گزارش برگزاری ششمین همایش نمایندگان انجمن ریاضی ایران

 | تاریخ ارسال: 1395/2/24 | 

ششمین همایش نمایندگان انجمن ریاضی ایران در دانشگاه های کشور و سومین همایش کمیسیون های تخصصی انجمن ریاضی ایران، روز پنجشنبه 28 آبان ماه سال 1394 در دانشگاه خوارزمی (ساختمان پروین اعتصامی، سالن 17 شهریور) برگزار گردید. این مراسم با خوشآمدگویی دکتر قاسمی هنری از دانشگاه خوارزمی آغاز شد و سپس رئیس محترم انجمن ریاضی ایران، آقای دکتر دهقان، پس از خوشآمدگویی به شرکت کنندگان این همایش، به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد انجمن ریاضی ایران طی یک سال گذشته پرداختند.

سخنران بعدی آقای دکتر سراج زاده، معاونت محترم پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی بودند که ضمن خوشآمدگویی و معرفی مختصری از دانشگاه خوارزمی، از فعالیت های منسجم و مستمر انجمن ریاضی ایران تقدیر نمودند. سپس آقای دکتر علی رجالی (عضو شورای اجرایی انجمن ریاضی ایران) گزارشی از سمینار علوم ریاضی و چالش ها که در آخر مهرماه 1394 در دانشگاه تربیت مدرس برگزار گردید، ارائه دادند.

در مراسم تقدیر از نمایندگان برتر انجمن در دانشگاه ها، ابتدا خانم صادقی ضمن بیان معیارهای امتیازدهی به فعالیت های نمایندگان انجمن، اسامی بیست نفر از نمایندگان انجمن را که در سال گذشته حائز بیشترین امتیازات بودند، اعلام نمودند. مهمترین این معیارها به شرح زیر اعلام گردید:

تعداد اعضای حقیقی انجمن در آن دانشگاه، عضویت حقوقی آن دانشگاه در انجمن، میزان همکاری با خبرنامه انجمن و میزان همکاری و ارتباط با دبیرخانه انجمن.

در نهایت به سه نماینده اول انجمن که حائز بیشترین امتیازات بودند، لوح تقدیری به رسم یادبود تقدیم گردید. این نمایندگان به ترتیب آقایان: دکتر رسول نصر اصفهانی (دانشگاه صنعتی اصفهان)، دکتر احمد صفاپور (دانشگاه ولیعصر رفسنجان) و دکتر قدرت عبادی (دانشگاه تبریز) بودند.

پس از مراسم فوق، همایش نمایندگان انجمن و جلسات کمیسیون های تخصصی، که به طور جداگانه برگزار شدند، آخرین بخش برنامه های پیش از ظهر پنجشنبه بود. در همایش نمایندگان در مورد چگونگی عضوگیری بیشتر برای انجمن ریاضی ایران از دانشگاه ها و برخی جزئیات برگزاری مسابقه ریاضی دانشجویی کشور در سال 1395 مطرح و مورد بررسی قرار گرفتند. با توجه به تغییر تاریخ برگزاری آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال 1395 و نزدیکی آن به زمان برگزاری مسابقه ریاضی، پیشنهاد شد مسابقه ریاضی سال 1395 در تابستان 1395 برگزار شود.

بعد از ظهر روز پنجشنبه میزگرد بررسی آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیا ت علمی دانشگاه ها برگزار گردید. اعضای این میزگرد آقایان: دکتر علیرضا مدقالچی (دانشگاه خوارزمی)، دکتر امیدعلی کرمزاد (دانشگاه شهید چمران)، دکتر مسعود آرین نژاد (دانشگاه زنجان)، دکتر احمد صفاپور (دانشگاه ولیعصر رفسنجان)، دکتر امیرحسین صنعت پور (دانشگاه خوارزمی) و خانم دکتر فرشته ملک (دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی) بودند. در ابتدا اعضای میزگرد نظریات و انتقادات خود را در خصوص آیین نامه جدید ارتقا بیان نمودند و سپس برخی از حضار به ایراد نظریات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند. در نهایت پس از ارائه جمع بندی مذاکرات توسط آقای دکتر مدقالچی، مقرر گردید پیشنهادها و انتقادات مدون شده و از طرف رئیس انجمن ریاضی به مسئولان مربوط در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال گردد. خوشبختانه آقای دکتر مدقالچی که ریاست جلسه میزگرد را به عهده داشتند، جمع بندی مذاکرات را طی نامه ای به انجمن ریاضی ارسال نموده اند، که بر مبنای آن آقای دکتر دهقان هم نامه ای به وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در این مورد تدوین و ارسال نموده اند. البته قرار است این نامه ها در خبرنامه انجمن ریاضی هم درج گردند.

پس از اتمام میزگرد جمع بندی مذاکرات کمیسیون های تخصصی انجمن توسط دکتر قاسمی هنری مطرح و مقرر گردید که این نظریات هم مدون شده و به انجمن ریاضی ایران ارائه شود. خوشبختانه این گزارش هم تهیه و برای درج در خبرنامه انجمن ریاضی ارسال شده است.

در پایان لازم می دانم از آقای دکتر اسمعیل بابلیان، ریاست محترم دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه خوارزمی، که در امر برگزاری این همایش نهایت همکاری را داشته اند و همچنین از آقای دکتر امیرحسین صنعت پور، نماینده انجمن ریاضی ایران در دانشگاه خوارزمی، که در تدوین این گزارش همکاری داشتند، کمال تشکر را داشته باشم.

طاهر قاسمی هنری

دانشگاه خوارزمی




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 9013 بار   |   دفعات چاپ: 1328 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر