پنجمین جشنواره بین الملل دانشگاه برگزار شد پنجمین جشنواره بین الملل دانشگاه برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1401/4/15 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پنجمین فستیوال بین المللی دانشگاه خوارزمی روز سه‌شنبه ۱۴  تیرماه در تالار ۱۷ شهریور دانشگاه خوارزمی با حضور آقای دکتر حبیبی ریاست دانشگاه، آقای دکتر عبادتی مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه، آقای دکتر علیرضا بیگدلی معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه، آقای دکتر محمد جواد سلمانپور معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان، آقای دکتر جعفر رزاقی مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی، مهمان ها و دیپلمات هایی از سفارت های اتریش، پاکستان، ترکیه، مالزی، افغانستان، اندونزی، نیجریه، مکزیک و دانشجویان کشورهای مختلف از جمله افغانستان، پاکستان،عراق، هند، قزاقستان، سوریه ، ترکیه ، لبنان، بحرین، یمن، ایتالیا، رومانی ، ایران و... حضور داشتند.
در ابتدای برنامه آقای دکتر عبادتی مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه گفتند: خیر مقدم خدمت میهمانان ویژه، ریاست محترم دانشگاه، نمایندگان کشورهای مختلف حاضر، اساتید، و دیگر مقامات محترمی که امروز بخصوص دانشجویان عزیزمان عرض می نمایم.
بسیار خوشحالم که  در خدمت شرکت کنندگان عزیز در پنجمین جشنواره بین المللی دانشگاه خوارزمی «میعادگاه» و آرزوی بهترینها را دارم. اهمیت فعالیت ها و برنامه های فرهنگی در رشد استعدادها و ارتقا فکری و ایجاد تفاهم بین دانشجویان امری است بدیهی که دانشگاه خوارزمی به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو کشور و در بین ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان با بیش از ۶۰۰ دانشجوی بین المللی، به این امر توجه ویژه داشته و به همین دلیل پذیرای همه شما عزیزان است.
این فرصتی است برای تجلیل و یاد همه کسانی که این برنامه را ممکن کردند. به ویژه اجازه دهید از همه همکارانم در مدیریت همکاریهای علمی-بین‌المللی تشکر ویژه نمایم.
با نگاهی به جمع حاضر، نه تنها چهره‌های جوان، بلکه بالقوه، تنوع استعدادها با انگیزه فوق‌العاده و بالاتر از همه، تعهد به برتری را می‌بینم. همه منتظر اجراها و ایجاد اوقات خوش شما هستیم. دانشگاه خوارزمی به داشتن شما افتخار می کند و مثل همیشه سعی خواهد کرد که آموزش با کیفیت و امکانات مناسب را برای همه شما فراهم نمایم چرا که شما رهبران آینده دنیا خواهید بود.
دکتر عبادتی گفتند: به طور مشخص شبی از این دست را به یاد دارم، زمانی که به عنوان هماهنگ کننده دانشجویی دانشگاهم و نماینده کشور زیبای خود، ایران، ۱۷ سال پیش در دهلی نو چنین برنامه هایی را اجرا کردم. آن شب همیشه در ذهن من خاص خواهد ماند و هرگز آنرا فراموش نخواهم نمود.
سپس آقای دکتر حبیبی ریاست دانشگاه عنوان کردند: بسیار خوشحال و خرسندیم که در آستانه اعیاد سعید قربان و عید غدیر فرصتی فراهم شد تا در پنجمین فستیوال  دانشجویان بین المللی دانشگاه خوارزمی در خدمت استادان و دانشجویان گرامی باشیم.
ایشان اظهار داشتند:  یکی از ویژگی های منحصر به فرد انسان خلاقیت و تولید فکر و اندیشه است و در بستر این تولید تمدن سازی انسانها شکل می گیرد. انسان هایی که از نژادهای مختلف خلق شدند تا خود را شناخته و معرفت پیداکنند و فضائل اخلاقی را رشد و ارتقاء دهند.
دکتر حبیبی افزودند: همکاری های علمی و بین المللی دانشجویان و اساتید بسیار حائز اهمیت است چون منجر به تولید علم و فناوری می شود و راه را برای کسب مواهب الهی هموار می سازد.  
ایشان در پایان از اینکه فرصتی برای دانشگاه  فراهم شد تا دانشجویان و اساتید عزیز بتوانند در کنار یکدیگر با اتحاد وهمدلی حضور داشته  باشند ابراز خرسندی کردند.
در ادامه آقای دکتر علیرضا بیگدلی، معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفتند: تجربه چهار دهه گذشته سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به ما یاد داد که اگر قرار هست در سیاست خارجی موفق باشیم نماد این موفقیت باید در حوزه همسایگی خود را نشان دهد. کشوری که نتواند با همسایگان خود روابط عمیق و همزیستی مسالمت آمیز ایجاد کند در عرصه بین‌المللی هم نمی تواند به موفقیت های چشمگیری دست یابد.  به همین دلیل گشایش به روی همسایگان،  یک رفتار اساسی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است .
ایشان افزودند: رشدی که اخیراً در حضور دانشجویان خارجی در کشورمان شاهد هستیم یک رشد تصادفی  نیست این روند در آینده قطعاً به تحولات مهمی در روابط ما با همسایگان مان منتهی خواهد شد.
سپس آقای دکتر عباس بصیر وزیر علوم سابق دولت افغانستان گفتند: من افتخار دارم که در جمع شما عزیزان و بزرگواران در
 دانشگاه بزرگ خوارزمی حضور دارم و بسیار مفتخرم که بخش قابل توجهی از دانشجویان بین‌المللی دانشگاه را  دانشجویان کشور افغانستان تشکیل می دهند.
ایشان عنوان کردند: من  وقتی این جشنواره را می بینم بسیار خوشحالم ما در افغانستان در بیست سال گذشته شرایط خوبی را  فراهم کرده بودیم. نظام تحصیلات عالی افغانستان پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشت.  ما در سال های قبل از چند دانشگاه کار خود را شروع کردیم ولی در طول بیست سال تلاش و زحمات مسئولین وزارت تحصیلات عالی افغانستان،  ما توانستیم از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشیم. مقاطع مختلف تحصیلی ایجاد شد و تعداد زیادی از دانشجویان و اساتید ما در کشورهای مختلف برای آموزش در مقاطع بالاتر به کشورهای دیگر مخصوصا به ایران آمدند.
دکتر عباس بصیر افزودند: برای اینکه کیفیت آموزش در افغانستان  تقویت شود هزاران استاد وارد کشورهای دیگر شدند ده‌ها هزار جوان افغان نیز به کشورهای دیگر رفتند و اکثر این جوانان به کشور افغانستان بازگشتند و موج علمی جدیدی را در افغانستان ایجاد کردند.
درادامه مراسم خانم دکتر طاهره سادات علوی در مورد حافظ شناسی برای دانشجویان صحبت کردند.  سپس خانم خاطره توخی  اولین دانشجوی بین الملل دانشگاه خوارزمی از خاطرات خود در دوران تحصیل گفتند.
  درادامه آقای دکتر باقری استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی دو نفر از زبان آموزان مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را که از کشورهای رومانی و ایتالیا بودند به نام های خانم آنا جوآنا مالودرتو از کشور ایتالیا و خانم ریتا دیانا تئودورا از کشور رومانی را معرفی کردند و آنان نیز داستانی کوتاه به زبان فارسی و چند بیت از اشعار سعدی قرائت کردند.
در ادامه برنامه از دانشجویان برتر بین الملل در گروه آموزشی علوم انسانی، گروه آموزشی علوم پایه، گروه آموزشی فنی و مهندسی و هنر و معماری تقدیر و تشکر شد.
اسامی این دانشجویان عبارتد از :
آقای احمدرضا محسنی از  کشور افغانستان-آقای شمس الله طاهری از کشور افغانستان-آقای حبیب الله حبیبی از کشور افغانستان-آقای عبدالولی حیدری از کشور افغانستان-آقای زین العابدین طعیمه از کشور عراق-بشیر احمد کریمی از کشور افغانستان-خانم آلاء الشجیری از کشور عراق-معصومه حسینی از کشور افغانستان-علاء العصفور از کشور بحرین-قاسم احمدی از کشور افغانستان
سپس از دانشکده های برتر در جذب دانشجویان بین الملل : دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دانشکده مدیریت تقدیر به عمل آمد.
اسامی گروه های آموزشی بین‌المللی برتر که مورد تقدیر قرار گرفتند عبارتند از:
گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی   خانم دکتر عفت نقابی
گروه آموزشی روابط بین الملل         آقای دکترسید سعید میر ترابی
گروه آموزشی مدیریت کسب و کار    اقای دکتر سعید جعفری نیا
گروه آموزشی مهندسی عمران         آقای دکتر غلامرضا نوری
گروه بیولوژی گیاهی               آقای دکتر فرخ قهرمانی‌نژاد

طرح پژوهشی و ژورنال بین‌المللی برتر نیز مورد تقدیر قرار گرفتند که شامل:
طرح بین‌المللی برتر      آقای دکتر محمدحسین مجلس‌آرا
ژورنال بین‌المللی برتر   آقای دکتر عبدالله حسینی

در حاشیه این مراسم غرفه هایی از محصولات غذایی و آداب رسوم کشورهای مختلف  برپا  بود که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1710 بار   |   دفعات چاپ: 91 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 1 بار   |   0 نظر