ورود به پنل کاربری
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ( OLD SITE )
مدیریت اداری

معرفی اداره توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۱/۳۰ | 
عنوان موسسه: دانشگاه خوارزمی مدیریت ذیربط: مدیریت امور اداری و منابع انسانی  عنوان واحد: اداره توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی
خلاصه وظایف:  نیازسنجی آموزشی، برنامه ریزی آموزشی، اجرای دوره های آموزشی، ارزشیابی آموزشی
ایجاد یک نظام اداری مطلوب و کارآمد، تا حد زیادی به کمک آموزش و ارتقاء توانمندی‌های نیروی انسانی امکان‌پذیر خواهد شد. ارتقاء ظرفیت علمی، دانش، بینش و مهارت های کارکنان و تشکیل سرمایه انسانی متناسب با نیازهای دانشکده، لازمه تداوم حیات و تعامل پویای سازمان با محیط درونی و بیرونی است. هرچه دانش و مهارت‌ های کارکنان بهنگام و بهینه باشند، بهره وری سازمان افزایش خواهد یافت. لذا آموزش و توسعه منابع انسانی نه تنها در ایجاد دانش و مهارت‌ های ویژه در مدیران و کارکنان نقش بسزایی دارد، بلکه باعث ارتقاء سطح کارآیی و اثربخشی سازمان نیز خواهد شد. به عبارت دیگر، بحث توسعه منابع انسانی مقارن و جدایی ‌ناپذیر از مقوله آموزش است. بنابراین، آموزش کارکنان نوعی سرمایه‌گذاری مفید و عامل کلیدی در توسعه سازمانی محسوب می شود.
اداره آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی با رویکرد تبدیل محیط سازمانی به محیطی پویا برای یادگیری مستمر، متناسب سازی آموزش ها با شرایط سازمانی، وظایف شغلی و ویژگی های شاغلین  جهت دستیابی به اهداف  زیر شکل گرفته است:
  1. رشد و پرورش استعدادها و  قابلیت های منابع انسانی؛
  2. بهبود نگرش و دانش افراد متناسب با جایگاه سازمانی آن ها؛
  3. بهبود مهارت های حرفه ای و شغلی کارکنان؛
  4. بروز رسانی اطلاعات و مهارت های کارکنان؛
  5. ایجاد فرصت های یادگیری در سازمان ؛
  6. تقویت فرهنگ یادگیری مستمر در کارکنان؛
  7. ارتقاء انگیزه و رضایت شغلی کارکنان؛
  8. توسعه و بکارگیری شیوه های نوین آموزشی جهت آموزش کارکنان.
 
  وظایف اداره توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی

به طور کلی وظایف اداره آموزش نیروی انسانی برای دستیابی به اهداف ذکر شده عبارتند از:
  1. شناسایی نیازهای آموزشی کارکنان دانشگاه؛
  2. برنامه ریزی سالیانۀ آموزشی کارکنان دانشگاه؛
  3. انجام هماهنگی و پیگیری های لازم جهت اجرای دوره های آموزشی کارکنان دانشگاه ؛
  4. نظارت و ارزشیابی دوره های آموزشی  کارکنان دانشگاه.
 

دفعات مشاهده: 460 بار   |   دفعات چاپ: 46 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر