پایان مهلت 90 روزه ترامپ برای تهیه گزارش ضد هک

 | تاریخ ارسال: 1396/2/3 | 

پایان مهلت 90 روزه ترامپ برای تهیه گزارش ضد هک (امنیت سایبری)، بدون هیچ نشانه ای از کار تیمی بر روی این طرح او ممکن است به دلیل نداشتن درک درست از تکنولوژی مشهور باشد اما در ماه ژانویه، به دنبال دخالت آشکار روسیه در جریان انتخابات آمریکا، دونالد ترامپ برای تعیین یک تیم از کارشناسان حرفه ای  برای مقابله با تهدیدات امنیت سایبری ظرف 90 روز وعده داده بود. در حال حاضر، مهلت مورد نظر پایان یافته و هنوزهیچ نشانه ای از برنامه های مرتبط با این وعده مشاهده نشده است.

 ترامپ اظهار کرده بود : "بهرحال دولت ،سازمان ها، انجمن ها و کسب و کار ما به شدت نیازمند مبارزه و جلوگیری از حملات سایبری است. من یک تیم منصوب میکنم که ظرف 90 روز طرحی را  که در دفتر کارم  در موردش صحبت کردم برنامه ریزی کنند .روش ها، ابزار و شیوه های مورد استفاده برای ایمن نگه داشتن امریکا نباید مانند یک بحث عمومی رسانه ای شود تا کسانی که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند بهره مند نشوند، ایمنی و امنیت امریکا اولویت شماره یک من خواهد بود "

پلیتیکو گزارش میدهد که با پایان یافتن این 90 روز "هیچ تیم، برنامه و پاسخ روشنی از کاخ سفید مبنی بر اقدامات انجام شده وجود ندارد."

ترامپ اوایل سال جاری رودی جولیانی  را به سمت بالاترین پست امنیت سایبری منصوب کرده بود (با وجود فقدان تجربه لازم در این حوزه)، اما به گفته سخنگوی شهردار پیشین نیویورک او در 90 روز گذشته درگیر تهیه گزارش مورد نظر نبوده است.

این که چه شخص یا سازمانی مسئول  این برنامه است مارا دچارسردرگمی کرده است. شورای امنیت ملی آمریکا (NSC) به طور معمول در این گونه مسائل درگیر می شود، اما یک سخنگوی  این شورا اظهار بی اطلاعی نموده از  اینکه مسئول جمع آوری این گزارش شورای امنیت ملی باشد.

سخنگوی کاخ سفید طی مصاحبه ای با پلیتیکو هیچ توضیحی بابت پایان  مهلت مقرر 90 روزه  نداد و گفت: رئیس جمهور مجموعه ای از مدیران بخشهای دولتی و خصوصی را منصوب کرده است و آنها قرار است طی یک پروژه مشارکتی بین شورای امنیت ملی و اداره نوآوری آمریکا روی طرح اولیه پروژه امنیت سایبری کار کنند

از آنجایی که تا کنون هیچ خبری از پیشرفت این طرح منتشر نشده است، به نظر می آید کاخ سفید برای انتشار این گزارش به حداقل 90 روز دیگر احتیاج دارد. ند پرایس که در دورارن ریاست جمهوری اوباما سخنگوی شورای امنیت ملی  بوده است در این رابطه می گوید: اگر هنوز هیچ کاری در این رابطه انجام نشده باشد، نباید به این زودیها منتظر انتشار گزارشی دقیق و جامع باشیم

 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 6920 بار   |   دفعات چاپ: 715 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر