محیط زیست در کانادا از کجا تا کجا؛ زمان برگزاری: یک شنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰

 | تاریخ ارسال: 1400/4/2 | 

گروه پژوهشی آب، انرژی و محیط زیست مرکز مطالعات اروپا برگزار می کند:


محیط زیست در کانادا از کجا تا کجا


زمان برگزاری: یک شنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰
ساعت: ۱۰ الی ۱۲

سخنران اصلی:  دکتر وحید سهرابی
فارغ التحصیل دکتری هیدروژئولوژی از دانشگاه واترلو کانادا، (مهندس ارشد هیدروژئولوژی و ژئوشیمی در شرکت WorleyParsons کانادا)
 

مدیر نشست: دکتر محمدرضا خالصی
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس

ثبت نام در سایت: https://workshop.khu.ac.ir
لینک وبینار: 
 https://vc۳.khu.ac.ir/eu-s


 

چکیده 
محیط زیست در کانادا
یک تغییر مترقی طی دهه ها
انقلاب صنعتی مسائل مهم زیست محیطی را به جامعه بشری وارد کرد. در فاصله سده های هجدهم و نوزدهم ، ابتدا انگلیس و سپس چندین کشور دیگر اقتصاد خود را متحول کرده و به سمت صنعتی شدن پیش رفتند.
انتقال به اقتصاد صنعتی سوالاتی را در رابطه با تعادل بین شدت آلودگی، سود و کیفیت زندگی ایجاد کرد. استفاده زیاد از انرژی، توسعه صنایع جدید، استخراج، حمل و نقل و استفاده از توان عظیم مواد، دگرگونی های مواد و تولید ضایعات به موازات عدم دانش در مورد پیامد فعالیت صنعتی منجر به آسیب قابل توجهی به محیط زیست شد. در نتیجه، کشورهای مختلف شروع به سرمایه گذاری در جهت کسب دانش دانش و مهندسی محیط زیست و همچنین تنظیم مقررات زیست محیطی مناسب و استفاده از آنها برای کنترل و به حداقل رساندن تأثیرات زیست محیطی بر زندگی ما کردند.
ایران یکی از کشورهایی است که حرکت به سمت صنعتی شدن را انتخاب کرده است. همانطور که در بالا ذکر شد، در این فرآیند هندسه صنعت در حال تغییر است و بنابراین، وقوع و مشاهده تأثیر قابل توجه بر محیط زیست کشور اجتناب ناپذیر است. نویسنده معتقد است که مثال کانادا ممکن است برخی از بینشهایی را در فرآیندهایی که ممکن است به متخصصان و دولتمردان ایرانی در مدیریت مسائل زیست محیطی کشور کمک کند ، معرفی کند.
در اینجا، در این ارائه، ما در مورد داستان کانادا به عنوان کشوری بحث خواهیم کرد که در ابتدا در توسعه صنعت خود با مسائل زیست محیطی زیادی روبرو شده است. بعداً، کانادا شرایط را با شرایط کاملاً پایدار مدیریت کرد. علاوه بر این، علوم و مهندسی محیط زیست به بخش مهمی از اقتصاد کانادا تبدیل شده و به عنوان اقدامی محافظتی برای اقتصاد و محیط زیست عمل می کنند.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 917 بار   |   دفعات چاپ: 214 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر