  ایجاد کنند که در گروه، رشته و دانشگاه اثرگذار باشند.  خوشبختانه،  استاد بزرگوارجناب آقای دکتر مجد، همه این ویژگی‌ها را داشته و دارند. کسی که ده‌ها جلد کتاب تاثیرگذار در حوزه علوم زیستی کشور به یادگار گذاشته­ اند و هنوز این کتاب‌ها به عنوان منابع اصلی در حوزه تخصصی زیست شناسی مورد استفاده قرار می گیرد. استادی که در ۷ الی ۸ شعبه دانشگاه حضورفعال داشتند، زمانی که دانشگاه خوارزمی امروز و تربیت معلم دیروز،  بیش از ۱۶ شعبه در کشور داشت.آقای دکتر مجد؛ دانشجویان زیادی را در حوزه علوم زیستی در سراسر کشور تربیت کردند که باعث افتخار همه ماست. من بیش از بقیه دوستان دیگر توفیق داشتم؛ علاوه بر اینکه در محضر ایشان در کلاس درس باشم برای مدت طولانی از ابتدای تشکیل انجمن زیست شناسی در قالب هیئت مدیره های مختلف با همراهی ایشان فعالیت‌های انجمن را پیش ببرم.  از این بابت هم خدا را شاکرم و هم از آقای دکتر بسیار تشکر و قدردانی می‌کنم.
در ادامه خانم دکتر عریان، رئیس دانشکده علوم زیستی گفتند: سابقه دوستی من با خانواده آقای دکتر مجد  به سال ۱۳۵5 بر می گردد. ایشان مردی پر کار، علمی و چهره ماندگار هستند و دانشجویان ایشان را بسیار دوست دارند.ایشان  باعث افتخار دانشگاه هستند. در سال ۱۳۶1 با حضور آقای دکتر مجد و با کمک گروه زیست شناسی دانشگاه خوارزمی و بعد از ان با همکاری دانشگاه تهران رشته های مختلف علوم زیستی در دانشگاه آزاد شکل گرفت.
در ادامه برنامه آقای باقری اقدم  و خانم فرزانه دریغ، از دانشجویان مقطع دکتری خاطرات خود را از آقای دکتر مجد بیان کردند. همچنین در فواصل برنامه، کلیپ های مختلفی از زندگی و کار و فعالیت های علمی آقای دکتر مجد برای حاضران پخش شد.
در پایان آقای دکتر مجد در جایگاه حضور یافتند و از تمام کسانی که برای برگزاری این مراسم زحمت کشیدند قدردانی کردند.
سپس هدایایی به رسم یادبود از سوی دوستداران آقای دکتر مجد به ایشان اهدا شد
 
 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 6421 بار   |   دفعات چاپ: 518 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر