ورود به پنل کاربری
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ( OLD SITE )
مرکز بهداشت

معرفی درمانگاه پردیس کرج

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۴/۹/۲۱ | 

مرکز بهداشت و درمان پردیس کرج

مرکز بهداشت و درمان دانشگاه خوارزمی از بدو تأسیس در ساعات اداری وظیفه ارایه خدمات به دانشجویان عزیز و کارمندان گرامی و اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه، همچون ویزیت، تجویز دارو و ترزیقات و پانسمان، سرم تراپی و ....... را داشته‌است. درسال 1383به همت مسئولین، موفق به اخذ مجوز درمانگاه شبانه‌روزی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گردید و در هر سه شیفت صبح، عصر و شب، تحت نظر مسئولین فنی فعالیت می‌نماید و بعد از اخذ پروانه درمانگاه، این مرکز با سازمان‌های بیمه‌گر( تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح) قرارداد همکاری منعقد نموده‌است.

درمانگاه شبانه‌روزی در پیکره عظیم دانشگاه خوارزمی از جایگاه ویژه و منحصر به فردی برخوردار است. این مرکز تحت نظارت مستقیم معاونت محترم دانشجویی وظیفه تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت تمام دانشجویان،کارکنان و اعضای محترم هیئت علمی را به عهده دارد. در حال حاضر این مرکز به ریاست آقای مجید اشرفی اداره می‌شود.

 

آشنایی با قسمت‌های مختلف و خدمات مرکز:

1- واحد پذیرش:

در این واحد کلیه بیماران اعم از دانشجویان،کارکنان و اعضای هیئت علمی ( با دفترچه وآزاد) در ساعات مختلف شبانه روزی پذیرش می گردند.

2- خدمات پزشکی:

خدمات پزشکی توسط پزشکان عمومی این مرکز از جمله؛ ویزیت بیماران، تجویز دارو به دانشجویان وکارکنان، اعضای هیئت علمی ارایه می‌شود. ( درصورت نیاز به بخشه‌ای تخصصی ارجاع داده می‌شود).

3- خدمات پرستاری:

در این مرکز خدمات پرستاری از جمله تزریق آمپول، پانسمان، سرم تراپی، نوار قلب، تحت نظر و ...  توسط پرستاران آقا و خانم انجام می‌شود.

4- خدمات دندانپزشکی:

خدمات دندانپزشکی همه روزه به جز ایام تعطیل در ساعات اداری با اعمال تخفیف 20% الی 35% برای دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی طبق تعرفه‌های وزارت بهداشت انجام می‌گیرد. شامل؛ پر کردن دندان، عصب کشی،کشیدن دندان، روکش و ..... می‌باشد‌‌. در صورت تشخیص، دانشجویان بی بضاعت شامل  تخفیف بیشتری خواهند شد.

5- خدمات بهداشت محیط:

الف-کنترل بهداشت محیط کلیه واحدهای رفاهی، تغذیه‌ای و اماکن عمومی دانشگاه شامل خوابگاه‌ها، آشپزخانه‌ها، سلف سرویس‌ها، بوفه‌ها، نانوایی، استخر، مهد کودک، سالن‌های ورزشی و......

ب‌- رسیدگی به شکایت بهداشتی  و موارد ارجاع شده و انجام پیگیری‌های لازم

ج‌- ارایه راهکارهای مناسب جهت رفع نواقص بهداشتی




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 8273 بار   |   دفعات چاپ: 343 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر