برگزاری گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه های تهران برگزاری گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه های تهران

 | تاریخ ارسال: 1398/10/11 | 
روز دوشنبه نهم دی ماه 98 گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران به پاسداشت حماسه ۹ دی، با همکاری بسیج اساتید تهران بزرگ و کانون بسیج اساتید دانشگاه خوارزمی با حضور آقای دکتر علیرضا زاکانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، دکتر احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آقای دکتر جلیل دارا رئیس سازمان بسیج اساتید تهران بزرگ، آقای دکتر محمد حسین مجلس آرا معاون اداری مالی و توسعه منابع دانشگاه، و اساتید بسیجی دیگر؛ در تالار ابوریحان( تهران) برگزار شد.
در ابتدای مراسم  آقای رضا حبیبی به نمایندگی از ریاست محترم دانشگاه در جایگاه حاضر شدند و ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه گفتند: دانشگاه خوارزمی قدیمی ترین دانشگاه کشور است و یک صد  سال از عمر آموزشی آن می گذرد . دانشگاه خوارزمی از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۹۰ با نام دانشگاه تربیت معلمفعالیت می­کرد،  قبل از آن نیز با عناوین  دانشسرای عالی و دارالمعلمین مرکزی فعالیت داشت. این دانشگاه، قبل از انقلاب به عنوان مسجد دانشگاه‌ها شناخته می شد.
ایشان همچنین ابراز امیدواری کردند که همه استادان بسیجی که به نوعی خود را به فرهنگ بسیجی و اهل بیت متعهد می دانند  در چنین مراسم و تجمعاتی شرکت کنند و در خصوص بهتر شدن وضعیت  فرهنگی دانشگاه ­ها، راهکارهای موثری ارائه دهند.
سپس آقای دکتر علیرضا زاکانی گفتند:  بسیار خوشحالم در جمع اساتیدی حضور دارم  که دل در گرو انقلاب داشته، دانش و مشعل روشنگری را در دست  و تربیت نسل ها را برعهده دارند و  از میانبرها  برای بالا بردن ظرفیت های کشور در عرصه های مختلف استفاده می کنند.
امروز، سالروز حماسه نهم دی ماه، روز  تجلی اراده خدا است که از آستین ملت ایران خارج شد . در چنین روزی، پرونده کسانی که به دنبال قیام بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، بسته شد. در واقع فتنه و فتنه گری از قبل وجود داشته، ممکن است در آینده هم باشد. مهم این است که ما؛ در جلوگیری از ایجاد فتنه چه نقشی را ایفا می کنیم.
دکتر زاکانی عنوان کردند: فتنه‌ها یکی پس از دیگری وجود دارد امروز فتنه اصلی در کشور، فتنه ناکارآمدی و ایجاد یاس و نا امیدی در متن جامعه است.  این فتنه،  فتنه بزرگی­ست. کسی که امید را در دل مردم از بین ببرد باعث ایجاد فساد می شود.
ایشان در ادامه، برخی از وظایفی را که استادان، در این برهه حساس از نظام بر عهده دارند؛ برشمردند:
یکی از وظایف استادان، روشنگری است. چه کسی بهتر از یک استاد می تواند امور جامعه را درک کند و برای آن چاره بیندیشد. وظیفه دیگر، وظیفه هدایتگری است. یک استاد دانشمند می­تواند مسئولان کشور را هدایت کند و با علم و دانش، گره از کارهای کشور بازکند. وظیفه دیگر استادان فرهیخته، حرکت در مسیر شایسته سالاری و انتخاب نخبگان و مدیران کارآمد است تا بتوانند رشته امور را به دست گیرند. وظیفه دیگر، نقش صیانتی، نظارت و  کارشناسی است. دیگر آنکه، استادان، زبان گویای جامعه باشند و  حرف مردم را انعکاس دهند. وظیفه دیگر آن است که روح امید را به جامعه بدمند. جامعه نباید احساس کند دچار انسداد شده است. ما باید نگاه خود  را به جامعه عوض کنیم و بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌ های موجود جامعه، راه پیشرفت و ترقی را طی کنیم.
ایشان در پایان تاکید کردند: ما در کشور دچار کمبود امکانات نیستیم اما بی تدبیری و بی دقتی، توجه به منافع فردی و ترجیح منافع فردی به  مصالح جمعی، باعث آسیب رسیدن به کشور می‌شود.
در ادامه آقای دکتر جلیل دارا گفتند: نهم دی ماه را گرامی می ­داریم، پیام الهی این حماسه بزرگ، پیوند میان مردم، ولایت و به نوعی قدرت نمایی نظام امت و امامت بود. نظامی که جایگاه آن در کشورهای اسلامی خالی است به ویژه در منطقه و کشورهای همسایه، این خلأ و پیوند بین ملت و دولت احساس می شود.
 مشاهده گذرا، اتفاقاتی که در کشورهای همسایه رخ داده است به خوبی نشان می دهد که وجود نعمتی مثل ولایت و  ثبات و آرامشی که ولی فقیه می تواند در یک کشور ایجاد کند، هرگز در نظام دیگری محقق نخواهد شد.
دکتر دارا عنوان کردند:  یکی از سخت ترین آزمون های نظام مقدس جمهوری اسلامی، مربوط به وقایع قبل از نهم دی ماه بود و در ادمه آن، حماسۀ بزرگی بود که مردم در این روز آفریدند. به گفته مقام معظم رهبری ملت شریف ایران از این امتحان سربلند بیرون آمدند.
 دکتر دارا در ادامه گفتند: ما در مرحله دولت‌سازی هستیم، در مرحله‌ای که به گفته مقام معظم رهبری، نیاز است که کارآمدی نظام را بالا ببریم. بالابردن کارآمدی نظام، نیازمند نیروی نخبه، جوان و مبتکر است .
ایشان با اشاره به رونمایی از پوستر نخستین استارتآپ انتخابات در ایران گفتند: ما در روزهای آینده شاهد انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود. اینجانب به عنوان عضو کوچک در بسیج اساتید از همۀ اعضای این نهاد در دانشگاه‌های تهران و کشور، دعوت می کنم با حضور جدی در این رویداد بزرگ کمک کنند تا در روند دولت سازی و وظایفی که بویژه در بحث انتخابات برای تقویت نظام جمهوری اسلامی به عهده داریم، موفق شویم. ایشان ضمن دعوت دانشگاهیان به شرکت در ارائه ایده ­های نو برای تقویت مکانیسم انتخابات در ایران، اعلام داشت به زودی ایده­ های ارسالی در سراسر کشور مورد رقابت و ارزیابی قرار خواهد گرفت و به ایده های برتر جوایز اهدا خواهد شد
آقای دکتر توکلی ضمن گرامی داشتن حماسه نهم دی ماه، گفتند: خداوند در قرآن به ما سفارش کرده­اند از نعمت­ های خداوند، زیاد یاد کنیم. امنیت، بحث بسیار مهمی در کشور است در کشوری که همه اصرار دارند نظام را زیر سوال ببرند و آن را محکوم کنند. این موضوع بسیار مهمی است که مردم در صحنه حضور داشته باشند.
ایشان در ادامه گفتند : حرکت مردم در حماسه نهم دی ماه حرکت خودجوش بود. مردم برای دفاع از امنیت کشور، نشان دادند که همیشه در صحنه حضور دارند و نمی گذارند دشمنان با فتنه و اغتشاش به نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیب برسانند.
در این گردهمایی از پوستر نخستین استارتآپ انتخابات در ایران رو نمایی شد. همچنین از دو کتاب نظریه فتنه و نقش مقام معظم رهبری در مهار فتنه 88 تقدیر شد . رونمایی از پایگاه اندیشکده امنیت غذایی (کانون بسیج اساتید دانشگاه شاهد) و اندیشکده نفت و انرژی (کانون بسیج اساتید دانشگاه امیرکبیر) از دیگر بخش‌های این گردهمایی بود.

 

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 6590 بار   |   دفعات چاپ: 482 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر