میکرو سی تی اسکن و کاربردهای آن در صنعت

 | تاریخ ارسال: 1401/12/8 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، کارگاه آموزشی تصویربرداری دستگاه میکرو سی تی اسکن و کاربردهای آن در صنعت روز یکشنبه هفتم اسفند ۱۴۰۱در سالن همایش های کتابخانه مرکزی دانشگاه خوارزمی با سخنرانی دکتر مصطفی اسماعیلی سرپرست آزمایشگاه مرکزی دانشگاه آغاز شد. در ادامه دکتر حسین قدیری مدیرعامل شرکت بهینه نگاره و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به شرح مختصری از تئوری عملکرد دستگاه میکرو سی تی اسکن و نحوه برداشت داده ها پرداخت.
سپس مهندس حجت ممی زاده در رابطه با عملکرد فیزیکی و اصول تصویربرداری با دستگاه مورد نظر پرداخت. در انتها، با دعوت دکتر اسماعیلی حضار به پرسش و پاسخ پرداختند. در ادامه دکتر جهانبخش دانشیان عضو هیئت علمی دانشکده علوم زمین دانشگاه خوارزمی با موضوع کاربردهای تصویربرداری میکرو سی تی اسکن در مطالعات دیرین شناسی به ایراد سخن پرداخت. پس از آن دکتر مرتضی آسمانی عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی کاربردهای مختلف این تجهیز را در علوم زمین و مهندسی نفت بررسی نمودند.
در نهایت جلسه تئوری با سخنرانی دکتر مهدی امیرسرداری عضو هیئت علمی دانشکده علوم زمین دانشگاه خوارزمی در رابطه با تاثیر تصویربرداری های میکروسیتی اسکن در مطالعات زمین شناسی نفت و خواص چند فازی محیط های متخلخل به پایان رسید. گفتنی است که انتهای جلسه با پرسش و پاسخ شرکت کنندگان در رابطه با سایر کاربردهای تصویربرداری میکروسیتی اسکن همراه بود. بخش عملی کارگاه نیز پیگیری شد. با توجه به محدودیت های مربوط به فضای فیزیکی آزمایشگاه مرکزی و استقبال به عمل آمده شرکت کنندگان، بخش عملی آموزش در دو بخش توسط محسن یعقوبی کارشناس دستگاه میکرو سی تی اسکن انجام شد
.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1397 بار   |   دفعات چاپ: 99 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر