میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزاری کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزاری کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران

 | تاریخ ارسال: 1398/11/15 | 

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران به ابتکار انجمن اپتیک و فوتونیک ایران با همکاری بیش از 250 موسسه صنعتی، دانشگاهی و مجامع علمی و تحقیقاتی داخل کشور به صورت سالانه در محل دانشگاه های ایران برگزار می شود.
عزیز الله حبیبی افزود: هر ساله تعداد زیادی از محققان، متخصصان و صاحبنظران دعوت می‌شود تا مقاله های پژوهشی خود را که حاوی یافته های نو در زمینه های موضوعی کنفرانس است از طریق وب سایت کنفرانس ارسال کنند.
وی در ادامه اضافه کرد: آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی و صنعتی کشور با فعالیت یکدیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون اپتیک و فوتونیک در کشور و تشکیل میزگردهای تخصصی از اهداف این کنفرانس است.
رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: مقالات برتر برای چاپ در  مجله بین المللی علمی- پژوهشی اپتیک و فوتونیک ایران معرفی می‌شوند و از تعداد ۳۷۴ مقاله رسیده تعداد ۳۱۳ مقاله پذیرفته شده و به صورت همزمان تعداد ۷۳ سخنرانی ارائه می‌شود، ۲۴۰ پوستر نیز به این کنفرانس راه یافته است.
حبیبی افزود: آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهش و صنعتی کشور با فعالیت‌های یکدیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون اپتیک و فوتونیک در کشور و برگزاری میزگرد های تخصصی از اهداف برگزاری این کنفرانس است.
وی ادامه داد: اپتیک غیرخطی، افزارهای پلاسمونی، افزاره های ترا هرتز، سامانه های اپتو الکترو مکانیکی، اپتیک کوانتومی، افزارهای فراماده اندازه گیری بر پایه نور، انبرک نوری، سلول های خورشیدی، اپتیک هندسی و طراحی اپتیکی، افزارهای نوری آلی، پلیمری، بیوفوتونیک، طیف نگاری، اپتیک جو و سنجش از دور، افزاره های نوری گرافنی پلاسما، فیبر نوری، افزارهای بلور فوتونی، افزاره های نوری نیم رسانا، اپتیک پراشی، تمام نگاری، لیزرهای نیم رسانا،  لیزرهای حالت جامد و گازی، مگنتو فوتونیک، نانوساختارها و نانو ذرات نوری و نور ساختار یافته محورهای تخصصی این کنفرانس است.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 5171 بار   |   دفعات چاپ: 362 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر