ورود به پنل کاربری

خدمات الکترونیک دانشگاه

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۶/۲۰ | 

اینترنت پرسرعت: 

سرویس اینترنت به صورت ۲۴ ساعته در تمامی ساختمانهای دانشگاه در دسترس دانشجویان گرامی می باشد. شناسه اینترنت برای تمامی دانشجویان جدید الورود به صورت زیر است. این نکته قابل اهمیت است که پس از ورود به حساب کاربری خود از بستن صفحه مذکور خودداری نمایید و برای بهره مندی از دیگر سایت ها از طریق باز نمودن تب جدید اقدام فرمایید.
 
    نام کاربری : شماره دانشجویی    
  پسورد :کدملی ( بدون صفر یا دو صفر ابتدایی)   
                                     
همچنین حجم ترافیکی استفاده از اینترنت به صورت هفتگی برای دانشجویان به شرح ذیل است .
 نکته: هنگام لاگین شدن به اکانتینگ از طریق گوشی یا تبلت حتماً از ارقام  انگلیسی استفاده نمایید.
مراحل تغییر پسورد اکانت اینترنت : پرتال مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict.khu.ac.ir)  خدمات مرکز راهنمای دانشجویان    راهنمای تغییر   پسورد در سامانه اکانتینگ دانشگاه

پست الکترونیک دانشگاه: 
ارائه فضای امن و مطمئن جهت ایمیل دانشگاهی بر بستر استاندارد (mail.khu.ac.ir) ممکن شده است. ایمیل دانشگاهی در حال حاضر قابل استفاده برای دانشجویان ارشد و دکترا می باشد. راهنمای نحوه ی درخواست ایمیل دانشگاهی در بخش راهنما دانشجویان در سایت مرکز فناوری اطلاعات به آدرس (ict.khu.ac.ir) قابل دسترس است.


مراحل درخواست پست الکترونیک: پرتال مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict.khu.ac.ir)  خدمات مرکز  درخواست پست الکترونیک
ورود به پست الکترونیک: پرتال مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict.khu.ac.ir)   خدمات مرکز ورود به پست الکترونیک

آنتی ویروس اورجینال:
به منظور یکپارچه سازی، مدیریت و سازماندهی امنیت سیستم‌های دانشگاه خوارزمی ، مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه پس از بررسی‌های فنی و در نظر گرفتن مسائل امنیتی دانشگاه اقدام به راه اندازی سرویس ضدویروس Symantec نموده است. تمامی کاربران می توانند به صورت رایگان از این آنتی ویروس بر روی سیستم های شخصی خود از طریق لینک (ftp://ftp.khu.ac.ir/SEP/) استفاده نمایید.


 

بانک نرم افزاری: 
بانک نرم افزاری دانشگاه مجموعه ای غنی از نرم افزار های مورد نیاز کاربران می باشد که از طریق آدرس لینک (........)قابل دسترس و دانلود می باشد. توجه کنید  که این بخش فقط از داخل دانشگاه قابل مشاهده است.

پرتال مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict.khu.ac.ir)  خدمات مرکز  بانک نرم افزاری



 

سامانه جامع آموزشی گلستان:
جهت دسترسی به سامانه آموزشی گلستان در ابتدا از طریق آدرس لینک (https://golestan.khu.ac.irو با شناسه کاربری و گذر واژه  اعلام شده از سوی آموزش دانشگاه بر روی صفحه اصلی گلستان، وارد سامانه شوید و به صورت غیرحضوری مشخصات اولیه خود را در این سامانه تکمیل گردد و پس از تکمیل مراحل پذیرش غیرحضوری به صورت آنلاین طبق زمانبندی اعلام شده از طرف دانشگاه، دانشجویان ملزم به مراجعه حضوری و تحویل مدارک خود به مسئولان مربوطه جهت انجام پذیرش نهایی می باشند. پس از تکمیل فرایند پذیرش حضوری دانشجو و انجام پذیرش در سیستم، شناسه کاربری دانشجو به شماره دانشجویی تغییر پیدا خواهد کرد و دانشجو لازم است برای ورود به سیستم از شناسه و گذر واژه زیر استفاده نماید.

لازم به ذکر است جهت ورود به سامانه آموزشی گلستان از مرورگرInternet Explorer 10 به بالا استفاده نمایید.

شناسه کاربری : شماره دانشجویی
گذر واژه : کد ملی

 
ورود به سامانه آموزشی گلستان: پرتال مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات(ict.khu.ac.ir) خدمات مرکز   راهنمای ورود به سامانه آموزشی گلستان
پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود: پرتال مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict.khu.ac.ir) خدمات مرکز راهنمای پذیرش غیر حضوری دانشجویان جدیدالورود


پشتیبانی سیستمی (سایت کامپیوتر):

سایت کامپیوتر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه با در نظر گرفتن نیازهای دانشجویان برای استفاده از سیستم، اینترنت و نرم افزارهای مربوطه هر روز از ساعت 8:00 الی 21:00 برای استفاده دانشجویان عزیز باز می باشد.




سامانه اطلاعات پژوهشی :
برنامه جامع سامانه اطلاعات پژوهشی دانشگاه با آدرس (rds.khu.ac.ir)در راستای ایجاد درگاهی واحد جهت دسترسی به کلیه اطلاعات علمی و پژوهشی دانشگاه می باشد.  که این سامانه شامل همایش ها، نشریات،اختراعات، پایان نامه و کتاب های منتشر شده دانشگاه
می باشد که قابلیت خریداری کتاب ها به صورت الکترونیکی برای عزیزان فراهم شده است.
 
⏴ورود به سامانه اطلاعات پژوهشی : پرتال مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict.khu.ac.ir)خدمات مرکز  سامانه اطلاعات پژوهشی


وضعیت سامانه های دانشگاه :
دانشجویان و کاربران عزیز می توانند به طریق زیر، وضعیت سامانه های دانشگاه را از لحاظ (فعال بودن، دچار اختلال، و قطع بودن) سامانه پیگیری نمایند.

پرتال مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict.khu.ac.ir)   خدمات مرکز   وضعیت سامانه های دانشگاه
 





درخواست اینترنت پرسرعت خانگی پارس آنلاین:

کاربران گرامی جهت دریافت بسته های اینترنت پرسرعت سالیانه از طریق زیر اقدام نمایید.
پرتال مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict.khu.ac.ir)خدمات مرکز فرم ها    درخواست اینترنت پرسرعت خانگی پارس آنلاین



پشتیبانی فاوا:

شماره تماس های زیر در تهران و کرج آماده دریافت مشکلات مرتبط با خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تمامی کاربران محترم دانشگاه می باشد.

 

 
کتابخانه :

هدف اصلی کتابخانۀ مرکزی، گردآوری منابع علمی و آموزشی و اشاعۀ اطلاعات در جهت تقویت برنامه‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه است.


دسترسی به منابع الکترونیکی دانشگاه:
پرتال کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد رسمی (lib.khu.ac.ir)   پایگاه های اطلاعاتی
 جستجوی در منابع کتابخانه دانشگاه 
پرتال کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد رسمی (lib.khu.ac.ir)  جستجوی منابع کتابخانه
ثبت نام در کتابخانه دانشگاه :      
   پرتال کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد رسمی (lib.khu.ac.ir)
 
  فوق برنامه تربیت بدنی :

جهت ثبت نام در کلاسهای آموزشی و مسابقات ورزشی و کسب اطلاعات بیشتر در امور زیر به کارشناسان ( "خانه ورزش" در طبقه همکف ساختمان اداری پردیس کرج ) و (ساختمان سمیه طبقه اول، دفتر مدیریت تربیت بدنی در پردیس تهران ) مراجعه نمایید .


استخر :
    استفاده از استخر به صورت عادی : ملزم به ارائه کارت دانشجویی و همراه با تخفیف ویژه دانشجویی

امور ورزشی :
- مسابقات ورزشی
 -کلاس های آموزشی: شنا، بدنسازی، رزمی،تی آر ایکس  و.....
 -مشاوره و تندرستی
 -پیست دوچرخه شواری و والیبال ساحلی

خدمات رفاهی :

جهت استفاده از تسهیلات زیر  به اداره رفاه دانشجویی در پردیس تهران و کرج مراجعه نمایید .


وام دانشجویی: (مسکن، ودیعه مسکن، ازدواج، تحصیلی، ضروری، عتبات،ویژه دکتری،ضروری ویژه دکتری)
امور مربوط به بیمه
    پرتال معاونت دانشجویی (stdaffairs.khu.ac.ir) مدیریت ها   مدیریت خدمات دانشجویی  اداره رفاه دانشجویان

تغذیه :

فرایند رزرو غذا : پس از دریافت کارت جدید دانشجویی از مدیریت حراست  به واحد اتوماسیون تغذیه (سالن غذاخوری دانشجویی) مراجعه کنید و پس از فعال سازی کارت خود، نام کاربری و رمز ورود را جهت ورود به سامانه اتوماسیون تغذیه دریافت نمایید.

 نام کاربری و رمزی که از اتوماسیون دریافت کردید را در قسمت کاربری و رمز سامانه وارد کرده و دکمه ورود را بزنید.
 برای رزرو در سربرگ اول و برای افزایش اعتبار به سربرگ دوم مراجعه نمایید.

 پرتال معاونت دانشجویی (stdaffairs.khu.ac.ir)    مدیریت ها   مدیریت خدمات دانشجویی اداره تغذیه

اتوماسیون تغذیه کرج 
      پرتال دانشگاه (khu.ac.ir)    خدمات الکترونیک    تغذیه کرج
اتوماسیون تغذیه تهران
    پرتال دانشگاه (khu.ac.ir)   خدمات الکترونیک  تغذیه تهران


خوابگاه :
 
فرایند پیش ثبت نام خوابگاه : 
 دانشجویان برای انتخاب خوابگاه  در مرحله اول باید همزمان با "پیش ثبت نام غیرحضوری " از طریق سیستم گلستان به طریق زیر عمل نمایید.
 
 - مراجعه به سیستم گلستان (golestan.khu.ac.ir) و انجام مراحل درخواست خوابگاه در (پردازش 14080 )  
 - تکمیل اطلاعات خوابگاهی
 - درخواست خوابگاه
 - پرداخت الکترونیکی ودیعه/هزینه رفاهی اعلام شده خوابگاه            

فرایند ثبت نام  حضوری خوابگاه :  
  طبق زمانبندی اعلام شده برای ثبت نام حضوری در دانشکده ادبیات بعد از ثبت نام آموزشی و دریافت کارت دانشجویی به طریق زیر عمل شود:

- مراجعه به بخش ثبت نام خوابگاه مستقر در محل ثبت نام
- اختصاص و تعیین اتاق توسط کارشناس 
- پرداخت هزینه اجاره بها خوابگاه از طریق سامانه گلستان به طریق زیر :
  ورود به سامانه گلستان (golestan.khu.ac.ir)    منوی کاربر دانشجویی  خوابگاه پرداخت و تسویه حساب   پرداخت 
  بابت خوابگاه  
دلیل پرداخت :پرداخت بابت اجاره خوابگاه

- مراجعه به سرپرست خوابگاه و دریافت کلید اتاق

 

دفعات مشاهده: 631 بار   |   دفعات چاپ: 24 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

راهنمای استفاده از امکانات سیستم گلستان مخصوص دانشجویان

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۵/۱۴ | 
برای دسترسی به امکانات سیستم گلستان از یکی از دو روش زیر اقدام کنید:

1- دسترسی مستقیم : با استفاده از منوها همانند شکل زیر:

2- انتخاب سریع :
بدین ترتیب که در نوار انتخاب سریع در پایین صفحه اصلی، دکمه انتخاب حالت را روی حالت پردازش/گزارش قرار داده و شماره امکان را وارد کرده و دو مرتبه دکمه Enter  فشار داده می شود و یا بر روی دکمه   کلیک شود.
 
 
پردازش: فرم هایی که توسط آن ها می توان اطلاعات موجود در سیستم را تغییر داد.
گزارش: فرم هایی که توسط آن ها می توان از اطلاعات موجود در سیستم، خروجی های گوناگون گرفت.

امکانات مورد نظر کاربر و مسیر دسترسی به آنها:

تغییر شناسه کاربری و یا گذر واژه 
 {سیستم← کاربران ← تغییر شناسه کاربری و گذر واژه توسط کاربر}( پردازش 11160)
 
توضیح: از این پردازش جهت تغییر شناسه کاربری و گذر واژه کاربر مورد نظر استفاده می شود. توجه شود که هر کاربر هنگامی که برای اولین بار وارد سیستم گلستان می شود ملزم به تغییر شناسه کاربری و گذر واژه خود می باشد. از طرفی به دلایل امنیتی نیاز است هر کاربر در فواصل مختلف زمانی در صورت نیاز شناسه کاربری و به خصوص گذر واژه خود را تغییر دهد.

 مشاهده اطلاعات جامع آموزشی و پرسنلی دانشجو 
  
 {آموزش ← اطلاعات جامع دانشجو}( پردازش 12310)

توضیح : مشاهده فعالیت های تحصیلی و مشخصات دانشجویان. در این پردازش کاربر می تواند با استفاده از امکانات پیش بینی شده، اطلاعات اصلی، جدولی از خلاصه اطلاعات ترمی دانشجو، مشخصات دروس اخذ شده در هر ترم به همراه اساتید آن، وضعیت دانشجو در یک ترم، تا یک ترم و یا وضعیت کلی دانشجو، وضعیت شهریه به همراه جزئیات کامل آن، اطلاعات پرسنلی دانشجو، وضعیت دروس دانشجو، وضعیت دروس ثبت نام شده در ثبت نام مقدماتی، ثبت نام اصلی و ترمیم و نظایر آن را مشاهده کند.

 پذیرش غیر حضوری دانشجویان جدید الورود 
  {ثبت نام ← پذیرش غیرحضوری دانشجویان ← پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدید الورود}( پردازش 14080)
   
توضیح : از این پردازش جهت پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدید الورود (پذیرش اینترنتی) استفاده می شود. پس از اتمام پذیرش اینترنتی دانشجو باید برای پذیرش نهایی به دانشگاه مراجعه نماید.

 مشاهده و چاپ فرم تکمیل شده مشخصات کامل دانشجو جهت ارائه در زمان پذیرش حضوری 
   
 {ثبت نام ← پذیرش غیرحضوری دانشجویان ← گزارش ها ← مشخصات کامل  دانشجویان جدید الورود }( گزارش 1800)

توضیح : از این گزارش جهت چاپ اطلاعات وارد شده در سیستم توسط دانشجو در زمان پذیرش غیرحضوری دانشجو استفاده می شود. توجه شود که این اطلاعات چاپ شده باید هنگام مراجعه به دانشگاه همراه دانشجو باشد.

 مشاهده و چاپ گواهی پذیرش غیر حضوری جهت ارائه در زمان پذیرش حضوری 
 
{ثبت نام ← پذیرش غیرحضوری دانشجویان ← گزارش ها ← گواهی پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدید الورود }( گزارش 260)
 
توضیح : از این گزارش جهت چاپ گواهی پذیرش دانشجو در زمان پذیرش غیرحضوری استفاده می شود. توجه شود که این گواهی باید هنگام مراجعه به دانشگاه همراه دانشجو باشد.

 مشاهده و چاپ فرم اخذ تعهد جهت تکمیل و  ارائه در زمان پذیرش حضوری
 
{ثبت نام ← پذیرش غیرحضوری دانشجویان ← گزارش ها ← فرم مخصوص اخذ تعهد از پذیرفته شدگان رشته های مختلف تحصیلی }( گزارش 445)
 
توضیح : از این گزارش جهت چاپ فرم اخذ تعهدتوسط دانشجو در زمان پذیرش غیرحضوری استفاده می شود. توجه شود که این فرم باید هنگام مراجعه به دانشگاه همراه دانشجو باشد.

 مشاهده، تکمیل و تایید اطلاعات شخصی دانشجو
 {آموزش ← دانشجو ← مشخصات دانشجو ← تکمبل و تایید اطلاعات شخصی دانشجو }( پردازش 10190)

توضیح : از طریق این پردازش، دانشجو می تواند اطلاعات شخصی خود را تکمیل و تایید نماید. این اطلاعات پس از تایید کارشناس مربوطه جایگزین اطلاعات دانشجو در سیستم خواهد شد.

 مشاهده تطبیق دروس دانشجو با سرفصل رشته
 {آموزش ← گزارش های آموزش  ← دانشجو ← تطبیق و رتبه ← تطبیق دروس دانشجو برای فارغ التحصیلی (بدون نمره) }( گزارش 284)

توضیح : از این گزارش، جهت مشاهده و یا چاپ دروس سرفصل رشته دانشجو استفاده می شود. توجه شود که از این گزارش جهت مشاهده دروسی که دانشجو گذرانده، دروسی که باید بگذراند و نیز حداقل و حداکثر واحد لازم جهت فارغ التحصیلی استفاده می شود.

 انجام عملیات ثبت نام (انتخاب واحد)
 
{ثبت نام ← عملیات ثبت نام  ← ثبت نام اصلی}( پردازش 12100)

توضیح : از این پردازش، جهت انجام عملیات ثبت نام (انتخاب واحد) توسط دانشجو استفاده می شود. توجه شود که از این پردازش زمانی می توان استفاده نمود که دانشجو در بازه زمانی مربوط به عملیات ثبت نام باشد.

 انجام عملیات ترمیم (حذف/اضافه)
 
{ثبت نام ← عملیات ترمیم  ← ترمیم}( پردازش 12370)

توضیح : از این پردازش، جهت انجام عملیات ترمیم (حذف/اضافه) توسط دانشجو استفاده می شود. توجه شود که از این پردازش زمانی می توان استفاده نمود که دانشجو در بازه زمانی مربوط به عملیات ترمیم باشد.

 درخواست مجوزهای خاص ثبت نام
 
{ثبت نام ← کنترل های ثبت نام ← درخواست مجوز ثبت نام }( پردازش 14390)

توضیح : از طریق این پردازش، دانشجو قادر خواهد بوود نسبت به ثبت درخواست مجوز در رابطه با ثبت نام یک درس خاص و یا یک گروه درسی خاص اقدام نماید. این درخواست پس از بررسی توسط کارشناس مربوطه در صورت تایید، مجوزی جهت ثبت آن درس برای دانشجو خواهد بود.

 مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام دانشجو (در طول ثبت نام) 
 {ثبت نام ← گزارش های ثبت نام ← ثبت نام←ثبت نام دانشجو با توجه به تغییرات جدید دروس }( گزارش 74 )
 {ثبت نام ← گزارش های ثبت نام ← ثبت نام←نتیجه ثبت نام (ترمیم)دانشجو در طول ثبت نام  }( گزارش 77)

توضیح : استخراج لیستی از دروس ثبت نام شده در طول ثبت نام توسط دانشجو بر اساس مرحله ثبت نام دانشجو، این لیست می تواند نتیجه ثبت نام اصلی دانشجو و یا لیست نتیجه ترمیم باشد. این لیست پس از ثبت نام یا ترمیم جهت اطلاع دانشجو یا استاد راهنمای وی بکار برده می شود.

 مشاهده برنامه هفتگی دانشجو (در طول ثبت نام) 
{ثبت نام ← گزارش های ثبت نام ← ثبت نام←برنامه هفتگی دانشجو در طول ثبت نام }( گزارش 88)

توضیح :از این گزارش جهت مشاهده و یا چاپ برنامه هفتگی دانشجو در طول ثبت نام استفاده می شود. توجه شود که از این گزارش تا زمانی که ثبت نام/ترمیم دانشجو پایان نیافته می توان استفاده نمود. با استفاده از این گزارش دانشجو می تواند از ثبت نام دروس مورد نظرش در عملیات ثبت نام/ترمیم اطمینان حاصل نماید.

 مشاهده برنامه هفتگی دانشجو پس از پایان ترمیم 
 {آموزش ← گزارش های آموزش  ← دانشجو ←اطلاعات ثبت نام و امتحان  ← برنامه هفتگی دانشجو }( گزارش 78)

توضیح :از این گزارش جهت مشاهده و یا چاپ برنامه هفتگی دانشجو پس از پایان ترمیم استفاده می شود. توجه شود که از این گزارش زمانی استفاده می شود که ترمیم دانشجو پایان یافته باشد. این گزارش لیست نهایی دروس اخد شده توسط دانشجو را نمایش می دهد. 

 مشاهده کارنامه ترمی دانشجو 
  
 {آموزش ← گزارش های آموزش  ← دانشجو ←کارنامه ← کارنامه ترمی دانشجو }( گزارش 79)
 

توضیح :از این گزارش جهت مشاهده و یا چاپ کارنامه یک ترم خاص دانشجو استفاده می شود.

 درخواست گواهی اشتغال به تحصیل 
  
 {آموزش ← دانشجو   ← درخواست ها ←درخواست گواهی اشتغال به تحصیل و شهریه }( پردازش 12460)

توضیح :از این پردازش جهت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجو استفاده می شود. لازم به تذکر است که شخص دانشجو با استفاده از این پردازش درخواست خود را ثبت نموده و پس از تایید توسط کاربر مجاز می تواند جهت دریافت گواهی اشتغال به تحصیل اقدام نماید.

 پرداخت الکترونیکی شهریه 
  
 {آموزش ← شهریه← پرداخت های الکترونیکی دانشجو }( پردازش 15450)

 توضیح :از این پردازش جهت پرداخت های الکترونیکی دانشجو استفاده می شود. توجه شود که دانشجو باید تمامی موارد لازم جهت یک پرداخت الکترونیکی نظیر کارت عابر بانک(دارای دو رمز مورد نیاز) و .... را در اختیار داشته باشد.
 
( جهت اطلاعات بیشتر می توانید به راهنمای پردازش/گزارش مربوطه در سیستم گلستان مراجعه نمایید.)


دفعات مشاهده: 1619 بار   |   دفعات چاپ: 65 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

راهنمای پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۵/۱۴ | 
از پذیرش غیر حضوری جهت ثبت مشخصات اولیه دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه استفاده می شود. لازم به ذکر است پس از تکمیل فرم های پذیرش غیرحضوری به صورت آنلاین، طبق زمانبندی اعلام شده از طرف دانشگاه، دانشجویان ملزم به مراجعه ی حضوری و تکمیل مدارک خود به مسئولان مربوطه جهت انجام پذیرش نهایی می باشند. فقط دانشجویانی که پذیرش نهایی شده اند رسماً به عنوان دانشجوی این دانشگاه تلقی خواهد شد.
جهت تکمیل فرم های پذیرش غیرحضوری، پس از ورود به سیستم، از منوی "ثبت نام" منوی "پذیرش غیرحضوری" و سپس پردازش "پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود" انتخاب شود.

فرمی به شکل زیر نمایش داده خواهد شد:      

در بالای فرم، مشخصات اصلی دانشجو نمایش داده شده و در پایین فرم، جدولی است که مراحل کار را به ترتیب نمایش می دهد.
بسته به شرایط دانشجو ( مثل رشته، دوره و .... شرایط دانشگاه (قوانین آموزشی، شهریه و....) مراحل مختلفی جهت پذیرش غیرحضوری دانشجو در این فرم نمایش داده می شود (مثلاً اگر به دانشجو پیش پرداخت شهریه تعلق بگیرد، مراحل پیش پرداخت شهریه در فرم نمایش داده می شود و اگر تعلق نگیرد، نمایش داده نمی شود.)
قالب کلی این فرم بدین صورت است که برای تمامی موارد لیست شده، راهنمایی در سمت چپ آن ها موجود است که توضیحات لازم را ارئه می کند. همچنین ستونی تحت عنوان "وضعیت"، وضعیت هر مرحله را نشان می دهد. در سمت راست لیست، با انتخاب گزینه "انتخاب" می توان برای انجام هر مرحله اقدام نمود.
این مراحل به شرح ذیل می باشند:
       

تعیین وضعیت نظام وظیفه: دانشجو، وضعیت نظام وظیفه خود را انتخاب کرده و دکمه "اصلاح" را کلیک می کند.
اطلاعات دانشجو-قسمت اول: دانشجو بخش اول اطلاعات خود را در این قسمت وارد کرده و توسط آخرین گزینه در پایین فرم، اطلاعات وارد شده را تایید
 می کند. درنهایت با کلیک بر روی دکمه  امکان ثبت اطلاعات بررسی شده و با کلیک بر روی دکمه  اطلاعات ثبت می شوند.

قابل ذکر است که پس از تایید اطلاعات شخصی قسمت اول (مرحله بالا)، یک مرحله به مراحل پذیرش اضافه شده و آن "ارسال فایل مدارک " است.
       
 
اطلاعات دانشجو-قسمت دوم: دانشجو بخش دوم اطلاعات خود را در این قسمت وارد کرده و توسط گزینه "تایید دانشجو" در پایین فرم، اطلاعات وارد شده را تایید می کند. در نهایت، با کلیک بر روی دکمه  امکان ثبت اطلاعات بررسی شده و با کلیک روی دکمه  اطلاعات ثبت می شوند.
 
 اطلاعات خانواده دانشجو: دانشجو اطلاعات خانواده خود را در این قسمت وارد می کند.
 بدین ترتیب که با کلیک روی گزینه ثبت اطلاعات افراد خانواده فرم "ثبت اطلاعات خانواده" نمایش داده شده و اطلاعات مربوط به یک نفر وارد می شود.
 
پس از کلیک روی دکمه "ایجاد"، اطلاعات فرد مزبور بصورت یک سطر در جدول اطلاعات خانواده دانشجو اضافه می شود. برای ثبت اطلاعات دیگر افراد خانواده نیز همین کار تکرار می شود. 

 
معرفین دانشجو: دانشجو اطلاعات معرفین خود را در ا ین قسمت وارد می کند .

 
 بدین ترتیب که با کلیک روی گزینه "ایجاد" فرم "ایجاد شخص معرف" نمایش داده شده و اطلاعات مربوط به یک نفر وارد می شود.
 
پس از کلیک روی دکمه "ایجاد"، اطلاعات فرد مزبور بصورت یک سطر در جدول اضافه می شود. برای ثبت اطلاعات دیگر معرفین نیز همین کار تکرار می شود.
 
فعالیت های شغلی، اجتماعی، و فرهنگی دانشجو: دانشجو فعالیت های شغلی، اجتماعی و فرهنگی خود را در این قسمت وارد می کند.
 
 
بدین ترتیب که با کلیک روی گزینه "ایجاد" فرمی نمایش داده شده و اطلاعات مربوط به یک فعالیت وارد می شود.
 
 
پس از کلیک روی دکمه "ایجاد"، اطلاعات فعالیت مزبور بصورت یک سطر در جدول اضافه می شود. برای ثبت اطلاعات دیگر فعالیت ها نیز همین کار تکرار می شود.
 
 
 
سفرهای خارجی دانشجو: دانشجو اطلاعات سفرهای خارجی خود را در این قسمت وارد می کند.
 

بدین ترتیب که با کلیک روی گزینه ایجاد فرمی نمایش داده شده و اطلاعات مربوط به یک سفر وارد می شود.

 
  
پس از کلیک روی دکمه ایجاد، اطلاعات سفر مزبور بصورت یک سطر در جدول اضافه می شود. برای ثبت اطلاعات دیگر سفرهای خارجی نیز همین کار تکرارمی شود.


ارسال فایل مدارک: دانشجو فایل اسکن شده از مدارک مورد نیاز را ارسال میکند.

 

بدین ترتیب که برای هر مدرک، روی سطر مربوطه کلیک کرده، سپس با کلیک دکمه  فایل تصویر مدرک مورد نظر را انتخاب کرده و فایل به صورت خودکار ارسال می شود. پس از مشاهده تصویر مدرک در کادر وسط فرم و تبدیل گزینه "ارسال نشده" به گزینه "ارسال شده"، همین کار برای دیگر مدارک انجام می شود.
 
 
 پرداخت الکترونیکی پیش پرداخت شهریه: پس از کلیک روی گزینه "انتخاب" به فرم های پرداخت های الکترونیکی دانشجو وارد شده و با کلیک روی لوگوی بانک مزبور وارد شده و اقدام به پرداخت الکترونیکی پیش پرداخت شهریه می کند.
 
 
پرداخت الکترونیکی مبلغ ویژه خدمات جانبی: پس از کلیک روی گزینه " انتخاب"، به فرم پرداخت های الکترونیکی دانشجو وارد شده و با کلیک روی لوگوی بانک، به صفحه پرداخت بانک مزبور وارد شده و اقدام به پرداخت الکترونیکی هزینه خدمات جانبی می کند.

چاپ فرم های اخد تعهد: دانشجو فرم های اخذ تعهد را چاپ نموده تا در زمان مراجعه به دانشگاه تحویل دهد . این فرم ها برای هر دانشجو جداگانه تولید می شوند و منحصر بفرد هستند.
 
 
 
تقاضای خوابگاه: اگر دانشجو تقاضای خوابگاه دارد گزینه "بله" را انتخاب کرده و دکمه "اصلاح" را کلیک می کند.
 
 
 تقاضای وام: اگر دانشجو تقاضای وام دارد گزینه "بله" را انتخاب کرده و دکمه "اصلاح" را کلیک کنید.
 
 چاپ فرم مشخصات کامل دانشجو: دانشجو در صورت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده، آن ها را تایید کرده و اقدام به چاپ فرم مشخصات کامل دانشجو نموده تا روز مراجعه به دانشگاه ارائه دهد.
 


 
 
جهت چاپ این فرم ها و گزارش ها و فرم های دیگر بدین روش اقدام شود: بر روی دکمه کلیک کرده و در پنجره ظاهر شد از منوی File گزینه Print انتخاب شود.
 
 
قابل توجه است که در صورت تایید مشخصات، هیچکدام از اطلاعات قبلی قابل تغییر نخواهد بود و تمام مراحل بجز گزارشاتی که دانشجو می تواند چاپ کند، غیرفعال خواهند شد.
 
 
 
چاپ گواهی پذیرش غیرحضوری دانشجو: دانشجو گواهی پذیرش غیرحضوری خود را چاپ نموده تا در زمان مراجعه به دانشگاه تحویل دهد.
 
پرسشنامه بهداشتی، فرهنگی و .... : پس از ورود به فرم "پاسخگویی افراد به سوالات نظرسنجی" با کلیک روی گزینه "انتخاب"، وارد پرسشنامه مورد نظر شده، به سوالات آن پاسخ داده و با دکمه نتایج ثبت می شوند. جهت بازگشت به فرم قبلی از دکمه "بازگشت به جدول اصلی" استفاده می شود.
 
 
 
 
 

 چاپ برگه درخواست معافیت تحصیلی: این مرحله برای دانشجویان مذکر که مشمول خدمت وظیفه عمومی هستند نمایش داده می شود تا اقدام به چاپ فرم مذکور کنند.

 
 
 
 مراجعه به دانشگاه و تحویل مدارک: دانشجو در زمان تعیین شده در راهنمای این مرحله، به دانشگاه مراجعه نموده و پذیرش خود را به پایان می رساند.

 


 


دفعات مشاهده: 1541 بار   |   دفعات چاپ: 71 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

راهنمای ورود به سیستم گلستان

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۵/۱ | 
- جهت ورود به سیستم جامع دانشگاهی گلستان، لازم است پس از باز کردن مرورگر اینترنت اکسپلورر(Internet Explorer مطابق شکل به آدرس اینترنتی سیستم مراجعه گردد تا صفحه ی ورود به سیستم گلستان به شکل زیر نمایش داده شود.
در این صفحه دو حالت برای ورود وجود دارد. محیط آزمایشی و محیط اصلی. محیط آزمایشی برای هر کاربر دقیقاً مشابه با محیط اصلی آن است با این تفاوت که اطلاعات موجود در محیط آزمایشی یک کپی از اطلاعات اصلی در یک بانک اطلاعاتی مجازی است. به عبارتی با ورود به محیط آزمایشی و تغییر اطلاعات آن به هیچ وجه تغییری در اطلاعات اصلی ایجاد نمی شود و با هر بار به روز رسانی محیط آزمایشی، مجدداً اطلاعات محیط آصلی در آن کپی می شود. بنابراین برای شروع  کار با نرم افزار گلستان و یا تست پردازش های که از نتیجه آن مطمئن نیستید پیشنهاد می شود از محیط آزمایشی استفاده نمایید.
سپس بر روی گزینه "ورود به سیستم " (برای ورود به محیط اصلی ) و یا گزینه "محیط آزمایشی" مطابق شکل کلیک کنید.
 

صفحه ای مطابق شکل زیر ظاهر می گردد. در این صفحه بایستی کد امنیتی نمایش داده شده وارد و ارسال گردد.
 


در صورت ورود صحیح کد امنیتی، صفحه ورود به سیستم نمایش داده خواهد شد که کاربر با وارد کردن نام عبور(شناسه کاربری) و کلمه عبور(گذر واژه) خود میتواند وارد محیط مورد نظر (ائم از اصلی یا آزمایشی) شود.


پس از ورود نام و کلمه عبور (شناسه کاربری و گذر واژه) بر روی دکمه "ورود"  در صورت معتبر بودن نام و کلمه عبور و نبود موانع دیگر، کاربر وارد سیستم می شود و در غیر این صورت با پیغام خطای مرتبط مواجه خواهد شد.
نکته: هنگامی که کاربری برای نخستین بار نام و کلمه عبور (شناسه کاربری و گذر واژه ) خود را وارد کند، با پیغامی مبنی بر اجبار به تغییر کلمه عبور مواجه خواهد شد.
در صورت مشاهده چنین پیغامی، لازم است کاربر جهت تغییر شناسه کاربری و گذر واژه خود بر روی دکمه "OK" کلیک کرده و در صفحه ای که ظاهر می شود، شناسه کاربری و گذر واژه جدید خود را وارد نماید (شکل زیر)

 
نکته: امکان مشاهده کلمه عبور کاربران، حتی برای کاربر ارشد (Administrator) سیستم گلستان نیز میسر نیست. بنابراین در صورت فراموش کردن نام کاربری یا کلمه عبور خود، با مراجعه به کاربر ارشد سیستم در دانشگاه، یک کلمه عبور جدید برای شما تعریف خواهد شد. بدیهی است پس از هر بار تعریف کلمه عبور جدید، در اولین ورود با پیغام اجبار در تغییر کلمه عبور مواجه خواهید شد.
پس از وارد نمودن شناسه کاربری و گذر واژه جدید،لازم است جهت ثبت اطلاعات گزینه"اعمال تغییرات"  انتخاب شود و برای بازگشت نمودن به صفحه اصلی سیستم (منوی کاربر) روی گزینه"بازگشت" کلیک شود.
 

دفعات مشاهده: 2042 بار   |   دفعات چاپ: 92 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

اختلال و قطعی در سامانه ها و اینترنت دانشگاه

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۴/۱۲ | 
بدینوسیله به اطلاع اعضای محترم هیات علمی، کارمندان گرامی و دانشجویان عزیز دانشگاه می رساند:

 بعلت بروزرسانی و افزایش سطح امنیتی سرورهای دانشگاه، در روز چهارشنبه مورخ 98/04/12  قطعی و اختلالاتی در سامانه ها و اینترنت دانشگاه وجود خواهد داشت.

 
لذا خواهشمند است با صبر و شکیبایی  خود، ما را در انجام هرچه بهتر امور یاری فرمایید.
پیشاپیش از همراهی شما عزیزان با مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه کمال تشکر و قدردانی را داریم.
 
                                                                                                                                 
                                                                                                                                         مرکز فناوری اطلاعات وارتباطات

دفعات مشاهده: 2067 بار   |   دفعات چاپ: 129 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر