وبینار برنامه جامع همکاری ایران و چین برگزار شد. وبینار برنامه جامع همکاری ایران و چین برگزار شد.

 | تاریخ ارسال: 1400/1/25 | 

 
به همت دانشکده حقوق و علوم سیاسی و انجمن علمی دانشجویی روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی، وبینار برنامه جامع همکاری ایران و چین سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ برگزار شد.
 در این نشست که با همکاری انجمن ایرانی روابط بین الملل، انجمن ایرانی مطالعات منطقه ای، گروه علوم سیاسی و انجمن  علمی علوم سیاسی دانشگاه رازی برگزار شد دکتر رضا زبیب دستیار و مدیرکل شرق آسیای وزارت امور خارجه ضمن تشریح محتوای این برنامه همکاری به تبیین دلایل امضای سند بین دو کشور، محتوای آن و استنتاجات کلی برنامه پرداخت. وی همچنین با طرح دسته بندی سطح روابط چین با سایر کشورها، به ارتقای روابط ایران و چین از زمان اعلام همکاری در بهمن ۱۳۹۴ در سطح بین المللی  به شکل عملیاتی با ایران  اشاره نمود. 
در این نشست همچنین دکتر ارسلان قربانی استاد روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی ضمن اشاره به خیزش چین در نظام بین الملل به مثابه قدرتی اقتصادی، به بیان جایگاه این کشور در شرایط کنونی نظام بین الملل پرداختند. ایشان همچنین با اشاره به توسعه رقابت ژئواکونومیکز در عرصه سیاست بین الملل، بر لزوم توجه به  بایسته‌های همکاری ایران و چین در حوزه های مختلف تاکید و برخی دغدغه‌های مربوط به اجرایی کردن برنامه همکاری دو جانبه را در فرایند اجرای سند  یادآور شدند.
 این وبینار که با استقبال چشمگیر دانشجویان، پژوهشگران و علاقه مندان حوزه مطالعاتی چین مواجه شده بود با طرح پرسش های حضار و پاسخ مهمانان به پایان رسید. 
این نشست با مدیریت علمی خانم دکتر فریده محمد علیپور استاد روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی برگزار و هدایت شد




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3443 بار   |   دفعات چاپ: 1036 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر