مرکز نیکوکاری در دانشگاه خوارزمی افتتاح شد مرکز نیکوکاری در دانشگاه خوارزمی افتتاح شد

 | تاریخ ارسال: 1401/1/23 | 
در مراسمی مرکز نیکوکاری با همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی و کمیته امداد استان البرز روز دوشنبه ۲۲ فروردین در پردیس کرج این دانشگاه افتتاح شد. 
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه خوارزمی، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقا تهرانی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: حمایت از دانشجویان با حفظ کرامت انسانی در همه زمینه‌ها از اهداف و برنامه‌های نهاد مقام معظم رهبری بوده است. وی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز نیکوکاری گفت: امیدوارم با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) بتوانیم در راستای کمک به دانشجویان خدمات و حمایت‌هایمان را توسعه و افزایش دهیم و برای انجام این هدف متعالی طرفین از ارائه هرگونه کمک به یکدیگر دریغ ننمایند.  
دکتر حبیبی، رییس دانشگاه خوارزمی به تأثیر بهار قرآن و طبیعت بر وجود انسان و برخورداری نیازمندان از این آثار و برکات اشاره نمود و فعالیت‌ها و حرکت کمیته امداد امام خمینی (ره) را ستودنی دانست و گفت: اشتیاق و کمک‌های مردمی این حرکت را عمیق‌تر خواهد کرد. دکتر حبیبی اظهار داشت: دانشگاه خوارزمی از طریق چندین صندوق اقدام به امر خیر و کمک‌رسانی به دانشجویان و کارگران نیازمند می‌کند. مهم‌ترین این اقدام‌ها کمک به امر خیر ازدواج است زیرا تأخیر در این امر می‌تواند تبعات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.  
سپس آقای رضا لشینی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز در خصوص نحوه ایجاد مراکز نیکوکاری توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) توضیحاتی را ارائه داد و عنوان کرد: کمیته امداد از سال ۱۳۹۶ با اتکا به ظرفیت‌ها و کمک‌های مردمی، راه‌اندازی مراکز نیکوکاری را در دستور کار خود قرارداد وی تصریح کرد: مراکز نیکوکاری ساختاری کاملاً مردمی دارند و نیازهای مردم در همان محل مرتفع می‌شود لشینی افزود: در این مراکز نرم‌افزارهای راه‌اندازی شده است که بر اساس آن مشخصات خیرین و نیازمندان سامان‌دهی می‌شود و با ایجاد این ساختار کمک‌رسانی به نیازمندان هدفمندتر انجام خواهد شد. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام (ره) استان گفت: ۲۸ هزار خانوار مددجو که شامل ۵۰ هزار نفر هستند تحت پوشش این کمیته قرار دارند و به دلیل محدودیت منابع دولتی برای یاری رساندن به این عزیزان بنا را بر کمک‌های مردمی گذاشته‌ایم. 
وی استان البرز را در امر نیکوکاری نسبت به سایر استان‌ها متمایز دانست و بیان کرد: استان البرز ایران کوچک می‌باشد و کرج شهر نیکوکاران است طرح‌های مختلفی در این شهر در حال اجرا است ازجمله طرح فرزندان محسنین که هر ایرانی می‌تواند در این طرح مشارکت داشته باشد؛ لذا ما به‌ازای هر فرزند نیازمند یک میلیون و دویست هزار تومان کمک‌هزینه پرداخت می‌کنیم که دوبرابر سرانه کشور است. وی انجام برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی خانواده‌ها را از دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه در این مراکز نام برد. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام استان البرز گفت: رفع همه نیازها در دانشگاه بزرگ خوارزمی باتکیه‌بر حفظ کرامت انسانی از اهداف حضور کمیته امداد امام  خمینی (ره)  دراین دانشگاه است.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3079 بار   |   دفعات چاپ: 181 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر