برگزاری سومین نشست کارگروه علمی مشترک ایران و اتریش برگزاری سومین نشست کارگروه علمی مشترک ایران و اتریش

 | تاریخ ارسال: 1400/3/10 | 
سومین نشست کارگروه علمی مشترک ایران و اتریش با حضور آقای دکتر حبیبی رئیس دانشگاه،آقای دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، آقای دکتر علیزاده معاون همکاری های علمی و سازمان تخصصی وزارت علوم، آقای دکتر احمد گلی مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه و آقای دکتر کریمی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی در روز چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ در محل وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.
با توجه به انتخاب دانشگاه خوارزمی از طرف وزارت علوم به عنوان رییس کارگروه ملی ارتباطات علمی با کشور اتریش، نشست اول در دی ماه ۱۳۹۵ در تهران و نشست دوم در بهمن ماه ۱۳۹۶ در وین برگزار شد و در ادامه ۱۷ پروژه علمی مشترک بین پژوهشگران ایرانی و اتریشی انجام شد، قرار بود که نشست سوم در سال گذشته در تهران انجام گیرد که بدلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، پس از آن با رایزنی های انجام شده، مقرر شد که جلسه بطور مجازی بین مسئولین علمی دو کشور در تاریخ ۲۶ می ۲۰۲۱ (۵ خرداد ۱۴۰۰) در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام گیرد. در این مراسم در ابتدا آقایان دکتر سالار آملی، قائم مقام امور بین الملل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر اسدی لاری، قائم مقام بین الملل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خانم باربارا ویتگروبر، معاون وزیر علوم و آموزش اتریش و دکتر کالیچه رییس موسسه OeAD سخنانی در مورد نقشه راه همکاری های علمی دو کشور بیان کردند.
پس از آن خانم کوپریوا از وزارت علوم و آموز اتریش و آقای دکتر قیصری رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان مطالبی را در مورد تجاری سازی علم در ارتباطات دو کشور مطرح کردند. سپس آقای ولتز از موسسه OeAD، دکتر حبیبی ریاست دانشگاه خوارزمی و دکتر احمدگلی، مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی، اطلاعات جامعی در مورد پروژه های انجام شده و همچنین پیشنهاداتی در مورد نحوۀ ادامه همکاری و گسترش آن را ارائه دادند. در قسمت بعدی برنامه دو نفر از پژوهشگران برتر دو کشور، دکتر کلوتزر از دانشگاه اینسبروک و دکتر شیخ جباری از مؤسسه پژوهش های بنیادی دستاوردهای خود را از پروژه های انجام شده مشترک بیان کردند که مورد استقبال حضار قرار گرفت. در قسمت بعدی برنامه آقای ولتز و دکتر کریمی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی در مورد تدوین فرم ارزشیابی پروژه های مشترک مطالب و پیشنهاداتی را مطرح کردند که قرار شد، بعداً با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار گیرد. بخش بعدی برنامه، بحث در مورد صورتجلسه تصویب شده در این نشست بود که با نظرات دکتر علیزاده از وزارت علوم ایران و دکتر وگوویچ از وزارت علوم اتریش تدوین شد، که قرار است بزودی به امضای افراد مسئول در جلسه  برسد. در پایان آقایان دکتر سالارآملی، دکتر حبیبی، خانم ویتگروبر و دکتر کالیچه به عنوان مسئولین اصلی جلسه از برگزاری این نشست اظهار خرسندی نمودند و تاکید داشتند که همکاری های علمی دو کشور، بیش از پیش ادامه یابد. در این نشست همچنین مسئولین سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش و سفارت اتریش در تهران حضور داشتند.
 

 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 5493 بار   |   دفعات چاپ: 300 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر